AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #1 Del Skrevet 3. april 2021 Påsken er godt i gang og tre generasjoner er trøkket sammen i en alt for liten hytte uten internett eller kanaler på tv. Bestefar har funnet frem et Scrabble for å prøve og redde påskeaften. Vi har tålt nødord og juks fra 9-åringen men da onkel skulle legge bersj fikk jeg nok. På google kommer det opp bilder av bæsj når vi skriver bersj, men jeg er faktisk lærer og har aldri hørt noen stave dette ordet på den måten. Onkel insisterer og det bygger seg opp til dårlig stemning når alle er uenige. Anonymkode: d9954...98a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #2 Del Skrevet 3. april 2021 "Bersj" er ikke et ord. Anonymkode: fce4c...7e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #3 Del Skrevet 3. april 2021 Nei, her er onkel på tur. https://www.ordspill.com/scrabble/BERSJ https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=bersj&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge https://naob.no/nulltreff/bersj Anonymkode: eee2d...ed9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheTrollHunter Skrevet 3. april 2021 #4 Del Skrevet 3. april 2021 Du er uten internett, men kan skrive på kg? hmmmm 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #5 Del Skrevet 3. april 2021 TheTrollHunter skrev (2 minutter siden): Du er uten internett, men kan skrive på kg? hmmmm Ts bruker nok mobilnettet... Anonymkode: c23a2...57b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheTrollHunter Skrevet 3. april 2021 #6 Del Skrevet 3. april 2021 Just now, AnonymBruker said: Ts bruker nok mobilnettet... Anonymkode: c23a2...57b Men da har de jo internett.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #7 Del Skrevet 3. april 2021 Tre generasjoner trøkket sammen? Bor dere sammen til daglig også da? Anonymkode: a7d53...5db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #8 Del Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Påsken er godt i gang og tre generasjoner er trøkket sammen i en alt for liten hytte uten internett eller kanaler på tv. Bestefar har funnet frem et Scrabble for å prøve og redde påskeaften. Vi har tålt nødord og juks fra 9-åringen men da onkel skulle legge bersj fikk jeg nok. På google kommer det opp bilder av bæsj når vi skriver bersj, men jeg er faktisk lærer og har aldri hørt noen stave dette ordet på den måten. Onkel insisterer og det bygger seg opp til dårlig stemning når alle er uenige. Anonymkode: d9954...98a Anonymkode: cdb86...898 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicathv Skrevet 3. april 2021 #9 Del Skrevet 3. april 2021 TheTrollHunter skrev (6 minutter siden): Men da har de jo internett.... Å se video på nettet bruker mye data, det kan fort bli dyrt om man ikke har et ganske romslig abonnement allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DownWithTheTrolls Skrevet 9. april 2021 #10 Del Skrevet 9. april 2021 Damen stilte et enkelt spørsmål om stavelsen av et ord. Da skjønner ikke jeg hva det har med saken å gjøre om de alle bor sammen til daglig (og nei, hun skrev da virkelig at de var "tre generasjoner trøkket under samme tak" i forbindelse med påsken). Jeg forstår heller ikke all denne mistenkeliggjøringen ift om hun har internettilgang eller ikke. Hos oss er det slik at dersom vi spenner på oss skiene og går til den høyeste bakketoppen i nærheten av hytta, får vi akkurat inn et lite 4G-signal, ustabilt og svakt, men lenge nok til å få sendt avgårde en melding eller lignende. Det betyr ikke at vi kan bruke det samme signalet til å ha mobilen liggende som oppslagsverk inne på hytta mens vi spiller TP. Jeg tenker at folk kan jo enten svare på det trådstarteren faktisk spør om, eller la være, men å kun kommentere for å komme med mistenkeliggjørende kommentarer om hvorvidt damen egentlig ikke er uten internett, eller begynne å blande totalt irrelevante forhold inn i diskusjonen (hva har bosituasjonen hennes med hvordan man staver bæsj, egentlig?), det er bare et typisk trekk som jeg har sett meg så lei av her på KF. Der hvor man kommenterer på helt unødvendig mindre høflige, mer krititiske, mer mistenkeliggjørende, mer latterliggjørende, med nedverdigende og/eller betydelig mindre respektfulle måter enn man ville gjort i det virkelige liv, fordi det er så mye lettere når man kan skjule seg bak en anonym profil. En god regel er; om du ikke hadde sagt det til vedkommende på butikken, ikke si det på nett heller. Og jeg hadde sagt akkurat disse tingene til de jeg evt traff på butikken, dersom jeg visste at det var de som var kvinnene bak de relativt lite hyggelige kommentarene jeg ser rundt omkring her på KF. Hold dere til sak, og ikke person. Hun spurte om bersj var et godkjent norsk ord (det er det ikke). Da er hennes internettdekning og boforhold revnende likegyldig, og hun har ikke gjort noe som helst for å fortjene å bli behandlet som et mindre troverdig menneske (med tanke på at flere betvilte sannhetsgehalten i hennes uttalelse om manglende internett). Skjerp dere - dette er ikke hvordan voksne oppfører seg. Jeg regner med at det kommer til å komme en hel masse angrep nå fra folk som egentlig føler seg truffet av det jeg har skrevet, og vil forsøke å sverte meg, som forsvar, og som bøller (det må jo folk som helt uprovosert går etter en stakkars lærer som bare stilte et uskyldig spørsmål) som kjent gjør, tråkke meg ned for å hevde seg selv, og føle seg bedre. Til det sier jeg allerede nå at jeg kommer ikke til å gi dem noe mer oppmerksomhet. Så videre radio silence skyldes IKKE at de har argumentert meg i senk, men fordi slike mennesker lever for komflikter og drama, noe de ikke skal få eskalere videre gjennom pågående diskusjoner med meg. Jeg kommer bare til å fortsette å call'e dem ut dersom jeg ser at de oppfører seg bøllete mot andre trådstartere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gibralfaro Skrevet 9. april 2021 #11 Del Skrevet 9. april 2021 Nummer to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå