Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen partner til å være med på fødsel dessverre. Er det noen som har erfaring med å føde alene?

Anonymkode: ec106...12d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du ingen venner? Familie?

en fødepartner er ikke nødvendigvis den som gjorde deg gravid...

Anonymkode: 2738d...7a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Var veldig greit. Kjente ikke jeg hadde behov for å ha noen der og jordmor er innom innimellom så helt alene er man ikke. Føder gjerne alene igjen 😊

Anonymkode: 5449f...8f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du ingen venner? Familie?

en fødepartner er ikke nødvendigvis den som gjorde deg gravid...

Anonymkode: 2738d...7a7

Jo, det har jeg.. men de jobber jo og kan nok ikke bare ta seg fri..

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du har en god venn, mor eller søster burde de det synes nå jeg

Anonymkode: 8579f...753

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint å føde alene. Vondt er det uansett. 

Anonymkode: 8d59a...575

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg har ingen partner til å være med på fødsel dessverre. Er det noen som har erfaring med å føde alene?

Jeg syns det gikk helt greit, jeg fant en trygghet i de som jobbet der og var der for meg. 

Anonymkode: fadbf...61a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville skrevet et godt fødebrev hvis jeg var deg, hvis du har noen tanker og ønsker for fødselen. Det var noen tidspunkt i løpet av fødselen hvor jeg ikke var helt tilstede og dermed ikke fikk med meg all informasjon eller fikk uttrykket det jeg ønsket (som partneren min da gjorde for meg). 

Anonymkode: ae2bc...1b4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble bare irritert på min mann når jeg hadde min første fødsel. Han bare satt på stolen og drakk cola. 

Nå nærmer det seg fødsel nr 2 og jeg vil føde alene denne gangen. Jeg kan ikke tenke meg å ha med mor, søster eller noen av venninne mine. Jeg klarer da ikke å være meg selv, gå på do, skrike, klage til de..nei..mye bedre alene. 

Anonymkode: c100a...68a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tre barn. De to siste gangene kom han inn i siste liten fordi vi ikke fikk barnevakt i tide. Jeg kunne glatt født alene. Ingenting han gjorde var til hjelp. Husker første fødsel. Jeg ble bare irritert over alt han gjorde. Jeg trengte å jobbe meg gjennom riene alene. Og jordmor er jo der og passer veldig godt på deg. 

Anonymkode: 3803f...847

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvem som helst kan ha rett på velferdspermisjon i forbindelse med din fødsel, det må ikke være partner. 

Anonymkode: 18bbf...3fd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvem som helst kan ha rett på velferdspermisjon i forbindelse med din fødsel, det må ikke være partner. 

Siterer meg selv:

kilde: https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/permisjoner/foreldrepermisjon/omsorgspermisjon/ 

Disse lenker til lovdata i tillegg, det fikk jeg ikke til på telefonen. 

Om vedkommende har rett til fri med lønn er avhengig av arbeidsgiver og tariffavtale. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke født alene, heldigvis,men har født ett av barna uten partner. Helt uproblematisk, jeg hadde både jordmor og jordmorstudent inne, så fikk kanskje mer oppmerksomhet pga det, men helt ærlig var det liten forskjell på fødsel med og uten partner. Men jeg savnet han i etterkant av fødselen, da hadde det vært fint å være to. 

Ta med deg en annen du stoler på, hvis du vil. Det går fint å føde kun med sykehuspersonale også.

Anonymkode: 3dc22...20e

AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis er det svært sjelden noen må føde helt alene, da de fleste fødsler foregår på sykehus med kompetent personale til stede. Det er de eneste folka jeg absolutt vil ha med under fødsel 😄  Om gubben er der spiller ingen som helst rolle for meg faktisk, men han har sagt at han vil være med.  

Anonymkode: ee664...d86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann satt bare i stolen og spiste nista si og tok bilder. Det var jordmoren jeg holdt i hånda under riene. Jeg vet ikke om det er helt normalt men hun var der hele tiden, fra jeg kom inn på fødestua med 9 cm åpning kl 8, til jeg fødte kl 12, og de to timene jeg var der mer, før jeg ble flyttet videre. Hadde ikke hatt behov for mannen min der, strengt tatt :)

Men.. hadde jeg måttet være alene der inne, med rier, ville jeg nok ønsket at noen skulle være der, men det kunne godt ha vært en venninne,  feks. 

Anonymkode: c1f40...62c

AnonymBruker
Skrevet

Har bare født en gang og da var far med. Han var egentlig ikke så mye til bry for min del da jeg sonet ut og hadde fullt fokus på fødselsarbeidet sammen med jordmor. 

Håper du får en jordmor du har god kjemi med, da skal jeg love deg at du ikke kommer til å savne noen flere. Ring nære venner og familie etter fødselen når du er klar for å dele nyheten og lykkerusen, så vil du i tillegg få mye støtte og lykkeønskninger. 

Håper du får en fin fødsel!

Anonymkode: 778cd...1df

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det var beintungt, men jeg ble jo brått skilt fra partneren min på grunn av luftveissymptomer, så det er jo en litt annen situasjon.  Jeg trodde jeg skulle få ha han med og så ble det ikke sånn. Det er det tøffeste jeg har vært igjennom jeg gråt og gråt mellom riene😭

Anonymkode: 36902...567

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var uten mannen min første del av fødselen. Jeg overlevde jo, men slappet mye mer av når mannen min var der. 

Avhenger mye av deg og hvilket forhold du har til personen som evnt er med på fødselen. Og ikke minst av hvilken jordmor du får. 

Anonymkode: 219fc...082

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var gravid gikk forholdet til barnefar i vasken, og jeg var ikke sikker på om han hadde interesse av å være med på fødselen.

Jeg laget avtale med to venninner, hvis den ene ikke kunne så kunne den andre.

Men så blir jeg hasteinnlagt på og fødselen satt i gang så kjapt, at ingen av mine venninner rakk å være til stede.

De ringte til barnefaren så han var til stede under fødselen, men det var faktisk ikke noe støtte i å ha han der, siden vi ikke var kjærester.

Jeg la bånd på meg selv og klarte ikke å være meg selv 100% når det kom til det følelsesmessige.

Anonymkode: 0b7af...112

AnonymBruker
Skrevet

Syntes det gikk kjempebra å føde "alene"! Men så har jeg ikke partner, så det kan jo ikke sammenlignes. Er også en person som ikke ønsker å ha folk innpå meg i en slik situasjon, så jeg ville ikke ha følt meg komfortabel med mor/søster/ venninne til stede 🙂

Anonymkode: 98cd6...e30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...