Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg er verdens mest konfliktsky person... Etter en skilsmisse ble jeg sammen med en som jeg allerede da visste ikke var rett. Uten et eneste bein i nesa eller respekt for verken meg selv, han eller andre, lot jeg det gå over styr, og nå er vi samboere. Absolutt alt i meg vet at dette ikke er rett. Absolutt alt. Men, jeg klare ikke, tør ikke, gjøre noe med det. Jeg er ikke redd for han, altså at det skal skje noe med meg, eller noe sånt, men for å såre han. Jeg fatter ikke hvordan jeg skal klare det, hva jeg skal si, hvordan det rent praktisk skal løses - altså, jeg trenger hjelp. Og, det hjelper ikke snakke om respekt eller samvittighet, for det er ikke der det ligger, jeg må bare få mot, råd og støtte. Hvordan, når man er så ubekvem, bare ta sats å gjøre det uten å overtenke?

Anonymkode: 5708d...12b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får skrive et brev. Og gå i terapi, så du ikke dater flere du ikke vil ha.

Anonymkode: f2fdf...a5d

AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette må du ta tak i. Både forholdet og deg selv. For slik du beskriver deg selv vil du ende opp i samme situasjon igjen.

Anonymkode: e0382...d15

• Liker 1
Skrevet

du har jo lurt han, latt han tro at du vil ha han når du ikke vil det ! Det minste du skylder han er å være ærlig. Du har ikke rett til å kaste bort hans dyrebare tid når du ikke elsker han. Skam deg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei du!

Du burde ikke skamme deg som nevnt i et innlegg over. Forstår godt at det kan bli sånn uten at man klarer å ta et valg, det går bare fremover og man lukker øynene.

Du kommer til å angre om du ikke tar dette nå , husk at dette også skal bli fortid. Se for deg, hvem vet om 1 år eller 2? Kanskje har du funnet en god partner og er lykkelig? 

Hopp i det, åpne munnen og si de første ordene- da er du igang og det vil være begynnelsen på slutten.

Dette klarer du!!

Anonymkode: d64d6...fe0

AnonymBruker
Skrevet

Klart hun skal skamme seg! Skam er en følelse mennesker får når man gjør noe galt, slik at man skal gjøre noe med det, i stedet for å dulle med seg selv. Det er HAN det er synd på, ikke TS.

TS. Livet er vanskelig. Det er vanskelig å slå opp. Men det må du. Ja, han kommer til å bli lei seg. Men jo lenger du venter, jo mer lei seg kommer han til å bli. Du trenger ikke å si at du aldri har hatt følelser. Litt hvite løgner er lov for å skåne noens følelser. Men si at du ikke har følelser for han mer. Ikke gi han håp om at du kan få de tilbake. Ikke tilby han vennskap. Ikke breakupsex. Ikke vær kald, men ikke gi han håp heller.

Anonymkode: a088a...ef6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du trenger ikke å si at du aldri har hatt følelser. Litt hvite løgner er lov for å skåne noens følelser. Men si at du ikke har følelser for han mer. Ikke gi han håp om at du kan få de tilbake. 

Anonymkode: a088a...ef6

Jeg synes hun godt kan si at hun aldri har følt noe dypt for ham. Det blir lettere for ham å la henne gå da. Så kan han raskt komme seg videre. 

Anonymkode: f2fdf...a5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...