Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har søkt startlån og som har gjeld? Fikk dere innvilget?

Vi har en samlet inntekt på ca 1 Mill, men har vært så dumme og gått i fella og sitter nå med et lån på ca 500 K. 

Anonymkode: 5f803...f17

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dere er ikke i målgruppen!

Anonymkode: 262ce...934

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan vet du det?

Glemte å legge ut at vi er en barnefamilie, som nå leier et sted som ikke helt egner seg for barn. Kanskje man skal vite og ikke tro før man skriver med store bokstaver her inne.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke tro dere får startlån da dere tjener ganske godt og har mulighet for å spare opp egenkapital og får lån i vanlig bank. En halv mill i gjeld kan dere betale ned på et par år med litt innsats. 

Anonymkode: 13a6c...944

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vil ikke tro dere får startlån da dere tjener ganske godt og har mulighet for å spare opp egenkapital og får lån i vanlig bank. En halv mill i gjeld kan dere betale ned på et par år med litt innsats. 

Anonymkode: 13a6c...944

Takk for svar. Flere jeg har snakket med mener vi kan få, er selv i tvil. Lurer bare på hvor mange år det blir til vi har nok egen kapital 😓

Gjest Laffatus
Skrevet

Husbanken gir kun til de som har dårlig øknomi  uføre og småbarn famillie som ikke har nok penger til leilighet dere mår betalle ned gjeld  og spare . 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, akkurat som jeg trodde. Jeg fikk høre at vi kunne kvalifisere til startlån av flere bekjente. De hadde lest dette på siden til husbanken; 

Du kan søke startlån i din kommune/bydel hvis du er i en, eller flere av disse situasjonene

• Du er i en familie med barn, og har behov for en stabil og trygg bolig.
  • Du får ikke lån i vanlig bank og kan ikke spare penger til egenkapital.
  • Du mottar trygd/offentlige ytelser.
  • Du kan miste boligen ved tvangssalg på grunn av boliggjeld.
  • Du har særlige sosiale eller helsemessige utfordringer.
  • Du er eldre og bor i en uegnet bolig
  • Du har nedsatt funksjonsevne og må tilpasse boligen din.

AnonymBruker
Skrevet

Ville ha søkt uansett så dere vet :) værste er jo et avslag . Er ikke barebare å spare heller som barnefamilie . Vi har også søkt i år , noe samme situasjon som dere, å venter enda på svar . 
Vet om flere jeg mener ikke er innafor i det hele som har godkjent startlån 

lykke til :) 

Anonymkode: fcba4...9ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ville ha søkt uansett så dere vet :) værste er jo et avslag . Er ikke barebare å spare heller som barnefamilie . Vi har også søkt i år , noe samme situasjon som dere, å venter enda på svar . 
Vet om flere jeg mener ikke er innafor i det hele som har godkjent startlån 

lykke til :) 

Takk for svar 😊 er det lenge siden dere søkte? Håper det går veien for dere 😊

AnonymBruker
Skrevet

Har foruksgjeld på 80 000kr med betalingsanmerkning. Tjener 950 000kr i året cirka tilsammen. Vi fikk innvilget i Februar og flytter inn i nytt hus til høsten

Anonymkode: b53a2...42d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig dumt å svare sånn når du ikke aner hva du snakker om da

Anonymkode: b53a2...42d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hver kommune kan ha forskjellige regler på dette. I min kommune er maxgrense for inntekt på enslig 600.000, altså tjener man mer enn dette så får man ikke startlån, da skal man heller søke i vanlig bank. For par er maxgrensen 800.000. Så jeg ville gått inn på egen kommune sine hjemmesider, se om du finner hvilke regler de går etter. 

Anonymkode: 9542a...1ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men dere får vel lån i vanlig bank? Vi hadde 500k i forbrukslån for noen år siden + billån og studielån. Hadde ca samme i inntekt som dere. Fikk innvilget 4 mill. Dem nevte ikke forbrukslånet en gang.. 

Anonymkode: ff264...d5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men dere får vel lån i vanlig bank? Vi hadde 500k i forbrukslån for noen år siden + billån og studielån. Hadde ca samme i inntekt som dere. Fikk innvilget 4 mill. Dem nevte ikke forbrukslånet en gang.. 

Så forøvrig nå at dere mangler EK. Forøvrig tjener dere nok for godt. Jeg er ikke sammen med samboeren min lenger. Jeg fikk avslag for jeg tjente for godt. Ligger over 400k i året.. Men tjener for lite for å få i vanlig bank. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å? Jeg trodde det var umulig å få lån med forbrukslån. Har ikke turt å søke engang..

Anonymkode: 63de2...953

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Å? Jeg trodde det var umulig å få lån med forbrukslån. Har ikke turt å søke engang..

Ikke noe problem så lenge dere er innenfor totalen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vi søkte i januar :) men vi har også gjeld og noe alla inntekt som dere. Men vi har høyere gjeld og inkassosaker så jeg har ingen store forhåpninger men får jo ikke vite noe om man ikke søker ! Vi har også en til på vei 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det mulig men det trekker ned totalsummen. Vil snakket med banken, muligens dere kan bake forbruksgjelden inn i et boliglån. 

Anonymkode: 0be2a...28d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Med en samlet inntekt på 1 000 000,- kr, samlet gjeld på 500 000,- og (dette gjetter jeg litt) en bil og to barn så burde det likevel være mulig for dere å få lån i en vanlig bank på godt over 4 millioner kr. Men dere må ha egenkapital. Om dere f.eks. ønsker å kjøpe en bolig til 4,2 millioner må dere ha en egenkapital på 700 000,- kr for at lånet ikke skal overstige 85 % av boligens verdi. Det er 350 000,- kr på hver av dere. Dette er bare et eksempel.

Hva slags prisnivå ligger boligene på i området dere ønsker å bo i? Da kan dere regne på hvor mange år med sparing dere må regne med, avhengig av hvor mye dere sparer i måneden. 

Ellers er det bare å sende inn en søknad til Husbanken. Dere har ingenting å tape på det iallefall. 

Anonymkode: 5b2c8...851

AnonymBruker
Skrevet

Så greia er å bare rote det til med økonomien og vips her får du hjelp til boliglån? Med god inntekt og alt.. det er f meg helt utrolig!

Anonymkode: 3128b...55b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...