AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #1 Skrevet 3. april 2021 Jeg er en voksen dame på 56 som sitter på jobb, (har pause nå ) og som oppdaget denne siden eller dette forumet ved en tilfeldighet da det er et par av kollegaene mine som bruker å være her inne tydeligvis. Jeg har et lite spørsmål, og jeg kommer ikke til å gå inn på saken mer enn det jeg gjør. Min datters venninne ble for 1 år siden tatt for et underslag, det dreide seg ikke om store beløpet kr 5000 fra vår bedrift og hun sa opp jobben før vi rakk å sparke henne og hun ble anmeldt. Det ble spurt om hun kunne være villig til å møte oss i konfliktrådet og hun sa ja. Hun sto da uten inntekt og vi snakket med politiet og de sa at dersom hun gikk med på en nedbetalingsavtale eller noe slikt så ville saken være ferdig fra dems side. Men så får vi en tlf fra politijuristen som hadde mottatt papirene med nedbetalingsavtalen og slikt hvor hun informerer oss at statsadvokaten hadde fått dato til berammelse i retten og at han ikke trakk saken. Og vi har prøvd alt. Hun har for 2 uker siden betalt ned skyldig beløp til oss, og vi vil ikke ha henne som ansatt men hun er en god venn av oss likevel. Tillitten er ikke den høyeste men vi vet at hun er en ok person likevel. Men hu har ikke noe problem med å møte i retten og vi mener t det er tull at det skal settes av en dag til rettsmøte når vi har gjort opp saken. Nok om det , det jeg lurer på er at hun vil jo sikkert få en dom, men hvis man googler navet hennes vil da det komme opp? Anonymkode: 211e7...023
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #2 Skrevet 3. april 2021 Et par av kollegaene dine frekventerer her inne og du velger å legge ut sensitiv informasjon om en tidligere kollega?? Smarting du da Anonymkode: d63af...51e 5
Uakseptabel Skrevet 3. april 2021 #3 Skrevet 3. april 2021 Navnet hennes kommer selvfølgelig ikke opp!
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #4 Skrevet 3. april 2021 Innmari mye info for et lite spørsmål her. Svaret er nei. Anonymkode: 7da91...ed5 2
gmail Skrevet 3. april 2021 #5 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Et par av kollegaene dine frekventerer her inne og du velger å legge ut sensitiv informasjon om en tidligere kollega?? Smarting du da Anonymkode: d63af...51e Nå vet ikke jeg mer om saken enn her inne men det er jo ikke sånn at alle andre enn ledelsen vet om det. Noen av mine kollegier og ansatte hos min manns bedrift er mye inne på dette forumet men man kan ikke alltid identifisere noen ut fra dette. Og koronaen har jo vært en stund så det et nok mange som har sluttet i samme tidsperiode eller mistet jobben. Men tror nok at ts et trygg det ja
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #6 Skrevet 3. april 2021 Dommer legges ikke automatisk ut på nettet. Aviser vil anonymisere hvem det gjelder om de skriver om dem, med mindre det handler om en offentlig person (politikere, kjendiser...). Det et likevel lov å referere til eller legge ut en slik dom med navns nevnelse for folk som ønsker det. Nesten alle norske dommer (med unntak av familiesaker og saker om mindreårige) har teksten "ingen begrensning i adgangen til offentlig gjengivelse" nederst på første side. Anonymkode: 61a4d...1ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå