Gå til innhold

Sette markør i skjøt?

Lizca

Anbefalte innlegg

Hva betyr det? Jeg skal til å strikke buksebein, har strikket ovenfra og ned. I oppskriften står det: 

Sett en markør i skjøt. Fell av slik: Strikk til 3 m før markør, 1 løst av, 1 r, den løse over, strikk til 1 m etter markør, 2 e smn. 

Jeg har felt av i midten foran og midten bak, skjønner ikke hva de mener. Jeg har satt en markør midt foran etter fellingene. Jeg skal strikke en dress baby 1 år 

image.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lizca skrev (11 minutter siden):

Hva betyr det? Jeg skal til å strikke buksebein, har strikket ovenfra og ned. I oppskriften står det: 

Sett en markør i skjøt. Fell av slik: Strikk til 3 m før markør, 1 løst av, 1 r, den løse over, strikk til 1 m etter markør, 2 e smn. 

Jeg har felt av i midten foran og midten bak, skjønner ikke hva de mener. Jeg har satt en markør midt foran etter fellingene. Jeg skal strikke en dress baby 1 år 

image.jpg

Ingen som vet? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lizca skrev (5 minutter siden):

Ingen som vet? 

Jeg kan ikke dette, men det ser ut som de to markørene du har der er i skjøt?

Anonymkode: 07953...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lizca skrev (2 timer siden):

Ingen som vet? 

Fant du ut av det? Hvis du legger til "Strikking" i trådtittelen, så er det sikkert flere som leser hovedinnlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fant du ut av det? Hvis du legger til "Strikking" i trådtittelen, så er det sikkert flere som leser hovedinnlegget.

Nei, fant ikke ut av det nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lizca skrev (1 minutt siden):

Nei, fant ikke ut av det nei..

Det er synd, og det er dumt at ikke jeg kunne hjelpe deg. I denne tråden er det mye aktivitet. Kanskje noen der kan hjelpe deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skjøt tror jeg er der dressen deler seg i to bein.

Anonymkode: 4b685...f78

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lizca skrev (På 3.4.2021 den 15.44):

image.jpg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skjøt tror jeg er der dressen deler seg i to bein.

Anonymkode: 4b685...f78

Skal hun da sette en markør midt mellom de to markørene som vises på bildet, og er det det som er skjøten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lizca skrev (På 3.4.2021 den 15.44):

image.jpg

Hei! Det området som er mellom de to markørene, er det det som heter "kilen"? (På videoen under kalles det området "kilen").Da tror jeg at markøren skal være midt i kilen (dvs midt mellom de to markørene som du viser frem på bildet). Og at midt i kilen = skjøt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Jeg har strikket den samme dressen. Skjøt menes med opperommet på benet. Du skal sett ett merke på innsiden av benet og det er her du skal felle av videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...