Gå til innhold

HVORFOR ER DET LAM OG SAU TIL ALT HELE ÅRET?!?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi burde egentlig spise mye mer lam enn annet kjøtt.

Anonymkode: 15de2...a32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vel noe med årstidene, tradisjoner og tilberedning og gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pinnekjøtt til jul.

Lammestek til påske

Fenalår til 17. mai

Lammekoteletter om sommeren.

Fårikål hele høsten.

😩😩😩😩😩😩😩😩

Anonymkode: edc68...46e

Bor du på Vestlandet TS?

Anonymkode: f4508...455

AnonymBruker
Skrevet

Fordi, hvis du visste hva Påske er, ville du vist at det er et offer.

Men slik bryr vi oss ikke om, frem med påskeharen ahaha

Anonymkode: d0204...801

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det svin "hele året" 😄  Den eneste lammetradisjonen her i huset et et par runder med fårikål på høsten.

Bacon (og speilegg) til lørdagsfrokosten

Ribbe til jul

Bayonneskinke i påsken (vanligvis "harryhandlet" i Sverige på skjærtorsdag....) + spekeskinke til frokostbordet.

Sommerkoteletter og  pølser på grillen + spekeskinke både 17. mai og utover sommeren. 

Til sammen dreier ikke dette seg om så mange dager i året, de fleste middagene våre er vegetariske eller basert på fisk.

Anonymkode: 367e5...c23

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser mer kylling og storfe enn hva jeg spiser av lam i løpet av et år. 

Men elsker pinnekjøtt, så det kan jeg gjerne spise til både jul og påske. Ellers er jeg ikke så glad i lam at jeg lager så mange andre middager med det, men spiser det om jeg er invitert som gjest til noen. 

Om du ikke liker lam ts, kan du bare unngå å lage måltider med det kjøttet. Også går det an å takke nei til middagsselskaper.

Anonymkode: 62e64...a8e

AnonymBruker
Skrevet

Hvem vil ikke spise denne søtingen?

A Friends New Baby Lamb - Imgur

Anonymkode: d8e40...cd2

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle ønske det var fårikål kjøtt å få tak hele året. Elsker fårikål🙏 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Fårikål kan jeg selv ikke fordra, ikke fenalår eller spekemat generelt heller men pinnekjøtt og lammesteik; ollala så digg.. Men altså, det er jo mulig å spise andre ting.. Ingen som tvinger i deg en sau om du ikke vil vel, så det er vel igrunn ikke sånn veldig synd i deg.

Anonymkode: 5083f...63a

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Anonymkode: 6ba13...dd0

Til 17. mai er det rømmegrøt med fenalår og vannkringle. Hvilke gudsforlatt sted kommer dere fra?

Anonymkode: edc68...46e

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Aldri forstått dette med lam/sau jeg heller. Det smaker jo ikke godt, unntaket er pinnekjøtt. Men det er jo så mye annet å spise. 

Skrevet

Du tror lam og sau er ille, HVA MED BRØD!!!

DET ER OVERALT HELETIDEN!!!!!!!

😫

Skrevet

Fårikål en gang på høsten, pinnekjøtt julaften, lammelår/stek påskeaften. Fenalår 17.mai. 

Svineribbe en gang i desember, grillribbe/koteletter/spareribs på sommeren. Spekeskinke 17. Mai. Diverse spekeskinke gjennom året når det lages tapas. Generelt mer svin i hverdagen også. Koteletter, stek, kjøttdeig, pølser. 

Kalkun nyttår. And i romjulen. Kyllingfilet, kyllinggryte, kyllingpålegg, kyllinglår, kyllingvinger til hverdags. 

Karbonadedeig av okse til hverdags, biff noen lørdager, biffgryter, Taco, wok av oksekjøtt. Langtidskokte gryter til selskap. 

Vil nå si at kylling, svin og okse blir spist mest av her...Lam/får er kun ved enkelte anledninger, ikke så mye til hverdags.

AnonymBruker
Skrevet

Ja til alt! 

Anonymkode: 03d13...a40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...