Gå til innhold

Etnisk norsk kvinne tiltalt etter rasismeparagrafen!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dobbelpost

Endret av K.A.
Videoannonse
Annonse
Skrevet
K.A. skrev (33 minutter siden):

Hva har vel det med saken å gjøre?

Syt litt mer, da. Hva som blir godtatt eller ikke i andre land er revnende likegyldig - det er da for svarte ikke folk i andre land som skal være våre lærere, er det vel? "Men i deres hjemland, så..." Det blir bare for barnslig. De som bor i Norge har Norge som hjemland. Kanskje ikke som opprinnelsessted, men hva gjør vel det? Om vi vil de skal følge norske lover og regler, hvorfor skal vi være noe dårligere? Hvorfor skal du da begynne å dra inn lover og regler fra et annet land? Det er helt på trynet.

Hvorfor bruker du så mange slike ord som "revnende" "for svarte" For å gjøre innlegget lengre? 
Jeg drar ikke inn en eneste lov fra et annet land. Jeg sier bare det jeg observerer. 
At vi i Norge skal finne oss i dritt fra andre, mens vi skal også rette oss etter deres regler i deres land. Har ikke hatt problemer med å forholde meg til reglene i utlandet heller, men hadde noen der kalt meg "vestlige hore" eller noe slik så hadde de garantert ikke fått straff. 
Mens her i norge virker det som at vi skal vise hvor rettferdige vi er. "Her i norge straffer vi også våre egne om de uttaler slike ting, vi vil være det beste landet å være i, vi håper at alle andre land i verden gjør som oss etter hvert"
Mens alle såklart ler bak ryggen vår, forståelig nok. Et land uten gemytt og temperament er hva det her blir.

Jeg vet snart ikke hva man kan si og ikke uten å bli bøtelagt. Kan man i det hele tatt ha humor snart? Eller har alle blitt så hårsåre at det skal grines for alt? For ut av det innlegget her får noen garnatert til at jeg er rasist. En farlig utvikling. 
Jeg får helt sikkert bot for noe i fremtiden som jeg ikke aner er ulovlig, og det er greit så lenge den som anmelder meg betaler bota. 

Skrevet (endret)
Uakseptabel skrev (2 timer siden):

Hvorfor bruker du så mange slike ord som "revnende" "for svarte" For å gjøre innlegget lengre? 

Jeg brukte slike ord av helt andre grunner. Jeg innrømmer å ha latt meg provosere av din nedlatende holdning til andre som våget å kritisere Demses.

Sitat

Jeg drar ikke inn en eneste lov fra et annet land. Jeg sier bare det jeg observerer. 
At vi i Norge skal finne oss i dritt fra andre, mens vi skal også rette oss etter deres regler i deres land.

Nei, det var slett ikke dette du gjorde. Det du gjorde var å postulere at vi behandler dem bedre enn de ville behandlet oss, dersom rollene hadde vært byttet om. Og jeg er vel den tredje som påpeker at vi behandler folk slik vi er oppdratt å behandle dem - og hvorvidt de ville gjort det samme har ikke noe med det å gjøre. Vi skal da ikke drive og analysere hvorvidt noen fortjener riktig behandling før vi behandler dem riktig. Men siden du nevner det: har du noen holdepunkter for å si at utlendinger i Norge er dårligere på å etterkomme våre regler enn nordmenn i utlandet?

Sitat

Har ikke hatt problemer med å forholde meg til reglene i utlandet heller, men hadde noen der kalt meg "vestlige hore" eller noe slik så hadde de garantert ikke fått straff. 

Det vet du egentlig fint lite om, men la oss si du har rett: hva har det å si for oss her til lands? Skulle denne hypotesen din påvirke hvordan du behandler folk fra de landene? Selvfølgelig ikke.

Sitat

Mens her i norge virker det som at vi skal vise hvor rettferdige vi er. "Her i norge straffer vi også våre egne om de uttaler slike ting, vi vil være det beste landet å være i, vi håper at alle andre land i verden gjør som oss etter hvert"
Mens alle såklart ler bak ryggen vår, forståelig nok. Et land uten gemytt og temperament er hva det her blir.

Der kom det frem, ja. Det er ikke det at du synes andre land burde irettesatt folk som kommer med hatefulle ytringer: du synes ikke vi burde gjort det, heller. Men for å snu litt på det: om de fengslet folk for slike ytringer i andre land, ville du da synes det var greit å straffeforfølge slike tilfeller i Norge også? Det virker som om hovedgrunnen til at du er så bitter over dette er at det er "urettferdig": "hvorfor skal de få lov men ikke vi?"

Sitat

Jeg vet snart ikke hva man kan si og ikke uten å bli bøtelagt. Kan man i det hele tatt ha humor snart? Eller har alle blitt så hårsåre at det skal grines for alt? For ut av det innlegget her får noen garnatert til at jeg er rasist. En farlig utvikling. 
Jeg får helt sikkert bot for noe i fremtiden som jeg ikke aner er ulovlig, og det er greit så lenge den som anmelder meg betaler bota. 

Om man holder seg unna sjikanering, trakassering, hets og den slags, spesielt av marginaliserte grupper, skulle man være rimelig trygg. Med andre ord, om du en dag blir bøtelagt for brudd av samme paragraf, har du nok gjort deg vel fortjent. Eksempelet fra begynnelsen - "forbanna aper, vi er født her det er faen ikke dere" - er et så åpenbart overtramp som det er mulig å finne.

Endret av K.A.
  • Liker 1
Skrevet
Boetica skrev (På 3.4.2021 den 16.03):

Å sammenligne noen med dyr har som hensikt å frata dem deres menneskeverd. Er ikke det hatefullt, så vet ikke jeg.

Gjelder det samme å sammenligne noen med en grønnsak? For eksempel når mørkhudede kaller nordmenn for poteter? 

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (12 minutter siden):

Gjelder det samme å sammenligne noen med en grønnsak? For eksempel når mørkhudede kaller nordmenn for poteter? 

Det er positivt å bli kalt potet. Å bli kalt potet betyr i praksis at du er en flink person som skal brukes til alt.

Det er slik man tolker det her jeg er fra. Hvordan får du det til å bli rasistisk når de bare er hyggelige? 

Skrevet
Drizzt skrev (44 minutter siden):

Ddt kunne det vært desom omvendt rasisme var et problem.

Skrevet
Boetica skrev (24 minutter siden):

Ddt kunne det vært desom omvendt rasisme var et problem.

Hva er "omvendt rasisme"? Merkelig ord..... Er det type folk som ikke liker sin egen "rase", og som har en forkjærlighet for andre "kulturer/raser" eller noe sånt? :klo:

• Liker 1
Skrevet
Beeblebrox skrev (5 minutter siden):

Hva er "omvendt rasisme"? Merkelig ord..... Er det type folk som ikke liker sin egen "rase", og som har en forkjærlighet for andre "kulturer/raser" eller noe sånt? :klo:

Ja hvis du ikke har hørt begrepet, så skrinlegger vi diskusjonen 😉

Skrevet (endret)
Boetica skrev (20 minutter siden):

Ja hvis du ikke har hørt begrepet, så skrinlegger vi diskusjonen 😉

Hmmm...  🤔 Så hva betyr det? Har jo hørt det bli brukt, jeg bare synes det er et fiffig ord. Derfor lurer jeg litt på hva folk som bruker det mener. Det er liksom ikke så lett å bli klok på :klo: 

Endret av Beeblebrox
  • Liker 1
Skrevet

Angående tiltalen, ser det er veldig mange her som kommenterer skråsikkert at kvinnen automatisk er skyldig siden det er tatt ut tiltale. Jeg har faktisk selv opplevd å blitt tiltalt i en sak, en sak jeg ikke hadde noe med. Oslo politiet ville ikke  høre på meg uansett hva jeg sa og sendte av beviser. Enden på visen var at en etterforsker fra Grønland politikammer tok meg inn på ett avhør og skjønte fort at jeg ikke hadde noe med saken å gjøre.  Så en tiltale kan fort høres mer alvorlig ut enn det faktisk er!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...