Gå til innhold

Trodde drikkepress ikke eksisterte, frem til jeg ble dumpa fordi jeg ikke drikker nok😏

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han ønsket jo noen han kunne ta seg noen glass med om kveldene, selv drikker jeg bare et glass i sosiale lag/spesielle anledninger. Ønsker ikke å drikke flere glass flere ganger i uken.

Synes så mange har så overfladiske verdier. 

Anonymkode: 98e39...ac3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd drikke press hver eneste gang jeg går å fest «drikker du ikke, er du avholds eller? Er du kristen? Etc...».

Jeg bor et sted det er vanskelig å komme seg hjem til, så jeg kjører de fleste ganger jeg skal ut. Ikke er jeg noe glad i alkohol heller, så jeg kan like fint ha mozell i glasset som noe annet. Men hver eneste gang må jeg forsvare meg for hvorfor jeg er «så teit» og ikke drikker 😐😐

Anonymkode: 21cbc...2fb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

haha, jaha?

Greit å kunne ta seg et glass om kvelden altså men skjønner ikke at det er en deal breaker å ha noen som IKKE gjør det?
Da kan det virke som han er usikker på sine egne drikkevaner?

Har en far som presset meg til fest og drikking i tenårene fordi han gjorde det. Fikk inntrykk av at han ikke skjønte at man kan ha det fint uten drikke i helgene.

Anonymkode: 9a850...eb0

• Liker 2
Skrevet

Det var jo bare at dere har ulike verdier da. Eller interesser. Vær glad du slapp å sitte med en som drikker hver kveld. Det hadde jeg aldri giddet. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har opplevd drikke press hver eneste gang jeg går å fest «drikker du ikke, er du avholds eller? Er du kristen? Etc...».

Jeg bor et sted det er vanskelig å komme seg hjem til, så jeg kjører de fleste ganger jeg skal ut. Ikke er jeg noe glad i alkohol heller, så jeg kan like fint ha mozell i glasset som noe annet. Men hver eneste gang må jeg forsvare meg for hvorfor jeg er «så teit» og ikke drikker 😐😐

Sier de virkelig at du er teit?  At folk reagerer er fordi det ikke er normen. Ikke noe å bry seg om vel. Jeg tror helt ærlig at 80 % av dem som reagerer skulle ønske de klarte å la være. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
SoWhat? skrev (3 minutter siden):

Sier de virkelig at du er teit?  At folk reagerer er fordi det ikke er normen. Ikke noe å bry seg om vel. Jeg tror helt ærlig at 80 % av dem som reagerer skulle ønske de klarte å la være. 

De sier det indirekte. Hører det veldig godt ut fra tonen de bruker 😐

Men er så lei av at man alltid skal måtte forsvare det å ikke drikke. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De sier det indirekte. Hører det veldig godt ut fra tonen de bruker 😐

Men er så lei av at man alltid skal måtte forsvare det å ikke drikke. 

Som sagt så tror jeg de helst ville vært der selv. Så hev  deg over det. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min ville helst at jeg ikke skulle drikke noe særlig alkohol. Jeg var egentlig moden for det, etter å ha hatt en kjæreste jeg drakk mye med og blitt ukomfortabel med det. Så da jeg møtte han som så å si er avholds, og ønska det samme av meg, passa det meg perfekt. Vi har bare hatt sex edru sammen. 

Anonymkode: dec09...39c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...