Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe konklusjon i ELTE-saken? Altså psyokologistudentene som studerte i Ungarn og fikk avslag fordi det viste seg at studiet ikke førte til autorisasjon likevel. Jeg har fulgt med saken med et halvt øye. Jeg fikk med meg at de fikk avslag på autorisasjon, tapte i retten og anket, og ankesaken er vel i gang nå.

Men hvordan er det med de studentene som ble uteksaminert etter ELTE-kullet som først fikk avslag? Og de som studerer i ELTE nå? Er det fremdeles muligheter til å få autorisasjon i Norge ved å studere i ELTE eller er det helt håpløst?

Anonymkode: 3cc62...15e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er bra jeg.

Uansett, psykologi studiet er bare tull. De fleste som studerer dette kan ikke noe om mennesker, ellers vil man jo aldri gått gjennom studiet. Så har du det som gjør det for å forstå seg selv, så du møter mange forskrudde mennesker som studenter.

Anonymkode: f2d80...52e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De jeg kjenner til (som var nesten ferdige da saken kom) har tatt et par år ekstra i Norge og har nå autorisasjon. 

Anonymkode: f453b...2da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Synes det er bra jeg.

Uansett, psykologi studiet er bare tull. De fleste som studerer dette kan ikke noe om mennesker, ellers vil man jo aldri gått gjennom studiet. Så har du det som gjør det for å forstå seg selv, så du møter mange forskrudde mennesker som studenter.

Anonymkode: f2d80...52e

6 års studie i psykologi er bare tull? Da tror jeg ikke helt du har satt deg inn i hva du snakker om.

Anonymkode: f5e73...128

• Liker 4
Gjest Kastanjefrø
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det noe konklusjon i ELTE-saken? Altså psyokologistudentene som studerte i Ungarn og fikk avslag fordi det viste seg at studiet ikke førte til autorisasjon likevel. Jeg har fulgt med saken med et halvt øye. Jeg fikk med meg at de fikk avslag på autorisasjon, tapte i retten og anket, og ankesaken er vel i gang nå.

Men hvordan er det med de studentene som ble uteksaminert etter ELTE-kullet som først fikk avslag? Og de som studerer i ELTE nå? Er det fremdeles muligheter til å få autorisasjon i Norge ved å studere i ELTE eller er det helt håpløst?

Anonymkode: 3cc62...15e

De første som fikk avslag har fått ett kompenserende tilbud slik at de får tittel og autorisasjon i Norge. ESA slo fast nå nylig at det er opp til lagmannsretten å vurdere om den ungarske utdanningen er lik den norske.

Endret av Kastanjefrø

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...