AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #1 Del Skrevet 3. april 2021 Samboeren min ser ikke problemet med å drikke ett par øl og kjøre bil etterpå. I stad skulle han til en kompis for å henge opp en tv. De drakk 2 øl til jobben og etterpå kjørte han hjem. Jeg så det på han at han hadde drukket. Han tåler ikke mye. Nå skjønner han ikke hvorfor jeg er irritert. Heldigvis er barna små og skjønner ikke noe av det Anonymkode: e0091...49a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #2 Del Skrevet 3. april 2021 Håper du ikke lar han kjøre med barna (eller deg) på. Jeg hadde faktisk tipsa politiet, han kan i verste fall drepe eller skade noen! Anonymkode: 7412e...a59 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #3 Del Skrevet 3. april 2021 Helt uakseptabelt. Det går ikke bare utover han selv, men alle andre i trafikken rundt han hvis det skulle skjedd noe. Plutselig kræsjer han inn i en barnefamilies bil og kanskje barna ikke tåler kræsjet og dør. Hva hadde han sagt da tro? 🤔 Anonymkode: 8faa8...3d8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #4 Del Skrevet 3. april 2021 Et par, som i to? Avhengig av hvor lang tid han bruker på å drikke de, så er det en god mulighet for at det er helt innafor. Anonymkode: 0c273...e3c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 3. april 2021 #5 Del Skrevet 3. april 2021 (endret) Alkohol og bilkjøring er aldri greit. Endret 3. april 2021 av flusa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #6 Del Skrevet 3. april 2021 Et par? 2? 6? Anonymkode: 582d3...a46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #7 Del Skrevet 3. april 2021 Du får gjemme nøklene eller true med å ringe politiet på han. Tenk på hvordan du bil føle det om han utsetter seg selv, eller enda verre, andre uskyldige for noe. Anonymkode: ec730...8ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #8 Del Skrevet 3. april 2021 Når en ser at noen har drukket kjører en ikke bil. Anonymkode: 582d3...a46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronterte Skrevet 3. april 2021 #9 Del Skrevet 3. april 2021 Nei. Er du gal? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 3. april 2021 #10 Del Skrevet 3. april 2021 Veldig kjedelig å miste førerkortet over dette. Flaks varer ikke evig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #11 Del Skrevet 3. april 2021 Sånn alkoholsperre på bilen kan være aktuelt hos dere da. Anonymkode: b8969...6c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #12 Del Skrevet 3. april 2021 Hvis man skal tyne marginene så kan man faktisk kjøre bil noen timer etter man har drukket litt. Fra man begynner å drikke en 0.5L øl, tar det kanskje 2-3 timer å få den ut igjen av kroppen. Og nye 2-3 timer for neste. Det er promillekalkulatorer man kan leke seg med, så ser man dette. Men er veldig individuelt hvor fort man forbrenner, og så tar det litt tid før kroppen "kommer i gang" med forbrenningen, så kan ikke stoles helt på. Med andre ord, kjører man til noen og tar en øl eller to lettøl til grillmaten, etterfulgt av litt kaffeprat, er ølen mest sannsynlig ut av kroppen igjen innen man skal kjøre hjem. Anonymkode: 4dd17...c11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #13 Del Skrevet 3. april 2021 Promillegrensen er på 0.2. Sett at han veier 75 kilo, og drikker to øl over to timer, så får vi følgende utregning: Med andre ord, det avhenger av når han slutter å drikke, og setter seg bak rattet. Men ingen klar sak, med andre ord. Anonymkode: 0c273...e3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #14 Del Skrevet 3. april 2021 Just now, AnonymBruker said: Promillegrensen er på 0.2. Sett at han veier 75 kilo, og drikker to øl over to timer, så får vi følgende utregning: Med andre ord, det avhenger av når han slutter å drikke, og setter seg bak rattet. Men ingen klar sak, med andre ord. Anonymkode: 0c273...e3c Glemte å legge til, dette er to 0,5l 4,7% øl. Anonymkode: 0c273...e3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #15 Del Skrevet 3. april 2021 Anbefaler å kjøpe et alkometer til ham, det gir litt mer kontroll. Kanskje han burde vente litt før han setter seg bak rattet, det blir ikke oppgitt detaljert nok informasjon til å bedømme dette. Men en del av tilbakemeldingene her er klart overreaksjoner. Anonymkode: 0c273...e3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheTrollHunter Skrevet 3. april 2021 #16 Del Skrevet 3. april 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Samboeren min ser ikke problemet med å drikke ett par øl og kjøre bil etterpå. I stad skulle han til en kompis for å henge opp en tv. De drakk 2 øl til jobben og etterpå kjørte han hjem. Jeg så det på han at han hadde drukket. Han tåler ikke mye. Nå skjønner han ikke hvorfor jeg er irritert. Heldigvis er barna små og skjønner ikke noe av det Anonymkode: e0091...49a Der røpte du deg, troll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #17 Del Skrevet 3. april 2021 Mannen min må drikke mer enn bare et par øl for å komme over 0,2, han er en kraftig type som forbrenner fort og ikke blir beruset så lett. Han har likevel ventet noen timer etter en halvliter før han har kjørt fordi han er streng på dette med bil og alkohol heldigvis. Selv om typen din ikke er spesielt beruset eller over grensa med de par ølene, la oss si han kjører på noe eller noen, og det er et klart uhell som ville skjedd som om han var helt edru, så vil det at han har alkohol i kroppen forverre ALT etterpå. Anonymkode: 807cd...7b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #18 Del Skrevet 3. april 2021 Bare en liten korrigering til det over: Det er når man begynte å drikke, og ikke når man sluttet, som teller. Kroppen begynner å forbrenne så snart det kommer litt alkohol. Den venter ikke til man er ferdig med å drikke for så å starte med å forbrenne. (dette forutsetter at man hele tiden har noe promille, at man ikke blir "edru" mellom drikkene. Da blir det som å starte en ny runde med alkohol) Bruker man 3 timer på å drikke en øl, kan man sannsynligvis mer eller mindre kjøre i det samme øyeblikket siste slurk er tatt, uten å være over 0.2 promille. Anonymkode: 4dd17...c11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #19 Del Skrevet 3. april 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Samboeren min ser ikke problemet med å drikke ett par øl og kjøre bil etterpå. I stad skulle han til en kompis for å henge opp en tv. De drakk 2 øl til jobben og etterpå kjørte han hjem. Jeg så det på han at han hadde drukket. Han tåler ikke mye. Nå skjønner han ikke hvorfor jeg er irritert. Heldigvis er barna små og skjønner ikke noe av det Anonymkode: e0091...49a Det går bra, politiet har påskeferie. Anonymkode: 7ea6c...426 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 3. april 2021 #20 Del Skrevet 3. april 2021 Du bare sier fra at neste gang varsler du UP. Du er selvsagt forberedt på å gjennomføre trusselen. Hans reaksjon på dette avgjør om dere er et par i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå