AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #1 Skrevet 3. april 2021 Jeg har et barn på snart 9 år. Hun tror fremdeles på både nissen og påskeharen. Jeg prøvde for en stund siden å si at nissen ikke finnes, men hun nektet å tro meg. Hun er verdens mest naive barn som tror på alt folk sier. Nå er hun såpass stor at jeg tenker det kan bli flaut for henne når det går opp for henne at dette bare er fantasi, og at alle vennene har visst om dette lenge. Bør jeg si ifra, og evt hvordan? Anonymkode: b6fc3...39e 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #2 Skrevet 3. april 2021 Jeg er 36 år og jeg VET at påskeharen finnes 😊 Dette vet jeg fordi han har lagt ut påskeegg til meg i 25 år. Anonymkode: 03471...0f5 19
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #3 Skrevet 3. april 2021 Ja, jeg tenker det er på tide når hun er så stor, det kan være noe hun blir ertet for av klassekamerater om de finner det ut. Anonymkode: e80af...bdf 2
Tvist Skrevet 3. april 2021 #4 Skrevet 3. april 2021 Tror ikke hun tror på det, men hun ønsker å tro på det, og nekter å la deg overbevise henne om noe annet. Bare ikke ta opp temaet, så går det nok over av seg selv etterhvert. 6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #5 Skrevet 3. april 2021 Si hun kan velge selv. At hvis hun tror på det blir det sant for henne. Sånn som med Gud. Anonymkode: c6494...420 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #6 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Si hun kan velge selv. At hvis hun tror på det blir det sant for henne. Sånn som med Gud. Anonymkode: c6494...420 Gud finnes. Finale. Anonymkode: aab80...e0a
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #7 Skrevet 3. april 2021 Tvist skrev (31 minutter siden): Tror ikke hun tror på det, men hun ønsker å tro på det, og nekter å la deg overbevise henne om noe annet. Bare ikke ta opp temaet, så går det nok over av seg selv etterhvert. Hun tror seriøst på det. Går og kikker utav vinduet i skjul og følger med om påskeharen kommer. Samme med nissen. Hun lyver aldri selv og er veldig naiv for alderen. Anonymkode: b6fc3...39e
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #8 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Si hun kan velge selv. At hvis hun tror på det blir det sant for henne. Sånn som med Gud. Anonymkode: c6494...420 Det har jeg sagt om Gud, så han tror hun ikke på. Men påskeharen og nissen derimot. Der har hun jo bevis fordi hun får jo påskeegg og julegaver. Føler jeg burde si det, men regner med at hun føler seg lurt av oss. Og det stemmer jo også. Anonymkode: b6fc3...39e 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #9 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Ja, jeg tenker det er på tide når hun er så stor, det kan være noe hun blir ertet for av klassekamerater om de finner det ut. Anonymkode: e80af...bdf Dette tenker jeg også. Hun kommer til å føle seg så lurt. Jeg hadde aldri sett for meg at hun skulle tro på nissen og påskeharen så lenge. Anonymkode: b6fc3...39e 1
strynejenta Skrevet 3. april 2021 #10 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har et barn på snart 9 år. Hun tror fremdeles på både nissen og påskeharen. Jeg prøvde for en stund siden å si at nissen ikke finnes, men hun nektet å tro meg. Hun er verdens mest naive barn som tror på alt folk sier. Nå er hun såpass stor at jeg tenker det kan bli flaut for henne når det går opp for henne at dette bare er fantasi, og at alle vennene har visst om dette lenge. Bør jeg si ifra, og evt hvordan? Anonymkode: b6fc3...39e Hvorfor løy du til barnet ditt til å begynne med? 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #11 Skrevet 3. april 2021 strynejenta skrev (25 minutter siden): Hvorfor løy du til barnet ditt til å begynne med? Jeg angrer nå, men til mitt forsvar så har hun ikke bare fått det hjemmefra. Hele det påskehare-styret stammer fra barnehagen. Vi har aldri hatt tradisjon for det hjemme. Nissen kommer også i barnehagen, men det hadde vi også hjemme når hun var liten. Og alle julekalenderene som går på tv tror hun jo på, men der sa jeg at det var skuespill med en gang. Anonymkode: b6fc3...39e
Gjest Maxwell Skrevet 3. april 2021 #12 Skrevet 3. april 2021 Hun har sikkert fått høre flere ganger fra andre at nissen og påskeharen ikke finnes, men velger å tro på de allikevel. Hun slutter av seg selv tro på de etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #13 Skrevet 3. april 2021 Vår snart niåring tror også på påskeharen, julenissen og rampenissen😬Ser ikke noe farlig i det, jeg lar det gå sin gang. Anonymkode: 3b4c1...ac3 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #14 Skrevet 3. april 2021 Er som religiøse tullinger. Men barnet ditt vil innse det bare er fantasi heldigvis. Det gjør ikke religiøse tullinger Anonymkode: 0e02e...571 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #15 Skrevet 3. april 2021 Hun kommer nok til å slutte tro på det til slutt skal du se. Og gjør hun ikke det så er det jo ikke så farlig. Hadde vært verre om hun var religiøs Anonymkode: 1b634...2bc
Lizard Skrevet 3. april 2021 #16 Skrevet 3. april 2021 Hun er ni år og har ikke fått høre det fra andre barn at dette bare er tull? Det er jo helt vanvittig
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #17 Skrevet 3. april 2021 Vår eldste er 5 år, og jeg fortalte han i år at påskeharen egentlig er mamma og pappa, i forbindelse med at han ikke ville «gå en tur» med pappa og lillesøster da jeg skulle gjemme eggene. Han ble ikke sjokkert i det hele tatt, siden han for langt har skjønt at en ansatt i barnehagen kler seg ut som påskehare der. Tror ikke han lettet på øyelokkene en gang da jeg sa det til han. Yngste får tro på det litt til. Anonymkode: c7509...d13
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #19 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vår snart niåring tror også på påskeharen, julenissen og rampenissen😬Ser ikke noe farlig i det, jeg lar det gå sin gang. Anonymkode: 3b4c1...ac3 Ja jeg glemte å nevne rampenissen og tannfeen😂 kanskje jeg venter litt før jeg forteller sannheten da. Anonymkode: b6fc3...39e
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #20 Skrevet 3. april 2021 Har aldri forstått hvorfor foreldre skal lure barna sånn. Uansett, hun har blitt fortalt at nissen og påskeharen finnes. Hvorfor skal hun da tro deg når du sier at nissen og påskeharen ikke finnes likevel? Barn bør lære å tenke kritisk, ikke blindt høre på hva autoriteter sier. Spør jenta spørsmål, så hun må tenke selv. "hvor mange tror du nissen leverer gaver til hver julaften?" "hvor mange ville du klart å levere gaver til på én natt?" "Men harer legger jo ikke egg. Hvorfor leverer påskeharen egg? Har han stjålet de fra sjokoladehøns? Finnes det sjokoladehøner?" Spør henne om alt mulig. Få henne til å tenke kritisk. Få henne til å lure og undre seg. Anonymkode: bb394...97f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå