Gå til innhold

Er Toppe i Bergen et bra strøk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har blitt anbefalt Toppe i Bergen av en god venninne.

Er det et bra strøk? Skal flytte til Bergen med to barn i barneskolealder.

Anonymkode: 137e8...054

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor der !!!

Men ville aldri anbefalt det til barnefamilier..skikkelig ghetto sted! Masse sosial leiligheter! Ikke så lenge siden det var et drapsforsøk der..en som ble kastet ned fra 6.etasje..

Men jeg liker meg godt der da 😊 

AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert helt ok. Men har aldri hørt at det er et bra strøk akkurat. Det er usentralt og ikke i nærhet av fin natur. Heller ikke så fin arkitektur der. Hvorfor i alle dager har hun anbefalt akkurat Toppe av alle steder?

Anonymkode: 3e5ba...2ad

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men Saudalen som ligger i nærheten er fint. Nydelig utsikt.

Anonymkode: 4921e...fb2

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er sikkert helt ok. Men har aldri hørt at det er et bra strøk akkurat. Det er usentralt og ikke i nærhet av fin natur. Heller ikke så fin arkitektur der. Hvorfor i alle dager har hun anbefalt akkurat Toppe av alle steder?

Anonymkode: 3e5ba...2ad

Vil ikke si det Er usentralt! 5 minutter med bil til Åsane senter. Og det et masse fjell å gå på i gåavstand! Samt du kan gå ned til Salhus! Veldig fint å bade der 🙂 

AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar, Toppe virker som et lovende sted for barna å vokse opp.

Lurer på om skolemiljøet er bra, da tenker jeg på barneskole, men også ungdomsskole på sikt.

Gjest Mr Bergen
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Toppe Borettslag eller selveier? Toppe Borettslag har kjente utfordringer

AnonymBruker
Skrevet

Toppe er ganske usentralt om man skal jobbe i sentrum, siden det tar lang tid med buss. Prisene for leilighetene der er litt lavere enn ellers, så plasseringen gjenspeiles jo der. Om man jobber i Åsane så er det en grei plassering. Som andre sier har jeg aldri hørt at det er et bra strøk, men tror ikke det er ille heller. Drapsforsøk skjer i stort sett alle bydeler...

Anonymkode: b071b...6a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Må du bo på Toppe? Jeg anbefaler Skjold, det jeg selv bor med barn eller området som heter Søreidgrend. Begge i Fana bydel. De scorer høyt på levekårsundersøkelsen som Bergen kommune gjennomfører. Veldig bra steder for barnefamilier å bo.

Anonymkode: af354...2ba

AnonymBruker
Skrevet

Toppe i Åsane er ikke er bra strøk. Det er ghetto som nevnt av en over. Det er fullstappet av blokker og sosiale utfordringer. Det er mange andre bydeler i byen som er bedre å bosette seg i.

Anonymkode: 4a90a...d1f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Definitivt ikke et bra strøk, ville ikke flyttet dit i det hele tatt, og i alle fall ikke med barn! Som andre nevner over er det et område med mye sosialboliger og problemer, barnevernet er tung inne, et av de strøkene der flere barn ikke kan skikkelig norsk ved skolestart, lavere inntekt enn gjennomsnittet, av de stedene i byen med stor andel arbeidsledige og uføre. Generelt scorer området lavt på Levekårsundersøkelsen, det er jo en grunn til at det er billig å bo der. Jeg kjenner folk som har kjøpt leilighet der for å komme seg inn på boligmarkedet, men de flytter så snart de har råd til det, og i alle fall før de får barn. Joda, det vokser sikkert opp noen skikkelige folk der også, men hvis du først skal flytte, hvorfor ikke velge et bedre sted? Lurer veldig på hvorfor du er anbefalt Toppe. Det ligger heller ikke veldig sentralt, men litt på baksiden av alt. Vil du bo på den siden av Åsane så sats heller på Morvik eller Tertnes, mye bedre områder. 

Anonymkode: 4c641...b78

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På 90- tallet ble Toppe snakket om som det er helt texas der. Er ikke blitt bedre med årene.

Anonymkode: 7dba1...705

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Må du bo på Toppe? Jeg anbefaler Skjold, det jeg selv bor med barn eller området som heter Søreidgrend. Begge i Fana bydel. De scorer høyt på levekårsundersøkelsen som Bergen kommune gjennomfører. Veldig bra steder for barnefamilier å bo.

Anonymkode: af354...2ba

De levekårsundersøkelsene kan de stappe ett visst sted. Søreide og Sandsli, Steinsviken og Skjold står forran store utfordringer fremover. En haug med barnefamilier som etablerer seg på samme sted, manglende fritidstilbud til barn og unge = bråk. 

TS, hvor skal dere jobbe? Det bør være utgangspunkt for hvor dere bør etablere dere. 

Anonymkode: b6c8f...ad0

AnonymBruker
Skrevet

Veldig merkelig diskusjon, TS spør om det er et bra sted, får "ghetto" til svar, og konkluderer med at der er det fint å oppdra barn. Hø?

Anonymkode: 342ac...0d1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...