AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #1 Skrevet 3. april 2021 Hvor strenge er dere med barna deres? Jeg føler egentlig ikke at jeg gjør annet enn å kjefte og irettesette. Jeg syntes det er ekstremt slitsomt å ha de med noe sted fordi de er så høyt og lavt hele tiden. 5 åringen våkner senest 5.30 på morgenen og er klar for en ny dag (dette uavhengig av når vi legger han, vi har prøvd alt!) vi gir han beskjed flere ganger daglig og på morgen at det eneste han får lov til er å gå på do, ellers skal han holde sengen, kikke i en bok eller en annen stille aktivitet, men det virker nesten som han gjors på å bråke for å vekke lillebroren, og jeg blir sprø av det. Det er ikke snakk om å kunne sitte i ro, ligge å kose i sengen hos oss eller slappe av, det er FULL FART fra han åpner øynene og helt til han legger seg, og han prater på inn og utpust, jeg holder på å gå fra vettet, pluss da en ekstremt sta 2 åring som hvis han ikke får viljen sin kan skrike som om noen skulle forsøke å ta han av dage, i over en time, går sjeldent an å avlede han. Jeg holder på å bli sprø, jeg er i full jobb, og trenger å hvile innimellom, jeg kan ikke være den eneste som har det sånn, hvordan håndterer andre det? Blir det mye kjefting eller har dere en annen mirakelløsning? Hvor konsekvente er dere? Med 5 åringen? Anonymkode: 461c7...4c6
Snart7 Skrevet 3. april 2021 #2 Skrevet 3. april 2021 Vår er 4 1/2 da..men også en morgen fugl..men vekker ikke de andre. Da tror jeg det hadde rabbla for meg🙈 Han står.opp alene å ser TV/film 1 times tid før vi står opp med han. Ikke det beste, men kjenner jeg ikke gidder bry meg så lenge alle vi andre kan sove😅 Åsså er han glad i å prate og lage lyder ( bomber, lynjet, kanon,rakett og div) han må rett å slett ut alene innimellom. Sier ikke at det er pga lydene, men pga at kroppen trenger luft el. Tenker han er stor nok til å være ute i hagen alene å herje en stund før vi andre kommer ut. Så.får.ørene litt fri innimellom. Han elsker å være ute, så det er jo en fordel. Badekar på kveldstid👍 Tenker at en kan og trenger litt tid til å puste /ha det stille i løpet av en dag i helgene. Men man må bare finne en måte å få det på🙄 vi liker også å ut ganske tidlig, så de får rast litt fra seg..Så blir resten av dagen litt roligere. Innedag er helt krise🙈
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #3 Skrevet 3. april 2021 Hvorfor i alle dager får han ikke se på tv eller nettbrett? Anonymkode: 61ece...fed 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 3. april 2021 #4 Skrevet 3. april 2021 Kjefter egentlig aldri. Jeg holder hodet kaldt og er superkonsekvent. Har vært sånn fra han var 1 år og som 5 åring vet han at det ikke hjelper å hyle og trasse. Det betyr selvsagt ikke at det ikke skjer iblant, men det er så sjeldent at det er levbart.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #5 Skrevet 3. april 2021 Løsningen for oss: legge fra oss det dårlige humøret og kjeftingen, barn speiler oss ekstremt mye og vår sinnsstemning smittet over på barnet. I tillegg måtte vi være superkonsekvente en stund. Bruk skjerm for pauser ila dagen. Anonymkode: 52eb9...da6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #6 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hvorfor i alle dager får han ikke se på tv eller nettbrett? Anonymkode: 61ece...fed Akkurat nå så holder vi på å pusse opp i underetg. Hvor vi har stue, så nå har vi tv på vårt soverom. Men tenker at han skal få gå ned å se på tv når vi blir ferdig med det. Han har vært engstelig for å være alene, så for han å gå ned alene på morgen har ikke vært noe tema. Men vi forbereder han på at det blir sånn nå. Nettbrett har vi ikke, og jeg er redd for at om vi hadde hatt som han kunne bruke på morgenen så hadde han muligens våknet tidligere å begynt å mase.. Anonymkode: 461c7...4c6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #7 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Løsningen for oss: legge fra oss det dårlige humøret og kjeftingen, barn speiler oss ekstremt mye og vår sinnsstemning smittet over på barnet. I tillegg måtte vi være superkonsekvente en stund. Bruk skjerm for pauser ila dagen. Anonymkode: 52eb9...da6 Ja, det er en ond sirkel 🙄 men fryktelig vanskelig når en aldri får slappet av, minstemann våkner flere ganger i løpet av kvelden og natten i tillegg til duracell som står opp på natten, jeg definerer hvertfall før 6 som det 🙈 vi har veldig lite mulighet for avlastning, og så godt som aldri nå i koronatiden, så får liksom aldri hentet oss inn. Anonymkode: 461c7...4c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå