AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #1 Skrevet 3. april 2021 Vi har en liten pjokk her, på 2 år og 3 måneder, som har en fascinerende hukommelse - synes i hvert fall jeg! Her om dagen spurte han hvor de grå gardinene med fugler på var blitt av, og de har vi ikke hatt oppe siden før jul. Rett før påske gikk han resolutt bort til en boks med Nan-pulver, og sa vi måtte kjøpe melk. Dette er det jo mange måned siden vi sluttet med, men han husker tydeligvis fortsatt at den runde boksen er melk, selv om vi nå bare drikker kumelk fra kartong. Det er også stadig andre ting som nevnes og fortelles av ting som har skjedd for lenge siden. Noe kommer etter en lignende situasjon, andre ting kommer helt ut av det blå. Det er mulig det er helt vanlig å huske så godt, altså, jeg har ingen andre barn å sammenligne med, men jeg blir helt fascinert av hukommelsen på dette lille vesenet! Har dere noen morsomme historier med barn som husker mye rart?😅 Anonymkode: 8dec2...91a
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #2 Skrevet 3. april 2021 Vår er bare 2 år og snakker Lote, men ingen tvil om at han husker godt. Igår så vi tilfeldigvis et juletre på tv, da ble han super ivrig, pekte dit vi hadde juletreet og lurte på hvor vårt var blitt av. Merker det også på steder, kan være mange måneder siden han har vært et sted, feks hytta, men kjenner seg definitivt igjen. Setter fart, og skal rett bort for å finne frem de faste tingene han pleier å holde på meg. Vi var på ferie da han var 1,5, det husker han også fremdeles. Så klart ikke hele ferien, men høydepunktet. Anonymkode: a0e7a...eef
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #3 Skrevet 3. april 2021 Jeg blir stadig overrasket når jeg hører om spesifikke hendelser som skjedde nettopp i 2-årsalderen, typ ''Mamma, husker du da jeg ...'' og så beskrevet i detalj. Det er ikke forbundet med bursdagsfeiring eller noe, men noe helt alminnelig som har gjort et stort inntrykk hos ungen og festet seg i minnet. Anonymkode: 2c1f4...487
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #4 Skrevet 3. april 2021 Sånn er vår 3 åring og var også som 2 åring. En skremmende god og detaljert hukommelse og gjerne hverdagslige ting. Og kan ofte spørre meg om "mamma husker du". Litt artig, han husker ting jeg har glemt for lengst. jeg husker selv veldig mye fra ganske tidlig barndom og har mye detaljerte minner fra barnehagetiden Anonymkode: c56b3...c64
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #5 Skrevet 3. april 2021 Min 2-åring prater om katten til mormor som døde i april 2020. Han var da 1 år og 4 mnd.. 😅 Han husker også godt badebuksa fra sommeren i fjor... Anonymkode: b91cf...247
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #6 Skrevet 3. april 2021 Mitt barn på samme alder er lik. Eldste også. Fortalte i detalj ved 18 mndr alder om ting som skjedde ved 15 mndr alder. Anonymkode: 43d8e...49c
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #7 Skrevet 3. april 2021 Min har også en ekstrem hukommelse, har nesten trodd den var unormalt god men ser her nå at det virker som det er vanlig 😅 Anonymkode: c835c...9bd 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #8 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min har også en ekstrem hukommelse, har nesten trodd den var unormalt god men ser her nå at det virker som det er vanlig 😅 Anonymkode: c835c...9bd Samma har jeg tenkt her 😅 Anonymkode: c56b3...c64
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #9 Skrevet 3. april 2021 Wow, så imponerende! Ungen min er to år og tre måneder, og siden hun ikke har noe språk aner jeg ikke hvordan hukommelsen hennes er. Hun husket «beffa» (bestefar) på FaceTime her om dagen, og hun hadde ikke sett han på flere mnd. Anonymkode: 7ba77...2d2
Rosa Dartle Skrevet 4. april 2021 #10 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Wow, så imponerende! Ungen min er to år og tre måneder, og siden hun ikke har noe språk aner jeg ikke hvordan hukommelsen hennes er. Hun husket «beffa» (bestefar) på FaceTime her om dagen, og hun hadde ikke sett han på flere mnd. Anonymkode: 7ba77...2d2 Det er noe av det jeg har vært mest fascinert over, at de husker ting og kan gjenfortelle fra før de hadde språk. Gutten her laget snømann med bestemor i fjor, og hadde ikke språk på den tiden. Et halvt år senere (hadde da begynt å snakke), kom han og fortalte om snømannen de hadde laget og hva de hadde gjort og skulle gjøre når det ble snø igjen. Jeg trodde bestemor hadde snakket med ham om det, men det hadde hun ikke, så de husker fra før de har språk også.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #11 Skrevet 4. april 2021 Min er nå 2.5 nøyaktig og husket påskeegg fra Isfjor. De fant påskeegg i bhg før påske og ingen hadde snakket om det men hun husket hva deg var. Forteller plutselig om ting som skjedde om sommer. Fekt blåbær tur med en tante hun kun har vært med 3 ganger Anonymkode: 7fb02...620
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #12 Skrevet 4. april 2021 Så gøy at det finnes så mange småttiser med så god hukommelse! Han her har veldig godt språk, så ting kommer jo gjerne veldig detaljer også.😅 Anonymkode: 8dec2...91a
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #13 Skrevet 4. april 2021 Det er nok ganske vanlig at de husker godt. Jeg har blitt helt overrasket selv mange ganger. Min var veldig opptatt av farger og klær på den alderen. Han kunne fortelle hva familiemedlemmer hadde på seg sist han så dem, selv om det var mange måneder siden. De er imponerende, de små ☺️ Anonymkode: 030bb...afd
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #14 Skrevet 4. april 2021 Rosa Dartle skrev (8 timer siden): Det er noe av det jeg har vært mest fascinert over, at de husker ting og kan gjenfortelle fra før de hadde språk. Gutten her laget snømann med bestemor i fjor, og hadde ikke språk på den tiden. Et halvt år senere (hadde da begynt å snakke), kom han og fortalte om snømannen de hadde laget og hva de hadde gjort og skulle gjøre når det ble snø igjen. Jeg trodde bestemor hadde snakket med ham om det, men det hadde hun ikke, så de husker fra før de har språk også. Åh, det gleder meg å høre. Vi skaper mange fine minner nå, og jeg håper jo at hun husker noe av det selv om hun ikke kan sette ord på deg enda. Anonymkode: 7ba77...2d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå