Gå til innhold

Gruer meg til å dra hjem til leiligheten alene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har vært hos min søster og familien (samt hatt mange i familien nærme) i noen uker nå, men nå er det på tide å dra til Oslo igjen.

Det er jo der jeg bor, og hvor lenger jeg venter jo verre blir det. Jeg bor alene i en leilighet, og synes det er vanskelig å være alene etter et samlivsbrudd (må nevne at dette er 3 år siden), samt et nytt brudd for 1 måned siden. 

Jeg har jo mange venner jeg kan ta kontakt med, men er så redd jeg blir sittende i sofaen og spise.. kunne ønske jeg kunne være her for alltid, men må jo fortsette mitt liv (er over 30 år! Men covid gjør det jo vanskelig også.. )

Noen råd? 

Anonymkode: 8acce...6b1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men MÅ du egentlig fortsette livet ditt i Oslo? Mange flytter mange ganger i løpet av livet 😊 Hvorfor ikke flytte dit du er lykkeligst nå? Finn jobb, og etterhvert leilighet. Livet er for kort... 

Anonymkode: 6e9ae...ddd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sørg for å lage avtaler. Gåturer med venninner eller kom deg ut på egen hånd. Legg planer for dagen din og utfør det. 
Eller som de andre skriver, flytt nærmere familien.

Anonymkode: 1e81e...ca9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Et voksent menneske må klare å håndtere sitt eget liv, skremt over hvor mange som ikke klarer seg på egenhånd.

Man har faktisk litt ansvar for eget liv og helse.

Anonymkode: 7c592...4e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men MÅ du egentlig fortsette livet ditt i Oslo? Mange flytter mange ganger i løpet av livet 😊 Hvorfor ikke flytte dit du er lykkeligst nå? Finn jobb, og etterhvert leilighet. Livet er for kort... 

Anonymkode: 6e9ae...ddd

Vanskelig å finne jobb et annet sted pluss at hvis man mister jobben, er det enda vanskeligere å finne en annen. I Oslo har man i hvert fall flere jobbmuligheter. 

Anonymkode: 9cd35...d73

AnonymBruker
Skrevet

Mange innlegg om dette nå..

Anonymkode: 45aeb...1d5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.4.2021 den 9.06):

Et voksent menneske må klare å håndtere sitt eget liv, skremt over hvor mange som ikke klarer seg på egenhånd.

Enig. Er for mange tråder og mye syting om brudd og at man ikke klarer seg selv og venter på at en mann skal redde en. Folk hopper fort over til neste forhold etter et alvorlig samlivsbrudd bare noen måneder etter. 

Anonymkode: 788e4...786

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Enig. Er for mange tråder og mye syting om brudd og at man ikke klarer seg selv og venter på at en mann skal redde en. Folk hopper fort over til neste forhold etter et alvorlig samlivsbrudd bare noen måneder etter. 

Anonymkode: 788e4...786

Men etter 3 år ønsker man jo å komme videre. Er ikke så redd for å si at jeg trenger en partner for å ha det bra. Livet byr på så mye vondt, godt å ha noen å dele det med. 

Anonymkode: 8acce...6b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.4.2021 den 9.06):

Enig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.4.2021 den 9.09):

Vanskelig å finne jobb et annet sted pluss at hvis man mister jobben, er det enda vanskeligere å finne en annen. I Oslo har man i hvert fall flere jobbmuligheter. 

Anonymkode: 9cd35...d73

Men sjekk mulighetene dine for jobb på hjemplassen! Jeg har aldri synes det var trist å vende hjem til Oslo etter en helg sammen med familie, selv om jeg var alene. Jeg ble alltid euforisk ved synet av Barcode i horisonten. Men nå er ikke du meg, men jeg tenker at har du det så kjipt at du sturer ved å dra tilbake bør du gjøre en forandring. Da har du det best sammen med familie. Lytt til følelsene dine og ta de på alvor!

Anonymkode: 8738c...3cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...