Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan rengjør dere utstyret gjennom dagen? Må jeg koke og tørke etter hver bruk?🤯 Da gjør jeg jo ikke annet enn å pumpe og sterilisere hele dagen.. Eller holder det å koke en gang om dagen og skylle etter hver bruk ellers?? Gjør det noe om det er igjen LITT vann på pumpeutstyret?

Pga såre brystvorter må jeg pumpe en stund men visste ikke hvor tungvint det var før nå

Anonymkode: 08795...02f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte utstyret kun en gang før det ble vasket og sterilisert. Men jeg kjøpte utstyr så det holdt i et døgn. Da vasket jeg det jeg brukte pr gang med det samme, og sterilisert alt på kvelden i en stor kjele, og satt det så til tørk på benken. 

Anonymkode: f8fba...bff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fullpumpet leenge, så kjøpte nok pumpeutstyr slik at det holdt å vaske/koke morgen og kveld. Da fikk utstyret også god tid til å tørke. Fikk også beskjed av de sertifisert ammehjelper/ibclc om at det var ok å oppbevare pumpeutstyret i kjøleskapet mellom pumpingen om babyen ikke var nyfødt (babyen min var 2,5 mnd da jeg begynte med det). Men da regnet jeg holdbarheten på melken fra første gang jeg brukte det siden det var litt melkerester på utstyret.

Det er er ikke farlig om det er litt vann igjen i pumpeutstyret, men noen typer må være helt tørre for å kunne lage ordentlig vakuum.

Anonymkode: 6c346...c9f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasket de i vaskemaskinen på maks varme, og kokte de en gang i døgnet. Når baby var tre måneder sluttet jeg med kokingen 

Anonymkode: 7e7a8...58d

AnonymBruker
Skrevet

Hadde to sett pumper på det verste, et lånt på boots apotek og en egen. Så hadde jeg sterilisator, så jeg vasket utstyret for hånd og satte i steriliatoren så det var klart til neste bruk. Tok nesten ikke mer tid enn å ha klisste og skittent pumpeutstyr i kjøleskapet, så føltes bedre. 

Anonymkode: 1ee0f...c42

AnonymBruker
Skrevet

All ære til dere❤ holdt ut med pumping i 2 uker før jeg ikke klarte mer - ble utslitt. Gjorde ikke annet enn pumpe og koke føltes det ut som. Ga mme noen måltider for å få pause. 

For å svare på spørsmålet ditt så kokte vi etter hver gang, men da var baby nyfødt (tok puppen ettethvert). Anbefaler sånne steriliseringsposer til mikro, lettere enn å koke😊

Anonymkode: 595ce...e0b

Skrevet

Det finnes sterilisator til micro. Koster 200 kr eller noe. Gull verd!

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp baby brezza. Hørt at den er gull verdt :) 

Anonymkode: 17fcd...a82

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kjøp baby brezza. Hørt at den er gull verdt :) 

Anonymkode: 17fcd...a82

TS spør om råd til pumping. Baby brezza brukes til tillaging av mme.

Anonymkode: 6c346...c9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasket for hånd etter bruk og steriliserte alt utstyret en gang i døgnet. Kjøpte en elektrisk sterilisator, mye enklere og tryggere enn å koke i gryte. Jeg hadde også flere sett 

Anonymkode: fc087...d9a

AnonymBruker
Skrevet

Det er ekstremt krevende å pumpe. Jeg holdt på i fire måneder, og har aldri vært så nær en depresjon som da. Jeg vasket og kokte utstyret for hver gang, og lot det luftrøre. Det tok all min tid. Kunne jeg gjort det på nytt hadde jeg kjøpt mye mer utstyr til pumpen, så jeg kunne vaske det i vaskemaskinen en gang om dagen og kokt det etterpå. Anbefaler å kjøpe automatisk dobbel pumpe (om du ikke har det), og ikke minst- bh som holder traktene på plass. Da får du hendene fri, og det er uvurderlig. Ønsker deg lykke til ❤

Anonymkode: 3ccdf...ba3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...