Gå til innhold

Hvordan kle baby på sommeren?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kanskje et dumt spørsmål, men spør likevel.

Holder på å bestille litt klær til sommeren, baby er 6 mnd nå så er jo ikke så liten i sommer. Km til å tenke på hvordan kler babyer for trilleturer/soving i vogn på varme sommerdager? Må de ha lue?🙈

Anonymkode: b75d3...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så vanskelig å si, jeg sitter og lurer på hvordan jeg skal kle min på snart to år til sommeren 😜🤪 

Men veldig greit å ha en liten tynn ullue. Solhatt er også bra. På den tiden ville min mini ha på solbriller (eller rettelse, hun rev dem ikke av) jeg kjøpte mange søte sparkebukser og dresser. Men jeg er for praktisk, det er klønete med knappene på disse klærne. De dagene det er varmt har hun stort sett bare bleie på, eventuelt en liten shorts utenpå, bare for at jeg synes det er penere en bare bleia. Men ikke nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Singlet/t-skjorte body syntes jeg var greit de dagene det ble for varmt å kle på slik at armene ble dekket, samtidig som det var litt for kjøling med kun bleie. Det er greit å ha et tynt teppe gjerne i ull som du kan legge over og like lett ta av om det plutselig blir litt varmere. Min baby svettet klærne våte (og dermed kalde) om de var i bomull, men det er ikke sikkert det er slikt med din.

Anonymkode: dc151...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sommeren i Norge kan variere stort, så det er ikke så godt å si. Men en tynn lue er greit å ha. Og ellers både lang- og kortermede bodyer, tights/tynne bukser og shorts/romper e.l. Mine har også brukt mye cardigan strikket i ull/bomullsblanding om sommeren, som ytterjakke. Solhatt og solbriller er også greit å ha. 

Anonymkode: d073d...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull kan forresten brukes hele året. Så det ville jeg hatt. Finnes litt tynnere sommerull

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trenger ikke lue. Kanskje en tyll ulllue hvis det er mye vind og trekk men jeg har ikke hatt det til mine barn. Gikk mye i kortermet body og kun det egentlig. Hadde noen shortser også bare fordi det ser bedre ut om vi var offentlig. På de varmeste dagene kjørte vi bleie. Men ett pr langermede bodyer er kjekt men flest kortermede også heller en tynn genser å ta på om det blir kaldt.

sol hatt er must! Og vaaaaanskelig og finne en som er bra og funker! Mange bomkjøp.

hva du trenger kommer også Ann på hvor styrete du er. Min svigersøster og jeg hadde barn med to dagers mellomrom... begge var 8 mnd midt på sommeren. Min lå i kortermet body og hennes hadde tjukk genser bukse sokker og tjukk lue 😂🙈

men kle på babyen som du kler deg selv.  svale tepper er også greit for å regulere med å legge over de mens de sover foreksempel 

Anonymkode: 3368d...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for svar. :)

Bor på vestlandet, så har ikke varme dager hele sommeren gjennom akkurat🙈. Tenker når det ikke er sol og kjempevarmt med bare vanlig body og bukse, og evt vårpose eller et teppe over. Blåser jo ofte litt også!

Er mer på sånne skikkelige sommerdager jeg ble usikker på, har en baby som er ganske varm av seg. Men går mye trilleturer (hun sover best i trillende vogn, men kanskje det endrer seg til sommeren også🤷‍♀️). Men skal absolutt kjøpe inn noen t-skjorte bodyer etc. Føles rart å skulle kle på lue da, er iallefall fort i håret jeg svetter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar. :)

Bor på vestlandet, så har ikke varme dager hele sommeren gjennom akkurat🙈. Tenker når det ikke er sol og kjempevarmt med bare vanlig body og bukse, og evt vårpose eller et teppe over. Blåser jo ofte litt også!

Er mer på sånne skikkelige sommerdager jeg ble usikker på, har en baby som er ganske varm av seg. Men går mye trilleturer (hun sover best i trillende vogn, men kanskje det endrer seg til sommeren også🤷‍♀️). Men skal absolutt kjøpe inn noen t-skjorte bodyer etc. Føles rart å skulle kle på lue da, er iallefall fort i håret jeg svetter! 

Du kan fint droppe lua i vogna når hun skal sove altså. Ellers er en solhatt med øreklaffer suveren når de skal være oppe og få med seg alt som skjer.

Kortermede bodyer, tynne tightser (uten fot) og en tynn ulljakke, eventuelt noe vindtett om det er nødvendig. 

Anonymkode: c54f7...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...