Gå til innhold

Flere som synes at KG nesten er ødelagt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før var KG et fristed der man kunne diskutere ulike problemstillinger i et forum som for det meste opplevdes som trygt og støttende.

Nå er kvinneguiden forsøplet av troll, incels, misogynister, antifeminister og andre (menn) som kun henger her inne for å provosere og spre dritt, sånn at det snart ikke går an å ha en saklig diskusjon her lenger.

Jeg savner KG slik det var i "gamle dager".

Anonymkode: cee31...09f

• Liker 36
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå er kvinneguiden forsøplet av troll, incels, misogynister, antifeminister og andre (menn) som kun henger her inne for å provosere og spre dritt, sånn at det snart ikke går an å ha en saklig diskusjon her lenger.

Troll for eksempel bidrar med svært lite nyttig her på forumet, men akkurat dette med antifeminister, det synes jeg er interessant.

Kan man med andre ord ikke ha meninger som er annerledes her? Er det slik at dersom man f.eks ikke er ihugga feminist bidrar man til å ødelegge forumet? Skjer med ytringsfrihet'a?

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Sånne tråder som dette bidrar heller ikke med noe positivt. 

Anonymkode: 4d757...51f

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Vet ikke hvordan det var i «gamle dager», har vært på kg i noen måneder bare...Det som jeg virkelig misliker er at det er så mange slemme kommentarer, lite empati eller stalkere, rett og slett, som sier «nå har du spurt nok». Hva?? Hvem er du til å bestemme dette? For noen er kg kanskje det eneste stedet hvor de kan snakke med folk og be om råd! Tenk litt på det, du som skriver nasty skitt til andre. 

Anonymkode: d9049...a3e

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Før var KG et fristed der man kunne diskutere ulike problemstillinger i et forum som for det meste opplevdes som trygt og støttende.

Jeg savner det også.

Det krevde jo at de som faktisk ikke hadde noe å skrive om eller å tilføye faktisk holdt seg for god til å skrive noe.

Blant annet skrev jeg ingenting her, fordi jeg anså ikke meg selv for å være en som var så ekstremt bra.

Anonymkode: 94275...370

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg. Flere ganger har jeg bare måttet ignorere flere personer i tråder eller sagt til de at "du er en person det ikke er poeng i å diskutere med"

Skulle ønske det var færre med ekstreme meninger i ene eller andre retningen. 

Anonymkode: 61b28...0b5

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skulle ønske det var færre med ekstreme meninger i ene eller andre retningen.

Igjen - dere er for begrensning av ytringsfriheten. Er det sånn å forstå? Med mindre man ytrer noe ulovlig har man da lov å mene hva man måtte ønske.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Vel det var jo noen høner som prøvde ta opp denne problemstillingen for gudene veit hvor mange år siden

jeg sa rett ut at det de foreslo aldri i verden ville fungere mot problemet

jeg hadde rett

Jeg har løsningen på problemet men velger å holde igjen sånn at dere kollektivt kan lide

Anonymkode: 22672...365

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er mange som er stygge mot de som har andre meninger enn de selv.  Det er liksom kun lov å mene det som er politisk korrekt og det er trist.

Anonymkode: 0c151...5a4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Nightcrawler skrev (1 minutt siden):

Igjen - dere er for begrensning av ytringsfriheten. Er det sånn å forstå? Med mindre man ytrer noe ulovlig har man da lov å mene hva man måtte ønske.

Nei, jeg er selvfølgelig for begrensning av ytringsfriheten. Men jeg skulle ønske at forumet speilet befolkningen bedre. Forumet er ikke representativt for de meningene som de store massene ute i samfunnet har. Dette ser man for eksempel i tråder om rasismer, hvor store deler av de som svarer her på kg minimerer betydningen av rasisme. Det er generelt mange med høyreekstreme meninger her - mange flere enn i befolkningen generelt. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Flere det.

Skrevet

Nei, jeg er selvfølgelig for begrensning av ytringsfriheten. Men jeg skulle ønske at forumet speilet befolkningen bedre. Forumet er ikke representativt for de meningene som de store massene ute i samfunnet har. Dette ser man for eksempel i tråder om rasismer, hvor store deler av de som svarer her på kg minimerer betydningen av rasisme. Det er generelt mange med høyreekstreme meninger her - mange flere enn i befolkningen generelt. 

Har du tall på det her, eller vet du hvilke meninger den øvrige befolkning har? For ordens skyld, jeg er hverken rasist eller høyreekstrem, men jeg er nysgjerrig på hvordan folk tenker at dette skal fungere i praksis. Hvem skal bestemme hvilke meninger som er innafor eller ikke? Hvilke meninger som speiler befolkningen på en god nok måte?

Høres nesten ut som diktatur spør du meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Denne artikkelen synes jeg illustrerer problemet som er også her på kg: 

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/mkQrq/det-problematiske-kommentarfeltet

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Nightcrawler skrev (Akkurat nå):

Har du tall på det her, eller vet du hvilke meninger den øvrige befolkning har? For ordens skyld, jeg er hverken rasist eller høyreekstrem, men jeg er nysgjerrig på hvordan folk tenker at dette skal fungere i praksis. Hvem skal bestemme hvilke meninger som er innafor eller ikke? Hvilke meninger som speiler befolkningen på en god nok måte?

Høres nesten ut som diktatur spør du meg.

Jeg sier ikke det skal bli ulovlig. Jeg sier jeg SKULLE ØNSKE.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes det er mange som er stygge mot de som har andre meninger enn de selv.  Det er liksom kun lov å mene det som er politisk korrekt og det er trist.

Anonymkode: 0c151...5a4

Nemlig.

Skrevet

Jeg sier ikke det skal bli ulovlig. Jeg sier jeg SKULLE ØNSKE.

Fair enough, men du klager på noe som blir vanskelig å "fikse".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på kg siden tidenes morgen. Forumet ER forandret. Kanskje en konsekvens at mange flere brukere og nettsamfunn/some generelt hvor du kan spy ut mye eder og galle som du aldri ville ha sagt face to face. 

Anonymkode: 30b2f...32d

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
Nightcrawler skrev (14 minutter siden):

Troll for eksempel bidrar med svært lite nyttig her på forumet, men akkurat dette med antifeminister, det synes jeg er interessant.

Kan man med andre ord ikke ha meninger som er annerledes her? Er det slik at dersom man f.eks ikke er ihugga feminist bidrar man til å ødelegge forumet? Skjer med ytringsfrihet'a?

Jeg sikter til de antifeministene som er antifeminister av prinsipp fordi de "hater" feminisme og feminister, ikke motstandere av feminisme som var saklige argumenter og kan framføre dem. Oppfatter dessverre at førstnevnte er i flertall. 

-ts

• Liker 7
Skrevet

Jeg sikter til de antifeministene som er antifeminister av prinsipp fordi de "hater" feminisme og feminister, ikke motstandere av feminisme som var saklige argumenter og kan framføre dem. Oppfatter dessverre at førstnevnte er i flertall. 

-ts

Hypotetisk sett - jeg hater feminisme. Skal jeg plutselig ikke ha "lov" til å være på et forum fordi meningene mine da blir feil eller politisk ukorrekte? Interessant.

• Liker 4
Skrevet (endret)

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært på kg siden tidenes morgen. Forumet ER forandret. Kanskje en konsekvens at mange flere brukere og nettsamfunn/some generelt hvor du kan spy ut mye eder og galle som du aldri ville ha sagt face to face. 

Anonymkode: 30b2f...32d

Samme her, helt enig.

Endret av Rumle
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...