Gå til innhold

12 åringen fikk ferdigpakket påskeegg fra Europris.... og er misfornøyd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kan mulig forstå han, om han opplever dette slik jeg opplever gaver generelt. 

Det handler om omsorg, det å bruke tid på å gjøre noe som gjør andre glad. Ting som påskeegg, bursdagsgaver, julekalender, blomsterbukett... Omtanken bak er MYE viktigere enn pengene som legges ned i det. 

Jeg har vokst opp med at det ble lagt ned en minimumsinnsats i slik, men alltid mye penger. Jeg fikk for eksempel noen tusenlapper på konto hver merkedag, og synes det er utrolig sårende, vil mye heller ha en ting til 100 kroner som de vet jeg har nevnt, eller vil sette pris på. Eller aller helst, at vi baker bursdagskake sammen. Dyre julekalendre, store påskeegg, de fortalte bare at man slapp å bruke tid. 

Dumpet fyren som kom med røde roser for tredje gang, da jeg hadde ytret at jeg ikke likte røde roser. Beholdt han som plukket med seg hvitveis basert på at jeg året før hadde delt en historie om at jeg alltid hadde elsket å plukke hvitveis om våren da jeg vokste opp. 

Anonymkode: e5e1a...6fa

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ærlig talt.  Her snakker vi om en unge som er så heldig å ha to sett med besteforeldre som gir ham et påskeegg.  Det er garantert ingen krise om han ikke liker alt innholdet, jeg er sikker på at foreldrene har kjøpt inn litt godis til påsken også.  Å ta fra besteforeldrene denne gleden synes jeg ville være litt stygt gjort, bedre å lære ungene folkeskikk.  Man har ikke krav på gaver, så hvis man likevel får det er man takknemlig og glad!

Anonymkode: a8aa2...942

Helt enig

Anonymkode: f7be4...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig. Her ser det ut som folk har kastet seg på første mening. Sånn det ofte er på kg. Syns du ikke skal la han klage over dette. Han skal være glad han har fått noe i det hele tatt. Si dette til han. Det er foreldrene som legger grunnlaget for gode holdninger. Mange barn får ikke godteri. Noen barn har verken leker, mat eller tak over hodet. 

Anonymkode: 8f976...628

Dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt enig

Så han skal fortsette å få et påskeegg hvert år som han ikke liker og kommer til å bli kastet i bosset og ikke satt pris på??? Det er jo helt unødvendig. 

Anonymkode: 3d2b8...48f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SoWhat? skrev (11 minutter siden):

Ja, så hvorfor reagerer gutten negativt da? Er det folk må spørre seg selv om. 

Fordi mye vil ha mer og fan vil ha fler. ☺️

Jeg tror mange forveksler vår foreldregenerasjon med dagens. DE var egoistiske de, men jeg tror virkelig ikke noen generasjoner før oss har lagt så mye i oppdragelsen av barn og det å bruke tid/kjærlighet/penger på de. 

Et påskeegg kan ikke alene fortelle noe om hvor mye omsorg og tid man gir i det daglige, så dersom barnet kun klager over ferdigegg og ikke innsatsen av foreldrene for øvrig så mener jeg han ikke kan klage, eller han kan men han har ikke rett i klagen sin. 

Anonymkode: 14e7e...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde aldri gjort det mot mitt barn, legger omtanke og kjærlighet i det faktisk, alt er spesialinnkjøpt for hva han liker aller aller best❤️

Anonymkode: 90ae7...f38

Herregud😂

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min generasjon har gjort utakknemlige monstre av sine barn. De skal ha alt. Fullt sett med ski (alle varianter), skøyter har alle (oppdaget jeg i vinter), alle har nye sykler jevnlig, egen pc, tv, telefon. Altså ALT! Det vokser opp flere generasjoner mennesker som bare forventer! Og de har «angst», ting må tilpasses, de er sarte, og må for all del ikke frarøves NOE som helst «noen andre» kanskje får. Blir helt matt jeg! 

Jeg er en av de som prøver å gjøre folk av disse barna når de blir tenåringer. Og jeg har bestemt meg for å slutte. Dere lager de skjøreste snøflakene i verden! 

Anonymkode: a83d8...339

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fordi mye vil ha mer og fan vil ha fler. ☺️

Jeg tror mange forveksler vår foreldregenerasjon med dagens. DE var egoistiske de, men jeg tror virkelig ikke noen generasjoner før oss har lagt så mye i oppdragelsen av barn og det å bruke tid/kjærlighet/penger på de. 

Et påskeegg kan ikke alene fortelle noe om hvor mye omsorg og tid man gir i det daglige, så dersom barnet kun klager over ferdigegg og ikke innsatsen av foreldrene for øvrig så mener jeg han ikke kan klage, eller han kan men han har ikke rett i klagen sin. 

Anonymkode: 14e7e...d61

Jeg får det bare ikke til å stemme, det med å være bortskjemt i dette tilfellet. Og den første setningen i HI. Det at flere her snakker om omtanken som egentlig er problemet. Det tror jeg også. 

Jeg tror foreldre har gjort så godt de har kunnet ned den kunnskapen de har hatt, til alle tider. Når en ser bort fra de som hadde nanny og sendte ungene på kostskole. Men enig i at foreldre nå er veldig flinke i det store og hele! 

Men alle er jo ikke det... Noen ganger må man høre ordentlig etter hva barn sier. Nå er jeg litt redd for at det skal virke som at jeg stempler TS som dårlig forelder. For det gjør jeg IKKE. Men hun svarer litt passivt aggressivt også, så tror hun må reflektere litt over hva sønnen egentlig sier. Ingen foreldre er feilfri. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min generasjon har gjort utakknemlige monstre av sine barn. De skal ha alt. Fullt sett med ski (alle varianter), skøyter har alle (oppdaget jeg i vinter), alle har nye sykler jevnlig, egen pc, tv, telefon. Altså ALT! Det vokser opp flere generasjoner mennesker som bare forventer! Og de har «angst», ting må tilpasses, de er sarte, og må for all del ikke frarøves NOE som helst «noen andre» kanskje får. Blir helt matt jeg! 

Jeg er en av de som prøver å gjøre folk av disse barna når de blir tenåringer. Og jeg har bestemt meg for å slutte. Dere lager de skjøreste snøflakene i verden! 

Nå overdriver du noe voldsomt her. SÅ ille er ikke dagens barn. 

Anonymkode: 83a85...cc2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Snakk om å treffe spikeren på hodet😀👍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå overdriver du noe voldsomt her. SÅ ille er ikke dagens barn. 

Anonymkode: 83a85...cc2

Jo mange er det

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

😄 og det der har folk sagt i alle generasjoner. Ingen er så ille som "dagen unger og ungdom" Haha, det er så typisk

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker said:

https://www.europris.no/p-paskeegg-315-g-m-godteri-103109 er det denne? den virker ikke så ille jo. :)  Min første tanke var også at det må være kjip godteri, jeg er selv veldig kresen på hvilke godteri jeg spiser. Men denne virker jo helt grei.

Anonymkode: 43603...225

Det ser jo helt topp ut. Eneste som er synd er at det er gjennomsiktig og man ikke får "spenningen", men det er jo bare å pakke det inn eller legge i en pose :) 

Anonymkode: 54fe3...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blir helt matt av dette jeg... 😲  Har påskeegg og innhold blitt så superviktig på de få årene siden mine var barn?  Bare tanken på at ungene mine skulle blitt skuffet og følt på manglende omsorg av å få et ferdigfylt påskeegg er helt latterlig 😄  (Ingen krise om de ikke likte alt som var i egget, det er ikke sånn at det er livsviktig å få i seg kjempemye godteri. I verste fall hadde vi nok alltids hatt noe mer å ta av).

Anonymkode: a8aa2...942

Helt enig. Det er påske ikke julaften.. Begynner å lure på om vi er verdens verste foreldre som ikke legger våre hjerter og sjel i dette påskeegget. 

Anonymkode: a49bb...ee2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hilsen enhver "eldre" generasjon i historien. 

Mine oldeforeldre var slik, mine besteforeldre var slik, mine foreldre er slik, flere i min generasjon (ca 40) har nå begynt gnålingen om "den yngre generasjon". 

Anonymkode: e5e1a...6fa

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Strengt tatt burde barn av 2021 være fornøyd bare med å bo på et sted der Europris har lov å holde åpent. Her hadde vi valget mellom Rema og Kiwi, men det holder jo også i massevis. 

Anonymkode: 54fe3...35b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ti10 skrev (46 minutter siden):

"Hadde aldri gjort det mot mitt barn"?

Du får det til å høres ut som et overgrep. Det er faktisk snakk om en 12-åring som har fått to påskeegg fylt med godteri i gave fra besteforeldrene, og ett av dem var ferdigkjøpt, altså ikke skreddersydd etter 12-åringens ønsker.

Jeg tviler dessuten på at ikke denne familien har kjøpt inn påskegodt ellers til påsken, så jeg tror nok barnet overlever. Det er så mange unger som har veldig mye verre ting å klage på, så hvis dette er denne 12-åringens største problem her i verden, er han/hun veldig heldig.

Og til TS, det er barns væremåte å være egoistisk, men det er foreldrenes oppgave å lære ungene å sette pris på det man får og ikke være så ekstremt kravstor. Hadde jeg vært deg, hadde jeg benyttet anledningen til å lære 12-åringen noe om takknemlighet i stedet for å fyre oppunder tankegangen om at bare jeg, jeg og jeg er det aller viktigste i hele verden, og alle andre skal ta hensyn til mine høyeste ønsker på absolutt alle måter.

Du sa det best 🙌 jeg er helt sjokka over alle curligforeldrene her inne. 

Anonymkode: a49bb...ee2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...