kat-e Skrevet 3. april 2021 #1 Skrevet 3. april 2021 (endret) https://www.kk.no/mote/lise-har-ikke-brukt-shampo-pa-ett-ar/73576862 Hva tenker dere om det? Jeg har hørt at om man børster håret ofte og ikke bruker shampo vil det til slutt bli vakkert og naturlig blankt. Endret 3. april 2021 av kat-e
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #2 Skrevet 3. april 2021 Jeg skylte håret mitt i kun vann og natron i over to år, og det fungerte strålende. Jeg har aldri hatt så fint hår noen gang verken før eller senere, det tok rundt to uker hvor håret var kjempefett, så roet det seg ned og ble kjempefint! Men etter litt over to år flyttet jeg og med vannet vi har her, fungerer det ikke i det hele tatt. Håret mitt er så seigt og sammenklistret med en gang det kommer vann på det her at jeg ikke har sjans til å få det vått engang uten hauger av såpe. Og da mener jeg såpe, ikke shampo. Intimsåpe er det som fungerer best og håret mitt blir kjempefint med det også og mye sjeldnere fett enn når jeg bruker shampo. Når jeg er bortreist på ferie eller hos familie og venner, bruker jeg fortsatt bare vann og natron, det er bare vannet her hjemme det ikke fungerer med. Anonymkode: aed73...c43 1
Rosabløff Skrevet 3. april 2021 #3 Skrevet 3. april 2021 Kjenner jeg er litt skeptisk. Med natron blir det vel en slags renseeffekt, men hvordan får man renset det med kun vann? Mitt hår blir vasket hver dag. Vet det ikke er bra, men jeg er vanligvis på jobb og da orker jeg ikke fett hår.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #4 Skrevet 3. april 2021 Har sett flere youtubere som prøver dette med mislykket resultat hver eneste gang, så jeg er skeptisk. Anonymkode: 177ca...c14 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #5 Skrevet 3. april 2021 Det har ikke jeg heller! Anonymkode: 1c82a...145 1
President Chimp Skrevet 3. april 2021 #6 Skrevet 3. april 2021 Jeg har ikke brukt sjampo regelmessig på godt over 10 år. Jeg har også langt, tykt bølgete mannehår og sjampo tørker ut håret mitt fullstendig. Istedet bruker jeg 3 runder med balsam. To runder først med en billig og mild balsam (må skrubbe skikkelig). Til slutt avslutter jeg med en dyrere balsam. Dette funker ikke for alle hårtyper, men det er utmerket for de med krøllete og tykt hår. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #7 Skrevet 3. april 2021 Rosabløff skrev (1 time siden): Kjenner jeg er litt skeptisk. Med natron blir det vel en slags renseeffekt, men hvordan får man renset det med kun vann? Mitt hår blir vasket hver dag. Vet det ikke er bra, men jeg er vanligvis på jobb og da orker jeg ikke fett hår. Det er ikke noe fasit hvor ofte man kan vaske håret. Noen vasker hver dag, noen 2 ganger i uken, noen 3 ganger i uken. Jeg har alltid klart meg med å vaske det to ganger i uken men de siste årene har jeg gått over til tre ganger i uken. Ellers blir håret mitt fett og jeg hater det. Anonymkode: 178aa...44d
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #8 Skrevet 3. april 2021 President Chimp skrev (1 time siden): Jeg har ikke brukt sjampo regelmessig på godt over 10 år. Jeg har også langt, tykt bølgete mannehår og sjampo tørker ut håret mitt fullstendig. Istedet bruker jeg 3 runder med balsam. To runder først med en billig og mild balsam (må skrubbe skikkelig). Til slutt avslutter jeg med en dyrere balsam. Dette funker ikke for alle hårtyper, men det er utmerket for de med krøllete og tykt hår. Hvorfor tre runder, og ikke bare én med den dyre/bra balsamen? 🤔 Anonymkode: 3a1b5...3a1 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #9 Skrevet 3. april 2021 Mitt hår blir fort fett så den "No poo" trenden kaster jeg ikke på. Men det går jo ann å bruke rensebalsam i stedet for shampoo sånn av og til. Anonymkode: 1a5f7...19c
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #10 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg skylte håret mitt i kun vann og natron i over to år, og det fungerte strålende. Jeg har aldri hatt så fint hår noen gang verken før eller senere, det tok rundt to uker hvor håret var kjempefett, så roet det seg ned og ble kjempefint! Men etter litt over to år flyttet jeg og med vannet vi har her, fungerer det ikke i det hele tatt. Håret mitt er så seigt og sammenklistret med en gang det kommer vann på det her at jeg ikke har sjans til å få det vått engang uten hauger av såpe. Og da mener jeg såpe, ikke shampo. Intimsåpe er det som fungerer best og håret mitt blir kjempefint med det også og mye sjeldnere fett enn når jeg bruker shampo. Når jeg er bortreist på ferie eller hos familie og venner, bruker jeg fortsatt bare vann og natron, det er bare vannet her hjemme det ikke fungerer med. Anonymkode: aed73...c43 Har faktisk samme erfaring, bare at jeg ikke har flyttet men borettslaget har byttet ut rørene. Helt merkelig at det skal ha noe å si, men endringen i håret mitt kom brått med engang så det kan ikke være noe annet. Var tydeligvis ett eller annet i de gamle rørene som gjorde vannet annerledes.🤷♀️ Men da jeg først gikk over til å bare skylle tok det ikke to uker før håret mitt vennet seg til det, men to måneder med skikkelig fett og ekkelt hår. Men jeg stod løpet ut og til slutt fikk jeg også skikkelig sunt og glansfullt hår. Var så fornøyd med den måten å gjøre det på så er lei meg for at det ikke virker lenger. Anonymkode: f125d...9b1 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #11 Skrevet 4. april 2021 Slutta å bruke sjampo for et par måneder siden og jeg har aldri opplevd å få komplimenter for håret mitt før nå. Bruker co-wash (balsam med lett rengjørende ingredienser) og skyller det med eplesidereddik og det er utrolig mykt og skinnende. Synes faktisk det lukter renere og bedre nå enn før, det var selvfølgelig en periode på ca. en måned hvor håret var ganske fett og jævlig, men så var det nesten som om noen trykka på en bryter og håret ble renere, lettere og mye mer shiny. Hadde ikke helt troa, men gikk all in fordi jeg uansett sitter på hjemmekontor og jeg er kjempefornøyd! Trenger ikke vaske håret annenhver dag som før heller Anonymkode: da8c0...537
President Chimp Skrevet 4. april 2021 #12 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (På 3.4.2021 den 15.58): Hvorfor tre runder, og ikke bare én med den dyre/bra balsamen? 🤔 Anonymkode: 3a1b5...3a1 Mest for å være sikker på at det blir rent. Kan godt hende det hadde holdt med to runder. AnonymBruker skrev (22 timer siden): Mitt hår blir fort fett så den "No poo" trenden kaster jeg ikke på. Men det går jo ann å bruke rensebalsam i stedet for shampoo sånn av og til. Anonymkode: 1a5f7...19c Håret tilpasser seg også bruk av sjampo. Og produserer mer fett ettersom sjampoen vasker vekk alt fett, også det fettet håret vil ha. Slutter du med sjampo så har det 2 uker med veldig fett hår, frem til det forandrer seg. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #13 Skrevet 4. april 2021 On 4/3/2021 at 8:32 PM, AnonymBruker said: Mitt hår blir fort fett så den "No poo" trenden kaster jeg ikke på. Men det går jo ann å bruke rensebalsam i stedet for shampoo sånn av og til. Anonymkode: 1a5f7...19c Håret mitt blir fort fett og det er nettopp derfor jeg prøvde meg på å kutte ut sjampo. Joda, så ut som ei rotte i et par uker, men etterhvert gikk det over og jeg har aldri hatt så fint hår som nå - ikke fett i det hele tatt. Volumet kom også tilbake etterhvert. Anonymkode: da8c0...537 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #14 Skrevet 4. april 2021 Litt rart å skulle vaske kroppen men kutte ut å vaske håret? Hvorfor det? Håret må jo bli helt jævli etter noen uker Anonymkode: 90153...677 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #15 Skrevet 4. april 2021 Funka ikke for meg, og kløen var til å bli sinnsykt av. Helt forferdelig med kløe i hodebunnen 24/7. Nå vasker jeg håret ca 2 ganger i uka med snill shampo og balsam. Anonymkode: 49e2e...227
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #16 Skrevet 5. april 2021 Hun har konstant fett hår på Instagram. Jeg er ikke solgt. Anonymkode: bfa41...412 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #17 Skrevet 5. april 2021 Mannen min har ikke brukt shampoo på tre år. Er mye finere enn mitt med min frisørshampoo. Jeg kunne nok tenkt meg å prøve, men jeg takler ikke de ukene med fett hår mens håret venner seg til det. Hadde jeg vært en av de med hjemmekontor nå, så hadde jeg kanskje gitt det ett forsøk. Anonymkode: 2bfe1...55f
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #18 Skrevet 5. april 2021 Må innrømme at jeg nå under Korona kan gå to-tre uker uten at håret verken vaskes eller skylles i vann, uten at det synes på håret. Har langt og tykt hår, glatt, floker seg aldri, så kan også gå dager mellom hver gang det børstes. I følge mannen lukter det heller ikke. Når jeg til vanlig vasker håret hver 5-6 dag er det fordi jeg bruker produkter som må renses ut jevnlig. Anonymkode: efd82...3de
Bingeline Skrevet 5. april 2021 #19 Skrevet 5. april 2021 Eg får håret vaska med sjampo kvar gong eg er hos frisøren, elles ikkje. Brukar ikkje såpe på kroppen heller, anna enn under armane og på føtene. Funkar heilt strålande.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #20 Skrevet 5. april 2021 Noen som har tips til en mild shampo/balsam? Anonymkode: e35f9...e04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå