AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #161 Del Skrevet 6. april 2021 Nå har ikke jeg peiling på hva som ligger oppi disse eggene fra Europris, men husker godt at alt som var oppi mitt egg var godteri som jeg likte veldig godt. Som min mor visste at jeg likte veldig godt. Anonymkode: 28278...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 6. april 2021 #162 Del Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (På 3.4.2021 den 14.28): Jeg var en av de som svarte at jeg forsto at han var skuffet men at han måtte være takknemlig uansett og at dere heller kunne gjøre det annerledes neste år. Men nå, når det viser seg at han har fått ett hjemmelagd, et ferdigkjøpt OG 1000 kr????? Har han sakt hvorfor han ble så skuffet? Jeg synes det er en veldig overreaksjon? Om du blir misfornøyd med det er du enten bortskjemt, ikke lært manerer eller at det bunner i noe annet, har bygd seg opp fra noe annet. Det må være en reaksjon på noe annet blandet med hormoner. Ellers er han bare bortkjemt rett og slett. Anonymkode: 3d2b8...48f Enig i dette. Dersom han vanligvis fikk hjemmelagt og i år fikk et ferdigkjøpt med ikke så godt godteri (jeg synes sjelden europris-godteri smaker noe særlig), kunne jeg forstått det litt, selv om han burde vært takknemlig uansett. Men han har altså fått både hjemmelagd, ferdigkjøpt, 1000 kr OG foreldrene raser ut for å fikse ENDA ETT hjemmelaget egg påskeaften fordi ungen ikke var fornøyd... 😮 Ærlig talt, altså. Det synes jeg rett og slett høres utrolig bortskjemt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfii Skrevet 6. april 2021 #163 Del Skrevet 6. april 2021 ukjentjente skrev (16 minutter siden): Kanskje du skal ta deg en bolle selv. Påskeegg har forskjellig betydning og tradisjon alt etter hvilken familie man er i. I vår familie er det ingenting i veien med å gi et påskeegg til et voksent menneske, og det hadde heller aldri falt oss inn å kjøpe er ferdig fyllt med kjipt godteri fra europris. Du vrir om på det jeg skrev. Tror du også burde omformulere siste avsnittet ditt, det kan fort misforstås. Glad jeg ikke er en del av din familie og deres holdninger. I min familie blir vi glade for det vi får og går etter «tanken som teller»🌸 Deler gjerne bollen med deg😌 fikk sykt lyst på kanelsnurr! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 7. april 2021 #164 Del Skrevet 7. april 2021 Anonymus Notarius skrev (På 6.4.2021 den 12.56): Enig i dette. Dersom han vanligvis fikk hjemmelagt og i år fikk et ferdigkjøpt med ikke så godt godteri (jeg synes sjelden europris-godteri smaker noe særlig), kunne jeg forstått det litt, selv om han burde vært takknemlig uansett. Men han har altså fått både hjemmelagd, ferdigkjøpt, 1000 kr OG foreldrene raser ut for å fikse ENDA ETT hjemmelaget egg påskeaften fordi ungen ikke var fornøyd... 😮 Ærlig talt, altså. Det synes jeg rett og slett høres utrolig bortskjemt ut. Bortskjemt? De står og går på pinne for denne ungen og det er ikke bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 7. april 2021 #165 Del Skrevet 7. april 2021 O.G. skrev (1 time siden): Bortskjemt? De står og går på pinne for denne ungen og det er ikke bra. Usikker på hva med mitt innlegg du reagerer på? Han virker jo ganske bortskjemt når foreldre og besteforeldre gir ham så mye, og så løper for å fikse mer når han ikke er fornøyd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 7. april 2021 #166 Del Skrevet 7. april 2021 Anonymus Notarius skrev (9 minutter siden): Usikker på hva med mitt innlegg du reagerer på? Han virker jo ganske bortskjemt når foreldre og besteforeldre gir ham så mye, og så løper for å fikse mer når han ikke er fornøyd... Ja, og det er ikke bra, som jeg skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #167 Del Skrevet 7. april 2021 Tenk på dette. Et barn som lever i fattigdom og som ikke er vant til å få godteri eller påskeegg, hadde blitt overveldende glad for å få et slikt påskeegg. Det sier alt om forskjellen på vi nordmenn er som lever alt for godt i forhold til mange andre. Jeg blir kvalm av det. Alle er bortskjemte. Anonymkode: 48d35...f08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #168 Del Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (På 3.4.2021 den 11.20): Lurte på om vi ikke kunne være normale foreldre og kjøpe et pappegg som vi fyllet selv. Er vi unormale som ikke har gjort dette i år? Unga har begge fått 2 påskeegg hver, ett av hver sett med besteforeldrepar. Tenkte det holdt med 2 egg til dem hver. Men nå er 12-åringen syrete over d kjedelige påskeegget fra bestemor hvert år. Anonymkode: e7d24...0c1 Han er utakknemlig, og for godt vant. Tenk å bli sur for en gave, uansett hva. Du håpte jo han skulle sette pris på det. Du gjorde det fordi du tenkte at to fine egg egentlig holdt, og tenkte det var ok med et slikt egg fra Europris. Du vil ikke skjemme han bort. Om han er såå utakknemlig og skuffet over det egget fra deg. Så sett han på plass. Det er ingen menneskerett å få en gave ( som det egget fra deg, faktisk er) Anonymkode: d9406...587 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #169 Del Skrevet 7. april 2021 Hvis 12 åringen var misfornøyd med egget så kunne han jo takket nei. Bør jo ikke være tvang å ta i mot godteri heller. hadde mine fått to egg hver hadde jeg vurdert og konfiskere noe av det uansett. Greit med godteri til påske men blir ofte for mye av det gode. Anonymkode: 14d65...1a8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shutterflyx Skrevet 7. april 2021 #170 Del Skrevet 7. april 2021 (endret) Etter å ha lest én side av debatten (og ja, jeg ser at jeg kommer sent inn...), forundrer tilbakemeldingene meg litt. Jeg tenker; så koselig at besteforeldre har tenkt på barnet og kjøpt påskeegg! Gjør det virkelig noe at det er ferdig pakket? Det bør vel være meget greit i disse coronatider. Smak hos barn forandrer seg også, så man kan ikke vite om det man legger i et egetpakket egg heller vil falle i smak. Jeg ville tenkt at her har de gjort sitt beste og at det ikke er grunn til å være skuffet 😊 -shutterfly- edit. Ser at det er foreldrene og ikke besteforeldre som har kjøpt egget. Det forandrer dog ikke min mening. Barnet får påskeegg og det er en god ting! Endret 7. april 2021 av Shutterflyx Se edit 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #171 Del Skrevet 7. april 2021 Utakknemligheten kommer jo åpenbart fra hva man er vant til å få. I år kjøpte jeg heller ikke smågodt, pga korona, så jeg fylte et større egg med godteriposer og annet innpakka godteri man får kjøpt. Ungen min var heller ikke særlig overlykkelig, fordi hun er vant til å få masse forskjellig. Det var like mye godteri nå, om ikke mer, men kanskje ikke like bredt utvalg som hun er vant til😅 Det går over, dårlig påskeegg er ikke den største sorgen. Anonymkode: a9ad2...233 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #172 Del Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Tenk på dette. Et barn som lever i fattigdom og som ikke er vant til å få godteri eller påskeegg, hadde blitt overveldende glad for å få et slikt påskeegg. Det sier alt om forskjellen på vi nordmenn er som lever alt for godt i forhold til mange andre. Jeg blir kvalm av det. Alle er bortskjemte. Anonymkode: 48d35...f08 Sånn kan man ikke gå rundt å tenke da Anonymkode: ca2a5...bd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 7. april 2021 #173 Del Skrevet 7. april 2021 Vel, jeg skjønner han da. Og jeg er 43 år 😂 Påskeeggene som er ferdigfylte i butikken, inneholder godteri som gjerne ikke er godt i det hele tatt. Vi har 3 barn og de får et påskeegg fylt med favoritt snopet sitt hvert år. Det å kjøpe et påskeegg og fylle det med snop som han liker, viser at bestemor har tenkt på han og hva han liker. Ja, jeg kan forstå at han virker utakknemlig og at det er tanken som teller, men det er ikke sikkert at han liker snopet som følger med i egget og ønsker seg et mer personliggjort påskeegg. Det er forskjell på å raske med seg et ferdigfylt påskeegg i butikken og kjøpe et påskeegg og så fylle det med det beste godteriet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå