Gå til innhold

Saxenda - må jeg virkelig vente 8 uker på vedtak fra HELFO?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min lege har sendt søknad, og jeg oppfyller krav (kan ikke bruke Mysimba). Det har nå gått nesten 4 uker. Resepten med blå resept ligger inne, men jeg har jo ikke vedtak? 

Kan noen si noe om hvorfor det tar 8 uker og hvorfor?

Anonymkode: 8bbaf...1aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring og hør da.

Anonymkode: 48600...6d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ring og hør da.

Har du prøv å ringe HELFO når de har sagt at de har x-antall behandlingstid? Ser fra gruppe på FB at noen får det innvilget på dagen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ring og hør da.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har du prøv å ringe HELFO når de har sagt at de har x-antall behandlingstid? Ser fra gruppe på FB at noen får det innvilget på dagen.

Der har vært helligdager nå. Men jeg skal ringe ril uka. Ville bare høre andres erfaringer mmmmm

AnonymBruker
Skrevet

Altså det er jo ikke akkurat livsnødvendig behandling. Det er helligdager og pandemi, og sannsynligvis ting som haster mye mer enn at du vil ned i vekt. 

Anonymkode: 3dbba...6b1

• Liker 1
Skrevet

Så lenge legen søker elektronisk og alle vilkår er innenfor at du får det dekket kan du få det på dagen. Jeg gjorde i hvert fall det på Mysimba. Jeg fikk dette i Altinn. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo bare hente ut resepten og få beløpet refundert. 

Anonymkode: 074ea...dfb

AnonymBruker
Skrevet

Hjelpe meg tror du at det er bare du som trenger å få medisin godkjent? Er mange andre enn bare deg her i landet vet du. Jeg må vente 8 uker jeg også, men sitter ikke å sutre fordi jeg ikke får melding fra Helfo ennå. Hvis medisinen er så viktig så få den på resept da og hent den ut og betal sjøl. 

Anonymkode: 6c125...0c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hjelpe meg tror du at det er bare du som trenger å få medisin godkjent? Er mange andre enn bare deg her i landet vet du. Jeg må vente 8 uker jeg også, men sitter ikke å sutre fordi jeg ikke får melding fra Helfo ennå. Hvis medisinen er så viktig så få den på resept da og hent den ut og betal sjøl. 

Anonymkode: 6c125...0c5

Sutrer jeg? Luftet kun et spørsmål. Jeg har den på resept og den koster 3000 kr. Mye penger for meg som er ufør. Og et tips til deg; snakk til mennesker på forum slik du ville gjort med venner i det virkelige liv. Ikke vær slem. Snillhet kommer man lengre med ❤️

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...