Gå til innhold

Slanking og stivelse i mat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en stund siden så gikk jeg på keto. Husker jeg leste noe om å unngå mat med stivelse, for det kunne hjelpe vektnedgangen. 

Jeg måtte kutte ut lav kalori, fordi legen sa at blodprøvene mine ikke var bra. Jeg hadde alt for mye urinsyre i blodet, som kan komme av fet kost. 

Litt tid har gått (uten diett) og blodprøvene er bra igjen. Jeg begynner nå å spise lav kalori. Men gjelder fortsatt dette med å unngå stivelse i mat?

Noen her som kan noe ang temaet? Eller har erfaringer?

Anonymkode: 61a3f...1af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kjent med at mat med stivelse gjør vektnedgang vanskelig, og at matvarer vi tenker på som sunne egentlig ikke er det. Jeg tror stivelse omdannes til sukker i kroppen, men jeg er ikke sikker. Jeg husker jeg ble litt overrasket over at havregrøt, ris  og poteter egentlig ikke er så sunt som jeg trodde. 

Anonymkode: b2ef5...ae6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er kjent med at mat med stivelse gjør vektnedgang vanskelig, og at matvarer vi tenker på som sunne egentlig ikke er det. Jeg tror stivelse omdannes til sukker i kroppen, men jeg er ikke sikker. Jeg husker jeg ble litt overrasket over at havregrøt, ris  og poteter egentlig ikke er så sunt som jeg trodde. 

Anonymkode: b2ef5...ae6

Ja, det er akkurat det jeg tenkte på, og særlig da poteter, siden det er noe jeg alltid har spist mye av! 😅 og da er jeg usikker på om jeg burde kutte ut litt potet, selv om det er en grønnsak 🤔

ts

Anonymkode: 61a3f...1af

AnonymBruker
Skrevet

Er helt uproblematisk for meg å gå ned selv om jeg spiser stivelse. 

Anonymkode: c5e74...231

AnonymBruker
Skrevet

Poteter er faktisk smart å spise. Stivelse er ikke farlig. Totalt kaloriinntak er det som gjelder. Poteter metter lenge

Anonymkode: dde53...dd2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker ikke mye over det.

Jeg var mer bevisst på det når jeg spiste glutenfritt, der er det myyye tilsatt stivelse i ferdig-produktene. Men i poteter osv er jeg ikke redd for det.

Anonymkode: face9...d71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stivelse stanser ikke vektnedgang. Så lenge du er i kaloriunderskudd så vil du gå ned. 

Anonymkode: 85c37...3a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...