AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #1 Skrevet 3. april 2021 Jeg velger her å fokusere definisjonen som står på Wikipedia. Hvis dere er uenig, så kan dere gjerne være det. Sitat En hatgruppe er en organisert gruppe eller bevegelse som fremmer hat, fiendtlighet eller vold mot mennesker med en gitt rase, etnisitet, religion, kjønn, seksuell orientering... Hatgrupper vil som regel hevde at målgruppene deres er skadelige for samfunnet, ondsinnede, mindre egnet som medlemmer av samfunnet, eller er med i en sammensvergelse. Det skal sier at MorFarBarn ikke direkte fremmer vold mot homofile og transkjønnede, men det jobber aktivt for å ta fra disse individenes deres rettigheter som gjør dem likeverdige borgere i samfunnet, i tillegg til at de sprer propaganda i norske aviser (for eksempel Bergensk Tidene) for å fremme deres budskap. MorFarBarn vil aldri godta at noen kaller dem en hatgruppe, men de mener at "Pride-ideologien" (tatt fra en annonse i BT) er skadelig for samfunnet. Jeg mener at en gruppe som jobber mot redusering av rettighetene til individer i samfunnet, som sprer feilinformasjon, og som sår tvil om en minoritet, er en hatgruppe. Man trenger ikke være voldelig for å inspirere andre til vold. De sprer fiendtlige holdninger som skader andre, og jeg syns det er veldig trist at aviser i Norge (som BT) tar imot penger fra denne organisasjonen for å spre budskapet deres gjennom annonser i avisen. Bare fordi noen har ytringsfrihet, så MÅ man ikke gi dem en platform. Anonymkode: 5f828...394 1
herzeleid Skrevet 4. april 2021 #3 Skrevet 4. april 2021 Jeg kjenner ikke til denne gruppen fra før, så jeg uttaler meg på generelt grunnlag, men jeg tenker at om en slik gruppe saklig argumenterer for sine synspunkter og ikke uttrykker noe hatefult mot andre bør det ikke betegnes som en hatgruppe. I mine øyne er det helt legitimt å jobbe for mer tradisjonelle verdier og dermed reduserte rettigheter, selv om jeg ikke selv støtter den kampen. Det kan være en negativ kamp og noe vi bør ta til orde mot, men likevel ikke være en "hatgruppe". 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #4 Skrevet 4. april 2021 Nei, det er ikke en hatgruppe. Anonymkode: cfab8...2d1 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #5 Skrevet 4. april 2021 Ja, det er en hatgruppe. Det er en forening bestående av fedre som ikke har omsorg for barna sine, som har tapt utallige rettssaker, men som likevel skylder påmalt mor er psykisk ustabil og sprer løgner om far. Det er hovedessensen i denne gruppen Anonymkode: f8a30...adc 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #6 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det er en hatgruppe. Det er en forening bestående av fedre som ikke har omsorg for barna sine, som har tapt utallige rettssaker, men som likevel skylder påmalt mor er psykisk ustabil og sprer løgner om far. Det er hovedessensen i denne gruppen Anonymkode: f8a30...adc Det har ikke jeg hørt noe om. Hvor har du den informasjonen fra? TS Anonymkode: 5f828...394
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #7 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har ikke jeg hørt noe om. Hvor har du den informasjonen fra? TS Anonymkode: 5f828...394 Egen erfaring fra gruppen. Anonymkode: f8a30...adc
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #8 Skrevet 4. april 2021 Ikke en hatgruppe. Ytringsfrihet gjelder for alle. Anonymkode: 2dff3...4ee 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #9 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke en hatgruppe. Ytringsfrihet gjelder for alle. Anonymkode: 2dff3...4ee Ytringsfrihet er en ting, men det betyr ikke at du ikke sprer hat. Hvis jeg skriver at din kjærlighet for din partner er gal og unaturlig og at regjeringen bør ta fra deg rettighetene til å gifte deg, i tillegg til at jeg aktivt jobber for å få dette til gjennom lobbying og avispropaganda... du tror ikke det er å spre hat? Anonymkode: 5f828...394 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #10 Skrevet 4. april 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ytringsfrihet er en ting, men det betyr ikke at du ikke sprer hat. Hvis jeg skriver at din kjærlighet for din partner er gal og unaturlig og at regjeringen bør ta fra deg rettighetene til å gifte deg, i tillegg til at jeg aktivt jobber for å få dette til gjennom lobbying og avispropaganda... du tror ikke det er å spre hat? Anonymkode: 5f828...394 Vi kan ikke bare stemple alt vi ikke er uenige i som hat. Meningene til mor-far-barn er utdaterte, men det er bedre at de får si høyt hva de mener så alle kan se hva de tror. Ikke gjør dem til offer Anonymkode: 2dff3...4ee 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #11 Skrevet 4. april 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ytringsfrihet er en ting, men det betyr ikke at du ikke sprer hat. Hvis jeg skriver at din kjærlighet for din partner er gal og unaturlig og at regjeringen bør ta fra deg rettighetene til å gifte deg, i tillegg til at jeg aktivt jobber for å få dette til gjennom lobbying og avispropaganda... du tror ikke det er å spre hat? Anonymkode: 5f828...394 Nei? Det er da ikke å spre hat. Det er din mening. Kunne ikke brydd meg mindre. Hvorfor må folk være så jævla krenka for alle ting? Anonymkode: fd408...126 1
Khadira Skrevet 4. april 2021 #12 Skrevet 4. april 2021 Jeg tenker at folk på et eller annet tidspunkt må akseptere at andre har ulike meninger enn dem selv. Det er ikke slik at meninger skal dysses ned fordi de er upopulære eller annerledes. Ytringsfriheten beskytter også "upopulære" meninger, uavhengig av øyet som ser. 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #13 Skrevet 4. april 2021 Selvsagt ikke. Det er veldig skummelt at alle meninger som man ikke selv er enige i, blir avfeid og stemplet som hatefulle. Det tar knekken på enhver diskusjon og da snakker vi virkelig om trussel mot demokratiet vårt. Anonymkode: c33fa...cc6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #14 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei? Det er da ikke å spre hat. Det er din mening. Kunne ikke brydd meg mindre. Hvorfor må folk være så jævla krenka for alle ting? Anonymkode: fd408...126 Seriøst? Du tenker at en minoritet overreagerer når noen prøver å ta fra dem rettigheter som alle ander har? Slike kommentarer viser bare hvor bortskjemt du er fordi det ikke kunne skjedd med deg. Med andre ord, du mangler empati. Anonymkode: 5f828...394 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #15 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvsagt ikke. Det er veldig skummelt at alle meninger som man ikke selv er enige i, blir avfeid og stemplet som hatefulle. Det tar knekken på enhver diskusjon og da snakker vi virkelig om trussel mot demokratiet vårt. Anonymkode: c33fa...cc6 Men er det virkelig bare en mening når noen er "uenig" med noen andres eksistens? Kan jeg være uenig i at noen har brun hud? Eller det er vel rasisme eller? Anonymkode: 5f828...394
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #16 Skrevet 4. april 2021 Nightcrawler skrev (5 minutter siden): Jeg tenker at folk på et eller annet tidspunkt må akseptere at andre har ulike meninger enn dem selv. Det er ikke slik at meninger skal dysses ned fordi de er upopulære eller annerledes. Ytringsfriheten beskytter også "upopulære" meninger, uavhengig av øyet som ser. Men hva er det som bare gjør det "en mening"? Hva er forskjellen med å tenke at det er feil å være homofil, sammenlignet med å tenke at det er feil å være svar eller jøde? Ville du sagt at det bare en en mening uansett? Så da er det greit å tenke at det er feil at noen er svart og det er greit å jobbe aktivt mot svartes rettigheter? Anonymkode: 5f828...394
Khadira Skrevet 4. april 2021 #17 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hva er det som bare gjør det "en mening"? Hva er forskjellen med å tenke at det er feil å være homofil, sammenlignet med å tenke at det er feil å være svar eller jøde? Ville du sagt at det bare en en mening uansett? Så da er det greit å tenke at det er feil at noen er svart og det er greit å jobbe aktivt mot svartes rettigheter? Anonymkode: 5f828...394 "Stiftelsen MorFarBarn skal ha som formål å fremme saklig informasjon om kjønn, seksualitet og samliv med fokus på den klassiske familieforståelsen der ekteskapet består av én mann og én kvinne, og der barn har rett til å kjenne sine biologiske foreldre og vokse opp hos dem, så langt det er forsvarlig." "Stiftelsen MorFarBarn er en frittstående og selvstendig organisasjon. Stiftelsen har en kristen forankring og deltar aktivt på den kirkelige arenaen, men er også engasjert i den allmenne samfunnsdebatten. MorFarBarn samarbeider med folk og enheter som har andre livssyn enn det kristne, der hvor sammenfallende visjon og mål i konkrete prosjekter gjør det naturlig og mulig." https://morfarbarn.no/omoss Høres ut som meninger spør du meg. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #18 Skrevet 4. april 2021 Nightcrawler skrev (3 minutter siden): "Stiftelsen MorFarBarn skal ha som formål å fremme saklig informasjon om kjønn, seksualitet og samliv med fokus på den klassiske familieforståelsen der ekteskapet består av én mann og én kvinne, og der barn har rett til å kjenne sine biologiske foreldre og vokse opp hos dem, så langt det er forsvarlig." "Stiftelsen MorFarBarn er en frittstående og selvstendig organisasjon. Stiftelsen har en kristen forankring og deltar aktivt på den kirkelige arenaen, men er også engasjert i den allmenne samfunnsdebatten. MorFarBarn samarbeider med folk og enheter som har andre livssyn enn det kristne, der hvor sammenfallende visjon og mål i konkrete prosjekter gjør det naturlig og mulig." https://morfarbarn.no/omoss Høres ut som meninger spør du meg. Menneskene bak Morfarbarn har flere nettsider hvor de sprer feilinformasjon om mennesker innen LHBT-miljøet. De har blandt annet homofili.com og transinfo.no. Disse nettsidene gir ikke riktig informasjon om homofilie eller å være trans, det er propaganda for å tråkke ned slike minoriteter. Anonymkode: 5f828...394
Khadira Skrevet 4. april 2021 #19 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Menneskene bak Morfarbarn har flere nettsider hvor de sprer feilinformasjon om mennesker innen LHBT-miljøet. De har blandt annet homofili.com og transinfo.no. Disse nettsidene gir ikke riktig informasjon om homofilie eller å være trans, det er propaganda for å tråkke ned slike minoriteter. Anonymkode: 5f828...394 På Transinfo f.eks. står det "Artiklene og dokumentasjonen på dette nettstedet taler for seg selv og får ikke legitimitet og autoritet på grunn av oss. Hvis noen ønsker å gi respons på innholdet i en artikkel, kan det i enkelte tilfeller være mulig å kontakte forfatteren." så igjen - dette er meninger. "Vi som står bak nettstedet, er skeptiske til transbevegelsens budskap og ideologi. Vi ønsker å problematisere mange av påstandene som blir framført. For en stor del mangler de medisinsk og faglig basis. De bygger i stedet på en radikal kjønnsideologi som kolliderer med biologiske realiteter, utviklingspsykologi og medisinsk kunnskap. Deler av den moderne transbevegelsen er svært aggressive i sine verbale angrep på meningsmotstandere. Av den grunn ønsker vi som drifter nettstedet, å være anonyme. Belastningen på egen person, på familien og på arbeidssituasjonen vår kan bli svært stor hvis vi står fram med fullt navn." Hm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå