Gå til innhold

Etnisk norsk kvinne tiltalt etter rasismeparagrafen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oslo politiet må ha rikelig med ressurser....

Kanskje det kan omfordeles litt, overføre litt penger til der det tar timesvis for politiet å ankomme alvorlige åsted, rett og slett fordi det tar lang tid å kjøre? 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Madame Butterfly skrev (Akkurat nå):

Oslo politiet må ha rikelig med ressurser....

Kanskje det kan omfordeles litt, overføre litt penger til der det tar timesvis for politiet å ankomme alvorlige åsted, rett og slett fordi det tar lang tid å kjøre? 

Det kan være at rasisme er en høyt prioritert sak hos politiet?

• Liker 3
Skrevet
Visum skrev (20 timer siden):

Kvinnen i 60-årene skal ha sagt følgende i en T-banevogn i Oslo (så stygt at jeg skjuler det):

Skjul innhold

«forbanna aper, vi er født her, det er faen ikke dere»

Jeg regner med kvinnen er tiltalt for rasismeparagrafen.

Hva synes dere er dette hatefull ytring eller er det ikke det?

Hva er årsaken til at folk ytrer hatefulle meninger i Norge?

Årsaken er jo at det finnes idioter alle mulige steder. Det er noe som må bli slått ned på, og jeg håper det er noe politiet velger å ta tak i det. 

I USA nå så er det en økning på 1.300 prosent med hatkriminalitet mot asiatere. Nettavisen publiserte en ganske brutal video av en 65 år eldre dame som ble sparket gjentatte ganger i hodet på vei til kirken. Etterpå så roper han til helvete med deg, du hører ikke hjemme her. Hele videoen er utrolig skremmende og vond å se på. Det skal ha vært mange, mange vitner til hendelsen som bare sto og så på uten at de gjorde noe som helst. 

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, Visum said:

Kanskje det er trendy for tiden.

• Liker 3
Skrevet
39 minutter siden, Visum said:

Ja, og hva som skal prioriteres, og dermed også hva som slal prioriteres bort er et politisk spørsmål....

Er det virkelig sånn vi vil ha det? Anmeldte voldtektssker henlagt uten at vitner blir avhørt, og eldre skrullekjerringer på t-banen blir tiltalt? 

Igjen, er det virkelig sånn vi vil ha det? Er dette folkeviljen? 

• Liker 7
Skrevet
Madame Butterfly skrev (35 minutter siden):

Ja, og hva som skal prioriteres, og dermed også hva som slal prioriteres bort er et politisk spørsmål....

Er det virkelig sånn vi vil ha det? Anmeldte voldtektssker henlagt uten at vitner blir avhørt, og eldre skrullekjerringer på t-banen blir tiltalt? 

Igjen, er det virkelig sånn vi vil ha det? Er dette folkeviljen? 

Rasisme påvirke langt flere personer enn enkelt voldtekt. Det kan få alvorlige konsekvenser for samfunnet som helhet.

Når det er sagt, så forsvarer jeg ikke voldtekt. De som utfører voldtekt må bli tatt og få sin straff.

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, Sylveon said:

Årsaken er jo at det finnes idioter alle mulige steder. Det er noe som må bli slått ned på, og jeg håper det er noe politiet velger å ta tak i det. 

I USA nå så er det en økning på 1.300 prosent med hatkriminalitet mot asiatere. Nettavisen publiserte en ganske brutal video av en 65 år eldre dame som ble sparket gjentatte ganger i hodet på vei til kirken. Etterpå så roper han til helvete med deg, du hører ikke hjemme her. Hele videoen er utrolig skremmende og vond å se på. Det skal ha vært mange, mange vitner til hendelsen som bare sto og så på uten at de gjorde noe som helst. 

Jeg er enig i at det er forjævlig, men hvorfor tror du ingen grep inn? 

Men "økning på 1300% med hatkriminalitet" er vel et rart tall.... Snakker vi her om anmeldte saker, eller er det et "ut av lufta" tall? Og hvem er det som utøver denne rasismen mot hvem? 

Skrevet (endret)
Tiuren skrev (22 minutter siden):

Jeg er enig i at det er forjævlig, men hvorfor tror du ingen grep inn? 

Men "økning på 1300% med hatkriminalitet" er vel et rart tall.... Snakker vi her om anmeldte saker, eller er det et "ut av lufta" tall? Og hvem er det som utøver denne rasismen mot hvem? 

https://www.nettavisen.no/nyheter/brutal-voldsvideo-sjokkerer-til-helvete-med-deg-du-horer-ikke-hjemme-her/s/12-95-3424108817

Her er en artikkel om saken. Du kan lese selv. 

Endret av Sylveon
Skrevet

Hva var foranledningen til at kvinnen sa dette?  Det sier ingen noe om, ble hun provosert eller trakassert først?

• Liker 3
Skrevet (endret)
Stina234 skrev (9 minutter siden):

Hva var foranledningen til at kvinnen sa dette?  Det sier ingen noe om, ble hun provosert eller trakassert først?

Det kan være den norske kvinnen gjorde dette uprovosert. Dette alternativet har du ikke tenkt på.

Endret av Visum
  • Liker 2
Skrevet
Sylveon skrev (På 4.4.2021 den 12.47):

Det norske og andre medier ikke forteller deg, er at dette er sorte som angriper asiatere som er lyse i huden ( kinesere, japanere etc) det er kjent at sorte misliker denne gruppen, som er betydelig høyere på den sosioøkonomiske rangstige, også de som har immigrert til USA i nyere tid. Det er et stort problem, men flere sort sier selv at sortes hat i mot denne gruppen ikke blir diskutert.

Årsaken til at jeg nevner dette er at det også i Norden hersker en dobbelt standard ,  personer fra Midtøsten kan komme med antisemittiske utsagn helt uten konsekvenser. Å kalle noen for blond hore blir aldri sett på som rasisme eller kvinnehat, dette skjedde i Sverige. Da jenta kalte mannen en neger som kunne reise tilbake til hjemlandet tilbake, ble hun dømt for rasisme.

Skrevet
kat-e skrev (1 time siden):

Det norske og andre medier ikke forteller deg, er at dette er sorte som angriper asiatere som er lyse i huden ( kinesere, japanere etc) det er kjent at sorte misliker denne gruppen, som er betydelig høyere på den sosioøkonomiske rangstige, også de som har immigrert til USA i nyere tid. Det er et stort problem, men flere sort sier selv at sortes hat i mot denne gruppen ikke blir diskutert.

Årsaken til at jeg nevner dette er at det også i Norden hersker en dobbelt standard ,  personer fra Midtøsten kan komme med antisemittiske utsagn helt uten konsekvenser. Å kalle noen for blond hore blir aldri sett på som rasisme eller kvinnehat, dette skjedde i Sverige. Da jenta kalte mannen en neger som kunne reise tilbake til hjemlandet tilbake, ble hun dømt for rasisme.

Her slår vern mot minoriteter inn. I tillegg har ordet 'neger' røtter tilbake til den vonde slavetiden, men ordet 'hore' er bare ett vanlig skjellsord. 

Når du sier 'hore' til en blond kvinner, bør man ikke dømmes fordi ytringen rettes mot en enkelt person. Vedkommende er en del av majoritetsbefolkning. Vi har forøvrig ingen historikk traumatisk historie bak ordet 'hore'.

Jeg mener det er helt riktig at jenta ble dømt, men ikke personen fra Midtøsten. Det er fordi hun bruker order 'neger' og i tillegg gir uttrykk for vedkommende er uønsket her.

• Liker 1
Skrevet
kat-e skrev (1 time siden):

Jeg vet det. Det er ingen som hever et øyebryn dersom en ung jente blir kalt for en blenda-hvit hore av en gjeng med menn, men om jenta hadde vært brun i huden så hadde det vært krise. 

(Angående artikkelen så har Nettavisen publiserte både videoen og bilde av mannen som angrep denne asiatiske kvinnen som er mørk i huden.)

Skrevet
Visum skrev (3 timer siden):

Det kan være den norske kvinnen gjorde dette uprovosert. Dette alternativet har du ikke tenkt på.

Kan du legge bort den arrogante tonen og heller kommentere på en høfligere måte?

• Liker 4
Skrevet
Visum skrev (1 time siden):

Her slår vern mot minoriteter inn. I tillegg har ordet 'neger' røtter tilbake til den vonde slavetiden, men ordet 'hore' er bare ett vanlig skjellsord. 

Når du sier 'hore' til en blond kvinner, bør man ikke dømmes fordi ytringen rettes mot en enkelt person. Vedkommende er en del av majoritetsbefolkning. Vi har forøvrig ingen historikk traumatisk historie bak ordet 'hore'.

Jeg mener det er helt riktig at jenta ble dømt, men ikke personen fra Midtøsten. Det er fordi hun bruker order 'neger' og i tillegg gir uttrykk for vedkommende er uønsket her.

En neger er en neger, og det er ikke noe galt med det! Bruker man ordet «nigger» derimot, så blir det straks litt mer problematisk.. 

• Liker 3
Skrevet
Uakseptabel skrev (På 3.4.2021 den 16.07):

Ville disse bli dømt i sitt eget land om det var en norsk/hvit som ble kalt noe stygt da? 
Man sier såklart ikke sånt, og det står ikke noe om hva disse innvandrerne hadde gjort først hvis de gjorde noe da..
Skjer det forresten så lite i Norge at politiet bruker ressurser på slik?

I Norge følger man norske lover!

• Liker 3
Skrevet

Så lenge mørkhudede blir tatt like hardt når de kalle hvite folk for stygge ting så er det vel greit at hun får straff..

har ikke telling pp hvor mange ganger jeg har hørt folk si jævla hvite faen osv på byen

• Liker 1
Skrevet
Mannjessheim1984 skrev (5 minutter siden):

I Norge følger man norske lover!

Det er det som er problemet. Når man blir så enkel i tankegangen som du er dette nødt til å gå til helvete. Jeg har ikke problemer med at det er forskjellige regler og kulturer, men vi er liksom de eneste som godtar at folk kommer hit og oppfører seg helt som de vil. mens vi likevel må passe på egen oppførsel i andre land. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Uakseptabel skrev (På 3.4.2021 den 16.07):

Ville disse bli dømt i sitt eget land om det var en norsk/hvit som ble kalt noe stygt da? 

Hva har vel det med saken å gjøre?

Sitat

Det er det som er problemet. Når man blir så enkel i tankegangen som du er dette nødt til å gå til helvete. Jeg har ikke problemer med at det er forskjellige regler og kulturer, men vi er liksom de eneste som godtar at folk kommer hit og oppfører seg helt som de vil. mens vi likevel må passe på egen oppførsel i andre land. 

Syt litt mer, da. Hva som blir godtatt eller ikke i andre land er revnende likegyldig - det er da for svarte ikke folk i andre land som skal være våre lærere, er det vel? "Men i deres hjemland, så..." Det blir bare for barnslig. De som bor i Norge har Norge som hjemland. Kanskje ikke som opprinnelsessted, men hva gjør vel det? Om vi vil de skal følge norske lover og regler, hvorfor skal vi være noe dårligere? Hvorfor skal du da begynne å dra inn lover og regler fra et annet land? Det er helt på trynet.

Endret av K.A.
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...