AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #61 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo, vi gjør det! Dere legger så mye sykt i er jævla egg! Anonymkode: 732e8...9ac Skulle tro at ungen har bedt om gullsko og diamanter. Barnet ble skuffa fordi foreldrene ikke gidder å lage et skarve påskeegg selv. Er det mye å be om? Nei Anonymkode: 508fd...3ab 7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #62 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skulle tro at ungen har bedt om gullsko og diamanter. Barnet ble skuffa fordi foreldrene ikke gidder å lage et skarve påskeegg selv. Er det mye å be om? Nei Anonymkode: 508fd...3ab Er det så innmari fælt å få et ferdig-egg som dere skal ha det til? Hva skjer med dagens foreldre?? Jeg husker ikke en dritt av påskeeggene jeg fikk som barn, annet enn operamint, som jeg ikke likte, men jeg overlevde det helt fint Anonymkode: 732e8...9ac 4
SoWhat? Skrevet 3. april 2021 #63 Skrevet 3. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skulle tro at ungen har bedt om gullsko og diamanter. Barnet ble skuffa fordi foreldrene ikke gidder å lage et skarve påskeegg selv. Er det mye å be om? Nei Anonymkode: 508fd...3ab Sønnen er skuffet for en grunn. Det er flere her som forstår og skriver om omsorg og omtanken. Men det når visst ikke inn hos alle 🙂 Når han ber foreldrene være "normale" foreldre som gir pappegg, så må man jo spørre seg hva "normale" foreldre gjør. Eller bør gjøre. Og nei, det er ikke mye å be om 🙂 Endret 3. april 2021 av SoWhat? 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #64 Skrevet 3. april 2021 8 minutter siden, SoWhat? said: Som at du ønsket deg en kjole, og din beste venn eller kjæresten ga deg noe som var tvert i mot din smak og stil. Ville du følt deg sett? Ville du trodd at de kjente deg? Og så kunne du jo bare latt være å klage og brukt kjolen for det er ikke alle som har råd til ny kjole. Right? At dere ikke skjønner at dette ikke kun handler om et påskeegg med godteri. Jeg er faktisk ikke så matrealistisk. men Jeg tenker på barn og mennesker som har det mye verre en meg og prøver og hjelpe de istedenfor og klage. det har vi også lært barna våre. Og være takknemlig for det de får av andre og si takk/tusen talk. Jeg og min mann vet jo selvsagt hva våre barn liker og ikke liker og om vi kjøper klær til de eller godis får de ofte lov til og være med og bestemme. eller om det skal være en gave/overraskelse si hva de ønsker seg så sørger vi for at de får det de liker. Jeg og Min mann kjenner hverandre såpass godt og vi har ganske lik smak så vi har ingen problemer når det kommer til smaksforskjell. Men om jeg hadde fått en gave av noen. Og jeg ikke likte gaven hadde jeg klart og holde kjeft og takket for gaven. Og Heller gi den bort til noen som trenger den mer en meg istedenfor og la den stå og støve. Nå har de fleste ting bytterett også så da kan en takke fint for gaven. og Bytte den til noe annet. En trenger ikke og si alt en føler når en blir skuffet noe kan en vel holde for seg selv istedenfor og såre andre part? Det er tanken som teller ikke alltid innholdet. De fikk I hvertfall noe og det er det ikke alle som får. Så om det virkelig er tanken som teller så gi det bort til noen som trenger det og som fortjener det. Og som ikke klager over det Anonymkode: f7be4...e11
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #65 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mange får store påskeegg med mer en bare godteri i. Kanskje har han fått snapper av venner å da hatt en forventning om att han skulle få mer? Hadde tatt en prat rundt forventning, å sagt att sånn gjør vi det her nå. Anonymkode: 9d84d...b6b Det er forskjell på hvor mye barn får. Både til jul, bursdag, og generelt her i livet. Denne omsorgen/ omtanken som mange trekker inn for et påskeegg(!) kan man heller gi i form av å lære barna om forskjeller, og hvor godt de aller fleste av oss har det selv om mange har mer. Man kan lære dem å ikke ta alle goder for gitt, men å vise takknemlighet for det de får. Det er lærdom de vil ha mye større nytte av her i livet enn å få et "spesialdesignet påskeegg"! Anonymkode: a8aa2...942 7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #66 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det så innmari fælt å få et ferdig-egg som dere skal ha det til? Hva skjer med dagens foreldre?? Jeg husker ikke en dritt av påskeeggene jeg fikk som barn, annet enn operamint, som jeg ikke likte, men jeg overlevde det helt fint Anonymkode: 732e8...9ac Det som er leit er at det å skulle gjøre en aktiv innsats er noe mange foreldre ikke gidder i dag. Å lage noe selv er ut. Å kjøpe ferdiglagd er greit for da kan man kjøpe seg fri uten å legge ned en innsats selv. Da jeg vokste opp var det meste hjemlaga og ja, jeg har alltid satt stor pris på det. Om det var påskeegg, hjemmesnekra kjelke eller ullsokker, så var det viktig. For tenk at mine foreldre orket å bruke tid på å lage noe til meg. Det er symbolikken i det hele og akkurat nå ligger det i et kjøpt plastikkegg fra Europris. Anonymkode: 508fd...3ab 6
SoWhat? Skrevet 3. april 2021 #67 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er faktisk ikke så matrealistisk. men Jeg tenker på barn og mennesker som har det mye verre en meg og prøver og hjelpe de istedenfor og klage. det har vi også lært barna våre. Og være takknemlig for det de får av andre og si takk/tusen talk. Jeg og min mann vet jo selvsagt hva våre barn liker og ikke liker og om vi kjøper klær til de eller godis får de ofte lov til og være med og bestemme. eller om det skal være en gave/overraskelse si hva de ønsker seg så sørger vi for at de får det de liker. Jeg og Min mann kjenner hverandre såpass godt og vi har ganske lik smak så vi har ingen problemer når det kommer til smaksforskjell. Men om jeg hadde fått en gave av noen. Og jeg ikke likte gaven hadde jeg klart og holde kjeft og takket for gaven. Og Heller gi den bort til noen som trenger den mer en meg istedenfor og la den stå og støve. Nå har de fleste ting bytterett også så da kan en takke fint for gaven. og Bytte den til noe annet. En trenger ikke og si alt en føler når en blir skuffet noe kan en vel holde for seg selv istedenfor og såre andre part? Det er tanken som teller ikke alltid innholdet. De fikk I hvertfall noe og det er det ikke alle som får. Så om det virkelig er tanken som teller så gi det bort til noen som trenger det og som fortjener det. Og som ikke klager over det Anonymkode: f7be4...e11 Jeg er veldig opptatt av høflighet. Og at en skal være takknemlig. Men dette dreier seg jo ikke om det. Hvordan hadde du tolket det om dine barn ba deg være som "normale" foreldre i en gitt situasjon? 1
SoWhat? Skrevet 3. april 2021 #68 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det som er leit er at det å skulle gjøre en aktiv innsats er noe mange foreldre ikke gidder i dag. Å lage noe selv er ut. Å kjøpe ferdiglagd er greit for da kan man kjøpe seg fri uten å legge ned en innsats selv. Da jeg vokste opp var det meste hjemlaga og ja, jeg har alltid satt stor pris på det. Om det var påskeegg, hjemmesnekra kjelke eller ullsokker, så var det viktig. For tenk at mine foreldre orket å bruke tid på å lage noe til meg. Det er symbolikken i det hele og akkurat nå ligger det i et kjøpt plastikkegg fra Europris. Anonymkode: 508fd...3ab Nemlig 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #69 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det som er leit er at det å skulle gjøre en aktiv innsats er noe mange foreldre ikke gidder i dag. Å lage noe selv er ut. Å kjøpe ferdiglagd er greit for da kan man kjøpe seg fri uten å legge ned en innsats selv. Da jeg vokste opp var det meste hjemlaga og ja, jeg har alltid satt stor pris på det. Om det var påskeegg, hjemmesnekra kjelke eller ullsokker, så var det viktig. For tenk at mine foreldre orket å bruke tid på å lage noe til meg. Det er symbolikken i det hele og akkurat nå ligger det i et kjøpt plastikkegg fra Europris. Anonymkode: 508fd...3ab Dette er jo grunnen til at dagens foreldre er helt ødelagt av forventninger. Man skal ikke si flink jente, ikke klappe på hodet, barna skal ha eugodkjent sand så de ikke får blåmerker, selv et skarve påskeegg skal være spesialdesignet til barnets ønsker. Grøss og gru, ser dere ikke selv hvor sykt alt dette er? Det er omtanke i et ferdig-egg. Det er omtanke å få et egg. Neste år bør de ikke gi noe egg. Anonymkode: 732e8...9ac 6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #70 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg tenker bare at for min del så hadde ikke jeg ville forklart til besteforeldrene at han ikke satt pris på det og om de heller kunne kjøpt noe annet. Det er frekt og ubehagelig. Og jeg ser heller ingen grunn for å late som ingenting og at besteforeldrene år på år skal kjøpe et egg som ikke blir spist eller satt pris på. Det er bortkastet. Ungen blir 13 neste år, han trenger ikke to påskeegg, spesielt ikke når han ikke setter pris på det en gang. Besteforeldrene har vell andre muligheter til å bidra å få glede på en den ene gangen i året. Anonymkode: 3d2b8...48f tror det var foreldra som hadde kjøpt ferdig egg Anonymkode: 9a4a9...e4b 1
SoWhat? Skrevet 3. april 2021 #71 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er jo grunnen til at dagens foreldre er helt ødelagt av forventninger. Man skal ikke si flink jente, ikke klappe på hodet, barna skal ha eugodkjent sand så de ikke får blåmerker, selv et skarve påskeegg skal være spesialdesignet til barnets ønsker. Grøss og gru, ser dere ikke selv hvor sykt alt dette er? Det er omtanke i et ferdig-egg. Det er omtanke å få et egg. Neste år bør de ikke gi noe egg. Anonymkode: 732e8...9ac Hvilke omtanke er det å gi et ferdigegg? 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #72 Skrevet 3. april 2021 SoWhat? skrev (Akkurat nå): Hvilke omtanke er det å gi et ferdigegg? Nei hvilken manglende omtanke er det? Påskeegg er bare forbrukerkultur. Et ferdig er ikke verre enn et "hjemmelaget" Anonymkode: 732e8...9ac
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #73 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er jo grunnen til at dagens foreldre er helt ødelagt av forventninger. Man skal ikke si flink jente, ikke klappe på hodet, barna skal ha eugodkjent sand så de ikke får blåmerker, selv et skarve påskeegg skal være spesialdesignet til barnets ønsker. Grøss og gru, ser dere ikke selv hvor sykt alt dette er? Det er omtanke i et ferdig-egg. Det er omtanke å få et egg. Neste år bør de ikke gi noe egg. Anonymkode: 732e8...9ac I alle tider, bortsett fra de siste 20årene, har foreldre lagd saker til ungene sine. Det er ikke sykt. Det er faktisk normalen. Og barnet ønsket ikke et spesialdesignet egg. Barnet ønsket noe fra foreldrene. Som de hadde brukt litt tid på å lage. For nei, det ligger ikke omtanke i et ferdigegg. Det ligger penger og dårlig tid. Og det vet barnet. Foreldrene hadde ikke ork og tid til noe som tar maks 30minutter Anonymkode: 508fd...3ab 7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #74 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): tror det var foreldra som hadde kjøpt ferdig egg Anonymkode: 9a4a9...e4b Nei det var et av besteforeldreparet Anonymkode: 3d2b8...48f
SoWhat? Skrevet 3. april 2021 #75 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei hvilken manglende omtanke er det? Påskeegg er bare forbrukerkultur. Et ferdig er ikke verre enn et "hjemmelaget" Anonymkode: 732e8...9ac Så hvorfor tror du gutten reagerte da? Det er jo fine egg med mye godt oppi.
Viktualia Skrevet 3. april 2021 #76 Skrevet 3. april 2021 Jeg er litt forvirra. Er det følgende som diskuteres: _Kjøpe et tomt påskeegg og fylle det med innkjøpt godteri_ VS. _Kjøpe et påskeegg ferdig fylt med godteri_. Hvor da det første regnes som «selvlaget» eller «hjemmelaget» og signaliserer en form for omtanke som ikke omfattes av det andre alternativet? 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #77 Skrevet 3. april 2021 Alle de som er mot "ferdigegg", synes dere ferdige julekalendere også er en vederstyggelighet? Anonymkode: 54fe3...35b 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #78 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I alle tider, bortsett fra de siste 20årene, har foreldre lagd saker til ungene sine. Det er ikke sykt. Det er faktisk normalen. Og barnet ønsket ikke et spesialdesignet egg. Barnet ønsket noe fra foreldrene. Som de hadde brukt litt tid på å lage. For nei, det ligger ikke omtanke i et ferdigegg. Det ligger penger og dårlig tid. Og det vet barnet. Foreldrene hadde ikke ork og tid til noe som tar maks 30minutter Anonymkode: 508fd...3ab Jeg så et sånt ferdigegg fra Europris her om dagen. Det var faktisk ganske mye ok i det og ikke så ulikt det mine barn får som er "hjemmelaget' Anonymkode: 732e8...9ac 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #79 Skrevet 3. april 2021 1 minutt siden, SoWhat? said: Jeg er veldig opptatt av høflighet. Og at en skal være takknemlig. Men dette dreier seg jo ikke om det. Hvordan hadde du tolket det om dine barn ba deg være som "normale" foreldre i en gitt situasjon? Mine barn snakker ikke slikt til meg og min mann Fordi de er takknemlig uansett fordi de vet selv og har sett selv at de er mye heldigere en veldig mange andre barn. Så de ser verdien av de de har/får uansett. Og er takknemlig 🙂 vi er ikke "normale foreldre" som gir iPhone 12 pro max til barna. Men lærer De om folkeskikk og mangfold og at ikke alt her I livet handler om matrealistiske ting. Men kjærlighet og omtanke for andre. Anonymkode: f7be4...e11 2
SoWhat? Skrevet 3. april 2021 #80 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei det var et av besteforeldreparet Anonymkode: 3d2b8...48f Det virker som om foreldrene har kjøpt for dem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå