Gå til innhold

Visum til Tyrkia...

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rettelse:

Jeg har kikket i feriekatalogen.

Vi reiser til Tyrkia i oktober, og i vår katalog står det at visumet må betales i passkontrollen, og at det koster enten 30 dollar eller 20 euro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet?

For det er vel sånn at nordmenn må ha visum til Tyrkia nå?

Dette er et visum Tyrkia innførte, noe som mange land var uenig i. Det arbare for å få inn mere penger.

Du betaler da du kommer frem. Du må igjennom en "disk" der det står noen å innkrever pengene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men dersom man reiser på chartertur får man dette på gardermoen (inkl i hva du betalte til reisebyrået)..er i allefall sånn med ving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Tyrkia i fjor og dro med startour. I billettenprisen var det og visum. Er du usikker om det gjelder for deg, er det bare å ta en tlf.til reiseselksapet ditt. God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som ving,saga,star tour har visum innkludert i prisen + at du får det når du sjekker inn i Norge.

Tyrkiareiser er det utenom prisen +at du må stå i den dumme køen på flyplassen og bli sent veggimellom fordI en kø tar bare i mot euro ,og den andre dollar ,og den tredje tyrkiske....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, siden vi reiser på chartertur skal jeg sjekke med reiseselskapet om det er inkl i prisen.

Takk for hjelpen alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Rettelse:

Jeg har kikket i feriekatalogen.

Vi reiser til Tyrkia i oktober, og i vår katalog står det at visumet må betales i passkontrollen, og at det koster enten 30 dollar eller 20 euro.

Da er jeg hjemme igjen fra Tyrkia og det viste seg at det er som Barbie sier.

Man betaler visumet på flyplassen, men dette skjer altså før man stiller seg i kø for passkontroll. Det står på skjermer over hver kø hvilken valutta de tar i hver enkelt skranke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...