AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #1 Skrevet 3. april 2021 Hei! Jeg er en 26 år gammel kvinne som ble ferdig med utdanningen min i 2020. Men korona gjorde det svært vanskelig å få seg jobb innen det jeg er utdannet som. Nå er situasjonen slik at jeg fikk jobb i en butikk der vi tilsammen er tre ansatte. Jobben er helt ok, men jeg kjeder vettet av meg. Nå har jeg begynt å få napp på jobbsøknader og er støtt og stadig på intervjuer (de fleste digitale) slik at jeg ikke er lenge borte fra jobben). På grunn av dette har kollegene mine surnet skikkelig til. Der de før var trivelige mot meg er de nå korte, grettene og til tider frekke mot meg. Slenger kommentarer om at «jeg er vel for god til jobben» og «vi er vel ikke gode nok for deg?». Dette setter meg fullstendig ut og jeg er konstant på gråten når jeg er på jobb. De må da skjønne at jeg ønsker en jobb som er relevant innen det jeg har utdannelse i... Jeg er usikker på om jeg klarer mer av dette... Jeg har konstant vondt i magen og hodet, sover dårlig og humøret svinger fra time til time. Jeg kan ikke si opp for jeg må jo ha en inntekt. Jeg har jobbet der i syv måneder nå, men det føles som ett år. Beklager sutrete innlegg. Det som holder meg oppe er tanken på at jeg kunne vært permittert eller arbeidsledig, slik mange er om dagen. Men om ikke stemningen hadde vært så elendig så kunne jeg bitt tennene sammen. Om noen har lignende erfaringer, hvordan fant dere en løsning på dette? Hvordan taklet dere det? Hilsen fortvilet kvinne Anonymkode: aa92a...4d3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #2 Skrevet 3. april 2021 Dette høres veldig kjipt ut. Har dessverre ingen løsning, men ønsker å komme med oppmuntrende ord. Stor credz til deg for at du har stått på i en ikke-relevant jobb mens du er jobbsøker! Og at du nå begynner å få napp er jo kjempebra! Snart kan du slutte i butikken og aldri tenke på dine kollegaer igjen. De er veldig åpenbart bare sjalu for at du har mer ambisjoner enn dem, og kommer til å få deg en mer spennende jobb. Hold ut litt til!❤️ Anonymkode: 66c62...39b 2
maseprateren Skrevet 3. april 2021 #3 Skrevet 3. april 2021 Fortell de alle jobbene du ikke har fått. Gjør deg litt sårbar. De er sikkert misunnelige fordi de kanskje ønsker å gjøre det samme 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #5 Skrevet 3. april 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hei! Jeg er en 26 år gammel kvinne som ble ferdig med utdanningen min i 2020. Men korona gjorde det svært vanskelig å få seg jobb innen det jeg er utdannet som. Nå er situasjonen slik at jeg fikk jobb i en butikk der vi tilsammen er tre ansatte. Jobben er helt ok, men jeg kjeder vettet av meg. Nå har jeg begynt å få napp på jobbsøknader og er støtt og stadig på intervjuer (de fleste digitale) slik at jeg ikke er lenge borte fra jobben). På grunn av dette har kollegene mine surnet skikkelig til. Der de før var trivelige mot meg er de nå korte, grettene og til tider frekke mot meg. Slenger kommentarer om at «jeg er vel for god til jobben» og «vi er vel ikke gode nok for deg?». Dette setter meg fullstendig ut og jeg er konstant på gråten når jeg er på jobb. De må da skjønne at jeg ønsker en jobb som er relevant innen det jeg har utdannelse i... Jeg er usikker på om jeg klarer mer av dette... Jeg har konstant vondt i magen og hodet, sover dårlig og humøret svinger fra time til time. Jeg kan ikke si opp for jeg må jo ha en inntekt. Jeg har jobbet der i syv måneder nå, men det føles som ett år. Beklager sutrete innlegg. Det som holder meg oppe er tanken på at jeg kunne vært permittert eller arbeidsledig, slik mange er om dagen. Men om ikke stemningen hadde vært så elendig så kunne jeg bitt tennene sammen. Om noen har lignende erfaringer, hvordan fant dere en løsning på dette? Hvordan taklet dere det? Hilsen fortvilet kvinne Anonymkode: aa92a...4d3 De tenker vel at du skal ofre deg selv for at de skal føle seg "bra nok". Slike mennesker burde ta til takke med all drit de får servert på sin vei, når de mener at andre skal ta til takke med "hva som helst". Anonymkode: 7932c...cfc 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #6 Skrevet 3. april 2021 Har du sagt at du søker jobb som er relevant for utdannelsen din? Må du si ifra hver gang du har intervju? Hvis ikke lar du være heretter. Og hvis de fortsetter å gnåle kan du jo si at det ikke er så rart du søker deg bort når de er så lite hyggelige. Og spør om ikke de har høyere ambisjoner. Fortsett å søk jobb og gå i intervju. Det er en øvelse å holde ut dritt i arbeidslivet også. Dette blir nok garantert ikke siste gang. Anonymkode: 4ed2a...ffa 4
300DPI Skrevet 3. april 2021 #7 Skrevet 3. april 2021 Tusen takk for svar😊det er vel bare å bite tennene sammen å tenke at de har det verst med seg selv... Tror ikke det vil funke, men får prøve å ta en prat med kollegene mine. Forhåpentligvis blir det ny jobb temmelig snart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå