AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #1 Skrevet 3. april 2021 Jeg er i familie med ett barn som blir fire år om få uker, som ikke har språk. Lager litt lyder og kan si ett par ord som «neee» «mamma». Noen som har vært borti lignende? Hva var grunnen? Og når kom språket..? Anonymkode: b4cdb...701
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #2 Skrevet 3. april 2021 Får da håpe dette barnet får oppfølging, da det helt klart dreier seg om en forsinket språkutvikling. Det kan være mange grunner til det, feks dårlig hørsel. Anonymkode: 594c5...19d 7
*Marihøna* Skrevet 3. april 2021 #3 Skrevet 3. april 2021 Går barnet i barnehage? Om så vil jo barnehagen plukke opp sånt og involvere PPT. Hvis ikke barnet går i bhg bør foreldrene ta kontakt med helsestasjonen. Mange grunner til at språk kan utebli, og ingen på forumet her kan svare deg på hva årsaken er. 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #4 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Får da håpe dette barnet får oppfølging, da det helt klart dreier seg om en forsinket språkutvikling. Det kan være mange grunner til det, feks dårlig hørsel. Anonymkode: 594c5...19d Ja, barnet får oppfølging. HI Anonymkode: b4cdb...701
indigob Skrevet 3. april 2021 #5 Skrevet 3. april 2021 min sønn hadde nesten ikke språk når han var fire, fant ut at han hadde tette ører, renset bare opp i det og nå er han 5 og snakker ganske normalt for alderen. S 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #6 Skrevet 3. april 2021 *Marihøna* skrev (20 minutter siden): Går barnet i barnehage? Om så vil jo barnehagen plukke opp sånt og involvere PPT. Hvis ikke barnet går i bhg bør foreldrene ta kontakt med helsestasjonen. Mange grunner til at språk kan utebli, og ingen på forumet her kan svare deg på hva årsaken er. Ja, barnet går i barnehage.. ja han har oppfølging fra PPT. Ja vet at det er mange grunnet til at språk uteblir, og har ikke spurt noen på forumet her om å si hva grunnen er her. Spørsmålet var om noen hadde erfaringer med det, og hva som var årsaken DA. Anonymkode: b4cdb...701
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #7 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er i familie med ett barn som blir fire år om få uker, som ikke har språk. Lager litt lyder og kan si ett par ord som «neee» «mamma». Noen som har vært borti lignende? Hva var grunnen? Og når kom språket..? Anonymkode: b4cdb...701 Barnet kan ha autisme. Det er ikke alle som ønsker å dele dette med alle da de føler at barna deres blir stigmatiserte. Går han i bhg så blir han garantert fulgt opp av ppt /og eller logoped. Anonymkode: a3176...714 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #9 Skrevet 3. april 2021 Min var veldig dårlig språklig og det har vært en kamp for å få hjelp. PPT satte inn "tiltak" men det skjedde ikke noe. 4 møter i året og vi skal se det an. håpløst. Anonymkode: 89865...19c
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #10 Skrevet 3. april 2021 Det er svært mange mulige årsaker. Du sier ikke om barnet har impressivt språk. Dersom det forstår, men ikke snakker, er prognosene mye bedre enn om det faktisk mangler språk. Anonymkode: bba81...848
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #11 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er svært mange mulige årsaker. Du sier ikke om barnet har impressivt språk. Dersom det forstår, men ikke snakker, er prognosene mye bedre enn om det faktisk mangler språk. Anonymkode: bba81...848 Anonymkode: b4cdb...701
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #12 Skrevet 3. april 2021 Svært lite som minner om språk.. Anonymkode: b4cdb...701
*Marihøna* Skrevet 3. april 2021 #13 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, barnet går i barnehage.. ja han har oppfølging fra PPT. Ja vet at det er mange grunnet til at språk uteblir, og har ikke spurt noen på forumet her om å si hva grunnen er her. Spørsmålet var om noen hadde erfaringer med det, og hva som var årsaken DA. Anonymkode: b4cdb...701 Men hva har du med saken da? Er du nær familie og foreldrene ønsker å fortelle om det så hadde du jo blitt fortalt det? Lite språk kan skyldes feks dårlig hørsel, syn, språkforståelse, autisme, store mandler og mye mer.. 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #14 Skrevet 3. april 2021 Nedsatt hørsel Spesifikke språkvansker Autisme Psykisk utviklingshemming Hjerneskade/cp Syndromer For å nevne noen mulige årsaker. Anonymkode: 1b23b...b2e 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #15 Skrevet 3. april 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er i familie med ett barn som blir fire år om få uker, som ikke har språk. Lager litt lyder og kan si ett par ord som «neee» «mamma». Noen som har vært borti lignende? Hva var grunnen? Og når kom språket..? Anonymkode: b4cdb...701 Jeg vet ikke det kan være mange grunner til det fks omsorgssvikt Anonymkode: cd945...828
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #16 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg vet ikke det kan være mange grunner til det fks omsorgssvikt Anonymkode: cd945...828 Nei. Med mindre barnet er låst inn i en kjeller døgnet rundt, så er ikke omsorgssvikt forklaringen på at en fireåring mangler språk. I vårt tilfelle var det hørselen. Snakket mye mer enn TS sitt barn ved fire år, men var svært hemmet i språkutviklingen. TS - har barnet ditt vært til grundig ørekontroll? Anonymkode: c79b1...22a 1
sommermor Skrevet 4. april 2021 #17 Skrevet 4. april 2021 Noen barn snakker kun sammen med nærmeste familie, de har såkalt selektiv mutisme. Jeg aner ikke om det er tilfelle her. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #18 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg vet ikke det kan være mange grunner til det fks omsorgssvikt Anonymkode: cd945...828 Nei, dette er ikke omsorgssvikt nei. Anonymkode: a3176...714 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #19 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei. Med mindre barnet er låst inn i en kjeller døgnet rundt, så er ikke omsorgssvikt forklaringen på at en fireåring mangler språk. I vårt tilfelle var det hørselen. Snakket mye mer enn TS sitt barn ved fire år, men var svært hemmet i språkutviklingen. TS - har barnet ditt vært til grundig ørekontroll? Anonymkode: c79b1...22a Det er ikke ts sitt barn. Det står at hun er i familie med er barn som har dårlig språk. TS er bare nysgjerrig! Anonymkode: 87ccd...293
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #20 Skrevet 4. april 2021 Her lurer vi på det samme. Vår fireåring mistet språket sitt rett før hun ble to og prater nå bare babylyder. Barnehabiliteringeringen har konkludert med at hun ikke er autistisk, og ønh krangler på væske i øret som er stadfestet. Ppt er inne i bildet og. Er veldig vanskelig for hun er veldig urolig og aktiv, men hører ikke noe av hva vi sier og reagerer ikke på noen lyder. Sier bare baaaa baaaaa Anonymkode: 87404...522
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå