Gå til innhold

12 åringen fikk ferdigpakket påskeegg fra Europris.... og er misfornøyd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hjelpes! Barna her fikk hvert sitt svære påskeegg av besteforeldrene tidligere i uka. Verdien på innholdet var sikkert 1000 kroner pr. egg (snop, ullundertøy, solbriller m.m). I går fikk de hvert sitt ferdigfylte egg av oss. Ingen av dem var utakknemlige eller antydet at vi ikke er ordentlig glade i dem fordi vi ikke hadde ordnet innholdet selv. 🙄

Når jeg leser denne tråden skjønner jeg hvorfor det er så mange ufordragelige unger rundt om. 

Anonymkode: 65baf...c64

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hjelpes, så utakknemlige alle er!! Her fikk barna ferdigfylt påskeegg og er stoooorfornøyd. Eggene fikk de fra mormor, og de hadde sett dem på forhånd. Barna er 12, 11 og 9 år😊. Gjemte de godt ute i terrenget rundt hytta, og hadde hengt opp små sjokoladeegg i trærne, og var så heldig at det var ekte harespor i snøen😊 

Smågodt får de hver helg og vi har stappet i oss godteri hele påsken🥴 

Anonymkode: c1121...cb2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

At enkelte ikke forstår at det kan være sårende for barn er utrolig.

Jeg fikk 10 000 hver bursdag, og ellers alt av materielle goder som fantes. 

Men om de hadde kjøpt et egg, lagt ting de visste JEG likte i det, laget en jakt. Og så bakt boller samlet som familie etterpå. DET hadde betydd noe. 

Anonymkode: e5e1a...6fa

Jeg kan forstå det om det er slik at barnet alltid blir «kjøpt» og omtanken ellers er liten. 

Men jeg får ikke det inntrykket her. Såret??? Fordi at man får 2 påskeegg, der ett er hjemmelagd, 1000 KR og HELT sikkert ekstra snop, en mor som bryr seg så mye at hun går på kg for å søke hjelp...... så blir man såret?

Hvordan skal ungen klare seg i livet om det skal så lite for å vippe han av pinnen? 

Anonymkode: 3d2b8...48f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår at han er skuffet over det Europris-egget. Det hadde jeg blitt selv, selv som snart 30-åring (men nå fikser jeg mitt eget egg, hehe).
MEN så lenge han også har fått et påskeegg til, fylt med ting han faktisk liker, så skjønner jeg ikke hvorfor han absolutt trenger to? Det burde jo holde i massevis med ett egg, og det har han jo nå. Så kan han bare la være spise Europris-egget.

Anonymkode: 14fe8...381

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hjelpes! Barna her fikk hvert sitt svære påskeegg av besteforeldrene tidligere i uka. Verdien på innholdet var sikkert 1000 kroner pr. egg (snop, ullundertøy, solbriller m.m). I går fikk de hvert sitt ferdigfylte egg av oss. Ingen av dem var utakknemlige eller antydet at vi ikke er ordentlig glade i dem fordi vi ikke hadde ordnet innholdet selv. 🙄

Når jeg leser denne tråden skjønner jeg hvorfor det er så mange ufordragelige unger rundt om. 

Anonymkode: 65baf...c64

... Hvorfor skulle de vært skuffet over de ferdigfylte eggene når de allerede har fått egg til 1000 kr hver? Det hadde virkelig tatt seg ut.

Anonymkode: 14fe8...381

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 barn, 8, 10 og 12 år, de får helt forskjellig innhold, fordi de liker forskjellige ting. 

Det hadde selvsagt vært enklere å kjøpe 3 like, ferdige egg... men nei.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Applehead skrev (2 minutter siden):

Jeg har 3 barn, 8, 10 og 12 år, de får helt forskjellig innhold, fordi de liker forskjellige ting. 

Det hadde selvsagt vært enklere å kjøpe 3 like, ferdige egg... men nei.

Da kan jo barna dine gjøre som mine - bytte med hverandre. Jeg kjøper godis selv og bommer av og til på hva den enkelte liker, og da bytter de bare med hverandre for de får alltid likt 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Elhaym skrev (22 minutter siden):

Da kan jo barna dine gjøre som mine - bytte med hverandre. Jeg kjøper godis selv og bommer av og til på hva den enkelte liker, og da bytter de bare med hverandre for de får alltid likt 

Man vet da hva egne barn liker. Omsorg og omtanke. I stedet for å bare slenge på dem en enkel og tidsbesparende løsning, og be dem fikse det mellom seg. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man vet da hva egne barn liker. Omsorg og omtanke. I stedet for å bare slenge på dem en enkel og tidsbesparende løsning, og be dem fikse det mellom seg. 

Lol. Da får de lære omtanke for hverandre og bytte da. Jeg holder ikke styr på hva barna til enhver tid kanskje liker eller likte igår.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bomullsgenerasjon deluxe.

Neste år kan du bytte ut godteriet i påskeegget med et kurs i takknemlighet. Gutten er såpass stor nå, at han burde ha evnen til å forstå hvor heldig han er - og ikke sutre som en 4 åring.

Anonymkode: 6d712...630

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Lurte på om vi ikke kunne være normale foreldre og kjøpe et pappegg som vi fyllet selv. Er vi unormale som ikke har gjort dette i år? Unga har begge fått 2 påskeegg hver, ett av hver sett med besteforeldrepar. Tenkte det holdt med 2 egg til dem hver. Men nå er 12-åringen syrete over d kjedelige påskeegget fra bestemor hvert år.

Anonymkode: e7d24...0c1

Jeg svarer ut fra HI, har ikke lest hele tråden. 

Om det ferdigpakkede egget han (som jeg forstår det) får av bestemor hvert år stort sett inneholder godteri han ikke liker skjønner jeg faktisk skuffelsen og ønsket om at dere heller kjøper et pappegg og fyller selv (med ting dere vet han liker). 

Anonymkode: 0f8b3...5fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår han veldig godt , mye deitt i de ferdige. For oss så er påskeegg med det de liker viktig å gi

Anonymkode: ca2a5...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig 

Anonymkode: ca2a5...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Europris egget inneholder jo masse godteri av kjente merker til billig pris: Twix sjokolade, maoam, Dumle, kjærlighet, sjokoladekanin osv. Jeg kjøpte ferdig egg og tømte det i papp egg fordi jeg synes det ser finere ut, men innholdet er det samme og det er normalt godteri som barna liker. Og det er billigere enn å kjøpe det samme bare utenom egget (pakkepris). 

Anonymkode: 73ca7...217

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan man lure på om guttens uttalelse om at foreldrene/besteforeldrene skal være som de andre «normale» foreldrene/besteforeldrene stammer fra en slik oppvekst flere skriver om her, der barn kjøpes med store summer for å kompensere for foreldrenes manglende tid til å se og være der for dem. Eller om det handler om å være som alle andre. Hvis det ikke er vanlig blant barnets venner å få ferdig påskeegg kan forklaringen ligge der. Redsel for å skille seg ut. 12-åringer er jo på vei ut i puberteten der følelser svinger, behovet for å bli likt øker osv. 

Mine barn, dog yngre enn ts sitt fikk ferdig fylt påskeegg av besteforeldrene for to år siden. Og det var stor stas. Like stor stas som det hjemmelagde vi hadde. I fjor og i år var det hjemmelaget herfra men en eske sjokolader fra samme sett besteforeldre. Og barna ble like glade for sjokoladen i esken som egget. Igjen. Jakten var morsomst uansett, og godteri er godteri. Det som ikke faller i smak byttes mot noe annet. Det er lett å overtolke følelser. Fokuset for tiden er veldig på følelser. Noe som er bra. Men noen ganger er det så enkelt som det jeg skisserte feks. Hadde dette vært mitt barn ville jeg heller forklart likt @spektralkatt skrev. Det er omtanke i det denne bestemoren gjorde også. Og det å få noe andre ikke pleier å få er like bra det og.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan forstå han. Det er mye hyggeligere å få et egg som det ligger litt ekstra arbeid bak. Og at du gjerne legger i ting du vet han/de liker ekstra godt. Da føler man seg litt mer sett og at det ligger mer omtanke bak. Dessuten er det mange koselige Påskemotiv på de man fyller selv. De gjennomsiktige i plast er jo kjempekjedelige. 

Anonymkode: e2ab5...6da

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Høh?? Som barn så hadde jeg uansett blitt glad for påskeegget. Fikk kun ferdig kjøpte påskeegg fra butikken og ble like glad selv når det var noen par snop som jeg ikke likte.. Ga de bitene til broren eller foreldrene mine. ☺️

Anonymkode: 0fef6...e9f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.4.2021 den 13.37):

Min generasjon har gjort utakknemlige monstre av sine barn. De skal ha alt. Fullt sett med ski (alle varianter), skøyter har alle (oppdaget jeg i vinter), alle har nye sykler jevnlig, egen pc, tv, telefon. Altså ALT! Det vokser opp flere generasjoner mennesker som bare forventer! Og de har «angst», ting må tilpasses, de er sarte, og må for all del ikke frarøves NOE som helst «noen andre» kanskje får. Blir helt matt jeg! 

Jeg er en av de som prøver å gjøre folk av disse barna når de blir tenåringer. Og jeg har bestemt meg for å slutte. Dere lager de skjøreste snøflakene i verden! 

Anonymkode: a83d8...339

Blir vel ikke bortskjemte av å ha alle typer ski og skøyter. Meget kjipt å måtte ha satt igjen barna når vi voksne selv skulle på ski, slalåm, skøyter osv. Jeg har passert 40 og hadde da alt dette selv da jeg var barn også. 

Anonymkode: 8419b...d10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beklager, men hadde mine barn sutret over å fått et ferdig påskegg så hadde jeg fjernet det og spist det selv. 

Det er ingen menneskerett å få påskegg. Så for meg hadde det vist en utakknemlighet som ikke er greit. 

Da hadde jeg sakt at neste år er det noen andre som får påskegg som vil sette pris på det. Forklart at det finnes barn der ute som ikke får påskeegg.

En 12 åring som furter pga et dårlig egg blir for dumt!  

Anonymkode: 249ef...8bf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfii skrev (På 3.4.2021 den 11.56):

«Det sier noe om at han ikke føler seg sett, og kjenner at dere ikke har lagt ned omtanke om omsorg i egget hans.» Herrefred, ta deg en bolle, helt seriøst! Og du på over 30 skal vel bare være happy om du hadde fått  påskeegg i det hele tatt? 🥸🤨🤦‍♀️ For en verden vi lever i...🤦‍♀️ 

Kanskje du skal ta deg en bolle selv. Påskeegg har forskjellig betydning og tradisjon alt etter hvilken familie man er i. I vår familie er det ingenting i veien med å gi et påskeegg til et voksent menneske, og det hadde heller aldri falt oss inn å kjøpe er ferdig fyllt med kjipt godteri fra europris. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...