AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #1 Skrevet 3. april 2021 Baby har blitt over 6 mnd, og har siden fødselen av ammet og supplert med nan 1. Baby er ikke så interessert i puppen lenger, men dier et par ganger daglig i tilegg til et par flasker nan 1. Hun spiser godt med fast føde. Godt over en porsjon grøt morgen og kveld (nestle grøt 6 mnd, varierer på smakene), har oppi hjemmelaget sviskemos eller aprikosmos til et av grøtmåltidene, i tillegg til ca 1 dl middag (enten glass eller hjemmelaget) og får litt frukt og smoothies innimellom også. Har testet nan 2 ved et par anledninger, men da har hun reagerert med magevondt. Hyler og gråter, det gjør hun så og si aldri ellers. MÅ man gi nan 2 eller kan man gi nan 1 hele veien? Hun drikker vel omtrent 400 ml daglig. Eneste forskjellen jeg har forstått er jerninnholdet? Men siden hun spiser såpass godt med fast føde er det nødvendig? Anonymkode: 6532b...931
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #2 Skrevet 3. april 2021 Mme skal fortsatt utgjøre hoveddelen av næringen og du bør gi mme tilpasset alder. Prøv eventuelt å bytte merke? Vet en del har bedre erfaring med Hipp feks. Anonymkode: e7ec5...039
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #3 Skrevet 3. april 2021 Nan 2 er vel ikke klassifisert som morsmelkerstatning? Er merket som tilskuddsblanding om jeg husker rett. Vi ga nan1 i tillegg til amming og etterhvert fast føde, frem til baby bikket året og begynte med vanlig lettmelk. Vår ville kun ha drikkeklar nan1, nektet alt pulver og drikkeklar nan2. Fikk stortsett 2 pakker drikkeklar daglig. HS sa det ikke var noe problem når jeg rådførte med henne ang forskjell på vitamininnhold osv, spiste som din godt med fast føde og ammet i tillegg. Hvis baby bare får plager av nan2, ville jeg fortsatt med nan1. Anonymkode: 3a118...ca9
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #4 Skrevet 4. april 2021 Takk for svar. Går det ann å blande de to i starten for å venne magen litt til det? Skal prøve litt, hvis ikke tester vi hipp😊 ammer også som sagt, så er ikke bare mme hun får. Anonymkode: 6532b...931
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #5 Skrevet 4. april 2021 Min eldste tålte kun Nan HA1, og den fins kun i 1ern i Norge. (Fins 2 og 3 i andre land) Så han fikk kun nr.1 frem til han sluttet med mme. Anonymkode: 1704c...33b
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #6 Skrevet 4. april 2021 Nan 2 eksisterte ikke da mine var små. Barn vokste opp da også. Jeg ville heller økt med fast føde, beholdt puppen og faset ut flaske. Anonymkode: e6ceb...3d0
Moi123 Skrevet 4. april 2021 #7 Skrevet 4. april 2021 Etter min eldste var 6 mnd og begynte med fast føde (vi delammet også frem til 6mnd) kutta vi på mme etterhvert som vi økte med fast føde. Opprettholdt ammingen. Helsesøster sa da at vi ikke trengte bytte mme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå