Gå til innhold

Innenfor å ta med egne fagfolk til privatvisning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på utkikk etter egen bolig, aller helst et lite hus med hage. 
Det har nå kommet et hus for salg i et området jeg ønsker å bo, plasseringen hadde passet meg perfekt. Størrelsen på huset og hagen passer meg også perfekt. Det som er problemet er at det selges privat, å det eneste som finnes av dokumentasjon er takst i fra banken. 
Er det da innenfor å ta med egne fagfolk på privatvisning? En elektriker og en byggingeniør med 40 års erfaring i faget som har bygget hus og hytte selv. 

Anonymkode: b0b30...104

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, absolutt. Man burde alltid ha med fagfolk på visning. 

Bolig som ofte koster flere millioner bruker man kortest tid på å bestemme seg for. Mens en jakke til noen tusen kan man bruke dager på å tenke seg om før man kjøper. 

Anonymkode: fbe1a...ded

• Liker 5
Skrevet

Selvfølgelig, det er ikke bare helt innafor, men også å anbefale. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er på utkikk etter egen bolig, aller helst et lite hus med hage. 
Det har nå kommet et hus for salg i et området jeg ønsker å bo, plasseringen hadde passet meg perfekt. Størrelsen på huset og hagen passer meg også perfekt. Det som er problemet er at det selges privat, å det eneste som finnes av dokumentasjon er takst i fra banken. 
Er det da innenfor å ta med egne fagfolk på privatvisning? En elektriker og en byggingeniør med 40 års erfaring i faget som har bygget hus og hytte selv. 

Ja

Folk tar med seg fagfolk til å se på en bruktbil til 30 000, men ikke til en leilighet til 3 000 000

Rart?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har den minste mistanke om at selger ikke liker at du har med fagfolk så er det et stort rødt flagg. Ikke kjøp.

Anonymkode: 83b40...95a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid hatt med meg folk når jeg skal på visning, litt etter hva tilstandsrapporten viser, føler den er litt som en pekepinn på hva man eventuelt kan forvente seg.

Her har selger gitt ansvaret til sin far, eneste vedkommende har gjort selv er å legge ut bilder av boligen. 

Ønsker derfor å ta med fagfolk jeg kjenner som kan være med å ta en grundig sjekk ved en eventuelt visning. Det blir ikke litt påtrengende å skulle sjekke boligen fra tak til kjeller med måleutstyr osv ? Har lite interesse av å kjøpe en bolig med fuktproblemer osv. 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Det som er problemet er at det selges privat, å det eneste som finnes av dokumentasjon er takst i fra banken.

Hvorfor er det et problem i forhold til om du kan ha med fagfolk? Selger er vel ikke noen du må bli venner med? Man kan jo være høflig inntil et visst punkt likevel, men det er business. Big business for de fleste av oss.

Anonymkode: 83b40...95a

AnonymBruker
Skrevet

Det er selvfølgelig innafor - spesielt siden huset selges privat

Anonymkode: 77257...6c4

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig innafor, bare vær obs på at hvis det dukker opp problemer i etterkant kan være enda vanskeligere enn vanlig å få fiksa det på en eventuell forsikring siden fagfolka burde ha funnet alle skjulte feil (selv om det ikke alltid er mulig)

Anonymkode: a8324...28b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har alltid hatt med meg folk når jeg skal på visning, litt etter hva tilstandsrapporten viser, føler den er litt som en pekepinn på hva man eventuelt kan forvente seg.

Her har selger gitt ansvaret til sin far, eneste vedkommende har gjort selv er å legge ut bilder av boligen. 

Ønsker derfor å ta med fagfolk jeg kjenner som kan være med å ta en grundig sjekk ved en eventuelt visning. Det blir ikke litt påtrengende å skulle sjekke boligen fra tak til kjeller med måleutstyr osv ? Har lite interesse av å kjøpe en bolig med fuktproblemer osv. 

Noen du kjenner eller noen du finner på nett? Koster ikke fagfolk flere tusen i timen? 

Anonymkode: a93ec...e7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...