AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #1 Skrevet 3. april 2021 Er det sånn at det alltid snakkes om personlighet og at den som gir referanser kan finne på å si at: «hun er beskjeden» og liknende? Det er jo tabu å ha dette personlighetstrekket, så jeg vil jo tro at det blir vanskelig å få ny jobb dersom referansen sier dette. Samtidig har jeg høy arbeidsmoral, gjør en god jobb, jobber selvstendig og er flink til å kommunisere og samarbeide med andre (til tross for at jeg har fått beskjeden-rollen slengt etter meg). Anonymkode: 2995a...0f7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #2 Skrevet 3. april 2021 Den som er referanse svarer vel på de spørsmålene som blir stilt. Anonymkode: 436dd...0ba
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #3 Skrevet 3. april 2021 Bruk en venn eller kollega som referanse, er ikke så farlig hvem. Men bli enige om hva som skal svares sånn ca, jeg har pleid å bruke en venn. Anonymkode: 7b007...141
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #4 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Bruk en venn eller kollega som referanse, er ikke så farlig hvem. Men bli enige om hva som skal svares sånn ca, jeg har pleid å bruke en venn. Anonymkode: 7b007...141 I helsevesenet kan man ikke bruke en venn, man bør bruke nærmeste leder. Anonymkode: 2995a...0f7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #5 Skrevet 3. april 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Er det sånn at det alltid snakkes om personlighet og at den som gir referanser kan finne på å si at: «hun er beskjeden» og liknende? Det er jo tabu å ha dette personlighetstrekket, så jeg vil jo tro at det blir vanskelig å få ny jobb dersom referansen sier dette. Samtidig har jeg høy arbeidsmoral, gjør en god jobb, jobber selvstendig og er flink til å kommunisere og samarbeide med andre (til tross for at jeg har fått beskjeden-rollen slengt etter meg). Anonymkode: 2995a...0f7 Forferdelig at det har blitt sånn. Om du så skal jobbe alene på et boklager, må du være utadvendt, fremoverlent, positiv, alltid blid, osv. Anonymkode: 7f0a8...548 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #6 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Forferdelig at det har blitt sånn. Om du så skal jobbe alene på et boklager, må du være utadvendt, fremoverlent, positiv, alltid blid, osv. Anonymkode: 7f0a8...548 Ja. Jeg jobber som sagt i helsevesenet, så jeg kommuniserer jo og samhandler dagen lang. Men likevel får jeg denne «beskjeden-piss-stempelet» på meg. Jeg nekter ikke for det, men de hadde vel ikke ansatt meg her jeg jobber nå, dersom jeg kommuniserte som en person med alvorlig autisme/ totalt innesluttet.. Anonymkode: 2995a...0f7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #7 Skrevet 3. april 2021 Sitat hun er beskjeden og rolig Beskjeden er ett negativt ladet ord. Anonymkode: 8fb37...e81 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #8 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Beskjeden er ett negativt ladet ord. Anonymkode: 8fb37...e81 Ja, men det hindrer vel ikke min tidligere atbeidsgiver fra å fortelle dette som referanse? Jeg skriver jo selv at jeg hater dette stempelet (eller mener du at jeg formulerte meg beskjedent i mine innlegg over her?) Anonymkode: 2995a...0f7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #9 Skrevet 3. april 2021 29 minutter siden, AnonymBruker said: Beskjeden er ett negativt ladet ord. Anonymkode: 8fb37...e81 Det er jo normalt ikke det, så hvorfor har det blitt sånn i arbeidslivet? "Snill og beskjeden" går som regel hånd i hånd, men snart er det vel negativt å være snill også. Anonymkode: 7f0a8...548
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #10 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forferdelig at det har blitt sånn. Om du så skal jobbe alene på et boklager, må du være utadvendt, fremoverlent, positiv, alltid blid, osv. Anonymkode: 7f0a8...548 Ja, det er tragisk at falskhet skal være det riktige i arbeidslivet. AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja. Jeg jobber som sagt i helsevesenet, så jeg kommuniserer jo og samhandler dagen lang. Men likevel får jeg denne «beskjeden-piss-stempelet» på meg. Jeg nekter ikke for det, men de hadde vel ikke ansatt meg her jeg jobber nå, dersom jeg kommuniserte som en person med alvorlig autisme/ totalt innesluttet.. Anonymkode: 2995a...0f7 Trist, du skal få være deg selv! Ingen andre. Du har de som klistrer seg et smil, kjempefalskt! Et menneske smiler og ler naturlig, NÅR DET ER NATURLIG Å GJØRE DET!! Jeg hadde en gal leder som fortalte meg: "Jeg vil se du smile, sånn jaaa!" Dere skulle hørt når jeg korrigerte henne, gale falske kvinner. Dessverre er det kvinner som fronter dette. Anonymkode: 7b007...141
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #11 Skrevet 5. april 2021 Min erfaring er at man ofte trenger alle personlighetene i en gruppe med kollegaer. Jeg personlig ser etter hva vi har behov for. "rolig, beskjed" Kan det være behov for i en arbeidsgruppe med kollegaer med mye personlighet og som har mye meninger. Da kan en ansatt som er rolig og beskjeden være akkurat det vi ser etter. Av erfaring virker det som mange av kollegaene liker å jobbe med de kollegaene som kan oppfattes som beskjedene, da de også kan fremstå som veldig samarbeidsvillige. Hvis vi har en kollegagruppe med mange som er rolige og beskjedne, kan vi være ute etter mer utadvendte personligheter som tar styring. Anonymkode: 0dfd8...9d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå