Gå til innhold

Hvis 1 av 10 kvinner er voldtatt, er da menn med over 10 sexpartnere statistisk sett sannsynlige voldtektsmenn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Statistisk sett går det jo opp.

Har noen forsket på dette?

Anonymkode: 7e3a6...9b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at de som voldtar er en veldig liten andel av alle menn, og at mange av disse voldtektsforbryterene har voldtatt flere mennesker.

Anonymkode: a0e80...e95

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men hvis en mann har sex med ti kvinner er sjansen stor for at minst en av de har blitt eller kommer til å bli voldtatt. Men denne statistiske mannen har ingenting med det å gjøre sånn sett.

Anonymkode: 6f23b...2c8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud for et latterlig resonnement. 

Det som derimot ikke er helt usannsynlig er at rundt hver tiende mann har voldtatt. Ja, det finnes en del voldtektsmenn som har voldtatt flere, men det finnes også mange kvinner som er blitt voldtatt av flere. De fleste gutter/menn som er blitt voldtatt er dessuten også voldtatt av menn. 

Anonymkode: 2f026...55f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig så kan det nok ikke regnes som statistisk signifikant til å bety noe som helst

Anonymkode: e754f...a45

AnonymBruker
Skrevet

Nei...... nei nei nei nei 

Anonymkode: a661f...2f0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at de som voldtar er en veldig liten andel av alle menn, og at mange av disse voldtektsforbryterene har voldtatt flere mennesker.

Og mange av disse voldtektsofrene er blitt voldtatt av flere menn. Jeg er ikke så helt sikker på at prosentandelen menn som voldtar er så bitteliten. 

Anonymkode: 2f026...55f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva faen? Hvorfor sitter du å tenker på sånt?

Anonymkode: fa73a...0f9

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Du forenkler og har grundig misforstått statistikk.

Tror du at alle som voldtar kun voldtar en kvinne? Vi kan jo begynne der, for å gjøre det enkelt.

Anonymkode: 5f938...9ba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er jente, ble voldtatt av en jente. Så mitt tilfelle har jo ingenting med menn og gjøre.

Anonymkode: 0e51c...f4b

• Liker 1
Skrevet
Katten.2.0 skrev (21 minutter siden):

Jeg lo!

Solid hold the laugher, sir! For alt vi vet kan TS allerede være innkalt til intervju. :opplyser: :redd:

• Liker 2
Skrevet

Antagelig ikke, men de er nok statistisk sett mer sannsynlige som (påståtte) voldtektsmenn enn de med færre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men kanskje det er en viss overlapping mellom voldtektsmenn og menn med mange sexpartnere?🤔 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men kanskje det er en viss overlapping mellom voldtektsmenn og menn med mange sexpartnere?🤔 

Jeg vet ikke om det finnes noen statistikk på slikt. Noen voldtektsforbrytere har 1 sexpartner (kone eller samboer) og har voldtatt flere kvinner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1. Er flere som voldtar flere ganger.

2. Er ikke alle som er dømt for voldtekt som har voldtatt noen.

Anonymkode: a0c3e...6af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvorfor tenker du at det kanskje er slik?

Skrevet

Det er nok noen som voldtar flere, noen som voldtar ingen, og noen som har voldtatt uten at de egentlig har forstått at kvinnen opplevde det slik. 

Det siste mye mulig fordi han "prøvde seg" etter gjentatte nei, til hun av frykt, ikke lyst, sa et ja som egentlig ikke var et ja. Det skjer for ofte, fordi menn ikke forstår hvilken fysisk og psykisk makt de har ovenfor en kvinne i sårbar situasjon, og hvor skremmende det er for kvinner når de viser gang på gang at nei ikke respekteres. 

Så gir kvinnen etter til slutt. Han tror frivillig, at å mase virket, hun ble kåt til slutt. 

Kvinnen derimot kan ha opplevd det som overgrep. Hun våget til slutt ikke å stå opp for seg selv, i frykt for at det å så tydelig ikke respektere hva hun gir uttrykk for kan ende opp med verre overgrep. 

Heldigvis modnes ofte både menn og kvinner, men for sent for mange. 

De fleste voldtekter er ikke fremmede menn som hopper ut av busker. 

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt

-Safiye, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...