Gå til innhold

Noen som har det likt som meg? Elsker barn, er barnehagelærer, men blir gal av naboens barn (bråk) - les hele tråden!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp kjøpt leilighet i en blokk, der det er ekstremt lytt, uten at vi var klare over hvor lytt det var når vi kjøpte (jepp, vi holder på med lydisolering). Naboen har et barn på 2 år, og det høres bokstavelig talt ut som barnet er i rommet ved siden av. Barnet kan finne på å vræle skikkelig sånn helt ut av det blå, mange ganger i løpet av en dag, tramper og styrer, og roper ofte "mamma! mamma! mamma! mamma!" x antall ganger. Jeg er utdannet barnehagelærer og har i tillegg en master innenfor pedagogikk. Så jeg har stor innsikt i barns utvikling og rent faglig bebreider jeg verken nabobarnet, eller foreldrene. Jeg vet at de ikke kan noe for at det er sånn. I tillegg har jeg snakket med mor til barnet sånn i forbifarten her i oppgangen, som uten at jeg spurte, forklarte sin fortvilelse over situasjonen og at hun vet at det er lytt her. Så jeg har ingen problemer med dem personlig. Vær så snill og ikke ta meg på det, for det er ikke det det handler om. 

MEN. Jeg kjenner jeg nesten blir GAL av bråket. Dag inn, dag ut (barnet går ikke i barnehage ennå). Jeg har hjemmekontor, og må da sitte og høre på denne vrælingen, trampingen og ropingen hele tiden mens jeg skal prøve å konsentrere meg. Rent instinktivt vil kroppen min gå og be ungen om å holde kjeft, men SELVFØLGELIG(!!) gjør jeg jo ikke det. Jeg bare kjenner på at det er så motstridende hvordan jeg elsker barn og vet alt det faglige om dette, men likevel blir illsint inni meg av å høre på dette bråket hele tiden, i mitt eget hjem, når jeg ikke selv har valgt å få egne barn. Og jeg lurer egentlig bare på om noen har det likt som meg?

Anonymkode: 4c00b...3a4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare deg 😂 Jeg er utdannet barnevernspedagog og jeg elsker barn av hele mitt hjerte. Venter også vårt første barn nå! Men jeg har også en nabounge som skriker hele dagen. Mamman er i mammapermisjon med en baby. Tror den ungen som bråker hele tiden er rundt 2-3 år. Jeg hører den ungen skrike og hyle hele dagen.. Får meg til å føle på ting jeg ikke trodde fantes inni meg!

Anonymkode: b6f13...f80

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke bare deg 😂 Jeg er utdannet barnevernspedagog og jeg elsker barn av hele mitt hjerte. Venter også vårt første barn nå! Men jeg har også en nabounge som skriker hele dagen. Mamman er i mammapermisjon med en baby. Tror den ungen som bråker hele tiden er rundt 2-3 år. Jeg hører den ungen skrike og hyle hele dagen.. Får meg til å føle på ting jeg ikke trodde fantes inni meg!

Anonymkode: b6f13...f80

Åhh, så sykt godt (ikke vondt ment) å vite at jeg ikke er alene om disse følelsene! Føler jeg må ta meg selv i tankene mine hele tiden om at jeg helst vil gå og be den ungen om å holde kjeft, og minne meg selv på at det bare er en stakkars liten unge som ikke har noen som helst forutsetninger for å forstå dette 😂 Kan se for meg at det er ekstra tungt å være gravid i tillegg! 

• Liker 1
Skrevet

Det er forskjell på å tolerere sånne ting på jobb. Der får du betalt for å holde ut i den støyen. Det er forståelig at du ikke ønsker den støyen hjemme. Det er ikke så mye mer du kan gjøre enn å lydisolere da. Hun er jo tydeligvis klar over problemet med at leilighetene er lytte, så hun tenker sikkert litt på det at de støyer en del. Men det er barn, det er begrenset hvor mye mer hun kan gjøre kanskje? 

Jeg forstår deg, men jeg tenker at kanskje dere må begynne med den lydisoleringen og se hvordan det blir. Ta det derfra. Få deg ørepropper når du jobber med kontorarbeid der du ikke sitter på teams-møter, selv om at jeg forstår det virker litt absurd i sitt eget hjem. Jeg har også bodd i en leilighet som var så ufattelig lytt. For min del ble det beste valget å flytte.. det ble rett og slett litt for slitsomt i lengden, og jeg kunne jo ikke nekte folk "å bo" i boligen sin heller.

AnonymBruker
Skrevet
NewInTown skrev (Akkurat nå):

Det er forskjell på å tolerere sånne ting på jobb. Der får du betalt for å holde ut i den støyen. Det er forståelig at du ikke ønsker den støyen hjemme. Det er ikke så mye mer du kan gjøre enn å lydisolere da. Hun er jo tydeligvis klar over problemet med at leilighetene er lytte, så hun tenker sikkert litt på det at de støyer en del. Men det er barn, det er begrenset hvor mye mer hun kan gjøre kanskje? 

Jeg forstår deg, men jeg tenker at kanskje dere må begynne med den lydisoleringen og se hvordan det blir. Ta det derfra. Få deg ørepropper når du jobber med kontorarbeid der du ikke sitter på teams-møter, selv om at jeg forstår det virker litt absurd i sitt eget hjem. Jeg har også bodd i en leilighet som var så ufattelig lytt. For min del ble det beste valget å flytte.. det ble rett og slett litt for slitsomt i lengden, og jeg kunne jo ikke nekte folk "å bo" i boligen sin heller.

Takk for svar, fint å få svar fra andre selv om dere ikke er i samme situasjon :) 

Ja, det er akkurat det - jeg er jo ikke på jobb når jeg er hjemme. Jeg gleder meg veldig til vi er ferdige med lydisolering, ja! Men vi har boligkjøperforsikring, så vi har forhørt oss om dette er noe vi kan få avslag i prisen for, for det var overhodet ikke opplyst om dette da vi skulle kjøpe. 

Ja, jeg tror ikke det er så mye mer hun får gjort. Nå er jo ikke jeg flue på veggen i naboens hjem, så jeg vet ikke hvordan de håndterer barnet, men det høres jo ikke ut som de kjefter spesielt mye og det er jeg jo faglig sett glad for. Og så skal jeg heller ikke legge meg opp i deres barneoppdragelse, det virker som at de har gjort det de kan med tanke på å snakke med helsesøster o.l. så det overlater jeg til dem å finne ut av selv. 

Jeg har Bose som jeg bruker både når jeg har hjemmekontor og mens jeg sover(!), men håper virkelig at lydisoleringen vil blokke ut nok støy til at det går an å overleve her uten å bli helt utmattet. Vi skulle jo kjøpe leilighet sammen for å endelig kunne kose oss sammen, trodde ikke vi bokstavelig talt skulle flytte inn i en barnehage! Og vi kan ikke akkurat selge nå som vi nettopp har kjøpt. 

- TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. Jeg har et barn som periodevis har vært støyende og det går helt fint. Naboens tre villbasser derimot, går meg på nervene innimellom. Sannsynligvis fordi jeg ikke kan gjøre noe med dem 😅

Anonymkode: 38f05...bb2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...