Gå til innhold

Noen andre som har sterke eggløsningssmerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok ut p staven for ca to måneder siden og første syklus varte 38 dager med EL på CD 26. Jeg hadde ganske betydelige symptomer på spesielt høyre side av eggstokkene så det var uten tvil eggløsning. Jeg fikk dette på kvelden og dagen etter var det borte. I går fikk jeg symptomene på ettermiddagen, men det var 100 % verre smerter enn jeg har noensinne opplevd forbundet med syklusen min. Det tok skikkelig tak på venstre side. Jeg vet det var eggløsning fordi jeg fikk tydelig positiv test i går på morgenurin, og smertene var åpenbart på venstre side (altså motsatt side enn forrige gang). Smertene var såpass intense til tider at jeg ble fysisk uvel! 😳 og det varte fra ca kl 16 i går, til i dag tidlig kl 6! Jeg var på CD 18 i går så fikk EL 8 dager tidligere denne syklusen, som i seg selv er bra, men fy søren... at det skulle være så vondt. Er det andre med denne erfaringen? Er det rett og slett kroppen som prøver å stabilisere seg etter årevis uten menstruasjon (for jeg fikk jo ikke mensen med p stav...)

Det skal sies at jeg skal til gynekolog på tirsdag, men ville høre om andre med lignende erfaringer og om de vet noe om årsaken. Ellers god påske! 😊

Videoannonse
Annonse
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Jeg har også hatt store smerter ved eggløsning siden jeg sluttet med p-stav for ett år siden. Det er ikke alltid like vondt, den høyre siden er verst. Det hjelper med best med naproxen for min del. 

Det er en intens krampaktig verk, krydret med kramper i rompa. 😖

Gjest Tamsi
Skrevet

Jeg får helt syke smerter sånn cirka annenhver gang. Sist gang var det verre enn noen gang, det strålte bak til ryggen og nedover beina, det var vondt å gå, til og med vondt å sitte.

Jeg merker det også bare på høyre side, aldri merket noe på venstre. Tenker hver eneste gang at NÅ må det da være blindtarmen som ryker.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid sterke smerter ved eggløsning. Verker på en side, og blir øm i hele nederste del av mage/rygg/underliv. Gjør vondt og gå og bevege seg. Varer som regel en halv dag, så er det over. Har blitt sjekket nøye hos gynekolog, og alt var i orden. Siste eggløsning var veeedig vond, ble gravid på den.

Anonymkode: 66bea...fd6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...