Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sluttet på p-piller for ca 11 dager siden. Hatt ubeskyttet samleie etter. Opplever noe murringer og nedstemt stemningsleie, men ingen menstruasjon enda. Hvor lang tid kan det ta før denne kommer? Er det normalt å oppleve bivirkninger ved slutt? Tatt negativ graviditetstest.

Hvor raskt etter p-pilleslutt er det «normalt» å kunne bli gravid?

har 1 barn på 4 fra graviditet oppstått MED p-piller fra før.

Anonymkode: 0cfe5...6cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk bortfallsblødning som vanlig etter jeg stoppa på pilla. Deretter tok det vel 5-6 uker før menstruasjonen kom. Tok 1 år før den var i rute som vanlig

Anonymkode: cede8...018

AnonymBruker
Skrevet

Fikk bortfallsblødning som normalt, eggløsning 14 dager etter først dag med bortfallsblødning, og mensen 14 dager etter det.

Fikk ingen bivirkninger av å slutte, men ble kvitt mange bivirkninger. Ble kvitt humørsvingninger og migrene (hadde det en gang i måneden på pillen, men har ikke hatt det etter slutt som er 4-5 måneder siden).

Anonymkode: 9435b...ed9

AnonymBruker
Skrevet

Hva som er normalt er meget individuelt. 

For min del fikk jeg eggløsning 2 uker etter første dagen bortfallsblødningen. Testa altså positivt en måned etter jeg slutta på pilla etter over 10 år på den. 

Etter graviditeten ble mensen regelmessig etter ca 1 år, ammet i 18 mnd. 

Anonymkode: de97a...9b6

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Reagerer på at ikke denne bortfallsblødningen kommer, men det gjør den da sikkert etter hvert. Ts.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for svar. Reagerer på at ikke denne bortfallsblødningen kommer, men det gjør den da sikkert etter hvert. Ts.

Hadde du regelmessig blødning på p-piller?

Skrevet

Fikk bortfallsblødning og eggløsning etter noen dager. Ble gravid på den eggløsningen, men den endte i kjemisk. Hadde 3 normale sykluser på 27-28d, fjerde syklus ble 33d lang og femte syklus er nå på dag 51 uten noen tegn til eggløsning enda.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hadde du regelmessig blødning på p-piller?

Nei. Med graviditeten på barnet jeg har fra før av rakk jeg heller ikke få tilbake menstruasjon når vi skulle til å prøvde. Fikk eggløsning direkte etterpå uten bortfallsblødning. Dermed ikke hatt menstruasjon på ca 6-7 år, derfor veldig usikker på alt syklusrelatert og hvordan kroppen fungerer. Fikk tilbake menstruasjonen etter fødsel, men opphørte igjen ved p-pillestart. Ts 

Skrevet

Fikk blødning ca. 50 dager etter at jeg sluttet på p-pillen. Etter det kom blødning/mensen ustabilt mellom 40-60 dager i mange måneder. Jeg fikk ikke stabilisert dette før det var gått 1 år og jeg kom meg på hormonmedisin.

Skrevet

Det spørs fra person til person, og det spørs også på hvor bra sæd kvalitet partneren din har. Det er kvinner som får eggløsning 7-14 dager etter slutt på p-piller og blir gravid uten å få syklusen sin tilbake først, mens andre må prøve 1-12 måneder før det klaffer. Til og med lengre enn 12 måneder også.

Det spørs på om du hvor ofte du drikker (koffein og alkohol), røyker og hvor gammel du er også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei. Med graviditeten på barnet jeg har fra før av rakk jeg heller ikke få tilbake menstruasjon når vi skulle til å prøvde. Fikk eggløsning direkte etterpå uten bortfallsblødning. Dermed ikke hatt menstruasjon på ca 6-7 år, derfor veldig usikker på alt syklusrelatert og hvordan kroppen fungerer. Fikk tilbake menstruasjonen etter fødsel, men opphørte igjen ved p-pillestart. Ts 

Hvor mange dager/uker er det snakk om når du sier at du fikk eggløsning direkte etter p-pille slutt sist gang? Jeg slutta på piller en måned siden, fikk 3 dager med bortfallsblødning og tror jeg fikk eggløsning etter det. Jeg har selv ikke fått mensen enda. Syklusen min er ganske rar til vanlig da.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde stått på p piller sammenhengende i 15 år da jeg sluttet, fikk positiv eggløsningstest 21 dager etter jeg tok siste pille og ble gravid etter 3 måneder. 

Anonymkode: c4013...b43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...