Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg vil høre deres synspunkt på en ting

i sommer ble jeg uplanlagt gravid med min kjæreste, av diverse årsaker endte dette opp i en selvbestemt abort.. dette endte opp som en utrolig psykisk belastning for meg. 
rett etter aborten fikk jeg vite at min svigersøster var gravid. Da hun har samme termindato som jeg ville hatt, og masse babysnakk kommer dette til å bli vanskelig for meg. En konstant påminning om hva som skulle vært for meg... 

jeg ønsker å fortelle henne om hva som har skjedd slik at hun kan få forståelse for min situasjon, hvis jeg kanskje er litt tilbaketrukket. Handler ikke om henne eller at jeg ikke er glad på hennes vegne, for det er jeg. 
han ønsket ikke si det. Jeg syns det var dumt. Fortalte dette til venninnene mine.. de sa «det må du bare respektere, det er hans familie.»

det såret meg veldig.

et par uker senere står venninne i gjengen midt i et samlivsbrudd, og jeg får beskjed om å ikke sende kjærestesnaps fordi det vil være en påminning for henne hvor kjipt hun har det nå... jeg skjønner ikke helt hvorfor de mener jeg da skal finne meg i å høre på masse babysnakk når de ikke takler kjærestesnakk som singel.

siden ble kontakten brudd.

var jeg vanskelig? Eller var vennene mine kjipe som ikke forsto min situasjon?

Anonymkode: 2719e...9c0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det er vanskelig å svare helt konkret, for kan være mye underliggende vi ikke vet om. Men jeg hadde nå fortalt det til svigerinnen min. Ingen kan bestemme over meg om hva jeg vil fortelle om min psykiske belastninger. Og som dere sier, det er familie. Noen ville kanskje ikke sagt det og andre ville. Jeg hadde definitivt fortalt det, det er en stor og viktig del av livet ditt. 

Ang venninnene dine vet jeg egentlig ikke. Høres rart ut hvis de ditchet deg kun pga det..? Vis det er gode venner da har du rom for å snakke med de. Gode venner skal man kunne være åpen og ærlig med. Snakk med de og kom dere gjennom det sammen.

Er lei for at valget ditt og jeg håper du kommer deg greit gjennom det. Du vil få oppleve den lykken du vil❤️

Anonymkode: 84018...821

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

var jeg vanskelig? 

Anonymkode: 2719e...9c0

Ja.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du terper så på det når graviditeten din var uplanlagt og uønsket. Hadde du vært en langtidsprøver som endte opp med spontantabort kunne jeg ha forstått at det var litt sårt. Legg det nå bak deg.

Jeg skjønner fint at kjæresten din ikke vil dele alle intimdetaljer i livet sitt med sin søster.

Hvis svigersøster overøser deg med babyprat så kan du si til henne at det blir litt mye. Men hvor ofte og på hvilke arenaer snakker du med svigersøster egentlig siden det er et problem?

Jeg skjønner ikke hvorfor det er noe problem å unngå å sende kjærestebilder til vennene dine i en liten periode. (Jeg skjønner ikke hvorfor noen vil sende kjærestebilder til vennene sine i det hele tatt men ok. Sånne bilder er jo helt uinteressante for alle andre enn en selv.)

Hvorfor ble kontakten brutt? Ble du opprørt og ble ufin mot vennene dine? Var de ufine mot deg?

Anonymkode: ca00d...976

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Svigersøster. Vil det si det samme som svigerinne? 

Anonymkode: 3d97a...91f

• Liker 1
Skrevet

Syns det ville vært rart om du fortalte svigerinnen din, for som om hun skulle få skyldfølelse da? Og selv om abort er veldig vanskelig, så tok du jo valget frivillig. Altså du ville ikke ha dette barnet. Likevel mener du at det skal være fokus på deg og ditt når hun er gravid og velger å beholde? Jeg skjønner ikke. 

Det med kjærester blir jo noe helt annet. Det gjør da ingenting for deg å la være og dele slike bilder en stund?  Hvilke konsekvenser har det for deg å la være?? 

• Liker 2
Skrevet

Hvis det blir bedre for din psyke at hun vet det syns jeg du skal fortelle uavhengig av hva kjæresten din tenker. Det er din helse. Jeg tror ikke det handler om at du vil hun skal få dårlig samvittighet, men at hun skal forstå at hvis du er litt tilbakeholden så er det ikke pga henne. 
når de andre her sier «du valgte selv å ta abort» har jeg selv tatt abort og vet godt hvilken psykisk påkjenning det er. Selv om det var det rette valget.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med venninnene dine, du må faktisk ta hensyn til kjæresten din også og det er hans familie. Du kan ikke sammenligne din venninnes ønske om færre kjærestebilder med å gjøre overtramp mot din egen kjæreste fordi du sliter med et valg dere gjorde. Du får enten bytte tema diskret, eller snakke med en terapeut i tillegg til å kommunisere bra med kjæresten din. 

Anonymkode: a4526...df2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...