AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #41 Del Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg hadde blitt litt skuffet om jeg bare fikk et ferdig påskeegg men jeg hadde ALDRI turt å sakt noe. Hadde fått så dårlig samvittighet. Besteforeldrene tenker jo at de gjør noe hyggelig for han. (Med mindre det er et slags press på at de må kjøpe siden de andre gjør det?) Neste år kan dere si til begge besteforeldrene at dere foreldre kan ordne påskeegg, da dere ikke vil at han skal få to. Så kan dere ordne et fint påskeegg til han og dere slipper å si til besteforeldrene at han ikke liker eggene. Anonymkode: 3d2b8...48f Ærlig talt. Her snakker vi om en unge som er så heldig å ha to sett med besteforeldre som gir ham et påskeegg. Det er garantert ingen krise om han ikke liker alt innholdet, jeg er sikker på at foreldrene har kjøpt inn litt godis til påsken også. Å ta fra besteforeldrene denne gleden synes jeg ville være litt stygt gjort, bedre å lære ungene folkeskikk. Man har ikke krav på gaver, så hvis man likevel får det er man takknemlig og glad! Anonymkode: a8aa2...942 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 3. april 2021 #42 Del Skrevet 3. april 2021 Unge avslører seg som utakknemlig skit og hva har du tenkt å gjøre med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #43 Del Skrevet 3. april 2021 Ferdig påskeegg er ikke noe jeg hadde gitt til eget barn, men noe jeg kan raske med meg til noen jeg egentlig ikke hadde tenkt å gi påskeegg, feks en kollega, barnet til en venninne el. Nå i korona kunne jeg kjøpt et som ekstra egg til barna bare for å lage en ekstra jakt/aktivitet rundt det. Samtidig så er jeg enig i at barnet er utakknemlig, det er forventet at foreldrene kjenner til barnets favoritter, men ikke nødvendigvis at besteforeldrene gjør det. Får man påskeegg fra andre enn foreldrene så får man se på det som en hyggelig overraskelse. At noen har tenkt på de. Jeg fikk påskeegg av et sett besteforeldre, men ikke de andre. Inni meg så ønsket jeg at jeg hadde fått fra begge, men ville ALDRI sagt det høyt. De var jo like glade i oss selv om de ikke laget påskeegg,,og jeg ville aldri risikert å såre de. Anonymkode: f9abb...e20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #44 Del Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Herregud for en drittunge. Og dere andre må skjerpe dere. Et påskeegg er bare et egg fylt med godteri for å stappes i kjeften en langhelg. Er ikke akkurat så mye omtanke i eggene mine heller, selv om de er laget selv. Ferdigegg er lettvint og fint det, og om ungen er misfornøyd er det faktisk frivillig å spise godiset. La han være sur. Anonymkode: 732e8...9ac Enig. Her ser det ut som folk har kastet seg på første mening. Sånn det ofte er på kg. Syns du ikke skal la han klage over dette. Han skal være glad han har fått noe i det hele tatt. Si dette til han. Det er foreldrene som legger grunnlaget for gode holdninger. Mange barn får ikke godteri. Noen barn har verken leker, mat eller tak over hodet. Anonymkode: 8f976...628 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #45 Del Skrevet 3. april 2021 Jeg synes det er utaknemmelig av de. De er heldige og får påskeegg og det er det faktisk ikke alle som får. Det er faktisk ingen menneskerett og få påskeegg. Om de ikke er fornøyde med det så kan de gi det til noen som kanskje kan få glede av det? Anonymkode: f7be4...e11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #46 Del Skrevet 3. april 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Lurte på om vi ikke kunne være normale foreldre og kjøpe et pappegg som vi fyllet selv. Er vi unormale som ikke har gjort dette i år? Unga har begge fått 2 påskeegg hver, ett av hver sett med besteforeldrepar. Tenkte det holdt med 2 egg til dem hver. Men nå er 12-åringen syrete over d kjedelige påskeegget fra bestemor hvert år. Anonymkode: e7d24...0c1 De høres ut som bortkjemte kanskje du burde lære de at det faktisk finnes voksene og barn som lever I fattigdom? Kanskje bedre og hjelpe de en og klage? Anonymkode: f7be4...e11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #47 Del Skrevet 3. april 2021 Hadde nok blitt skuffet selv, må jeg si. Anonymkode: 874e0...91e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spektralkatt Skrevet 3. april 2021 #48 Del Skrevet 3. april 2021 (endret) Tror jeg ville snakka med han, og vist en viss forståelse for "hva det nå er" han ikke liker med det ferdigpakka egget. For like eller ikke like er en ærlig sak - men Videre jeg snakka ned han om at besteforeldrene sikkert ikke forstår seg helt på det, og at de gjør det for å være snille og at det er viktig at han lærer seg å se at det faktisk er giverglede bak ( noe det helt sikkert er, de gir ikke ungen egg for å være slemme) Og at jeg forventet at han prøver å oppvise takknemlighet og prøver å se at besteforeldrene faktisk mener det godt. Hadde han ikke vært villig til det, etter denne praten, hadde jeg sagt at nå er det tydelig at han er for stor til egg. Endret 3. april 2021 av spektralkatt 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #49 Del Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes det er utaknemmelig av de. De er heldige og får påskeegg og det er det faktisk ikke alle som får. Det er faktisk ingen menneskerett og få påskeegg. Om de ikke er fornøyde med det så kan de gi det til noen som kanskje kan få glede av det? Anonymkode: f7be4...e11 Ja. Dette hadde jeg gjort tvert. Hadde tatt påskeegget tilbake og sagt 'da sender vi det til xxxxx, for han får ikke noe'. Anonymkode: 8f976...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 3. april 2021 #50 Del Skrevet 3. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De høres ut som bortkjemte kanskje du burde lære de at det faktisk finnes voksene og barn som lever I fattigdom? Kanskje bedre og hjelpe de en og klage? Anonymkode: f7be4...e11 Som at du ønsket deg en kjole, og din beste venn eller kjæresten ga deg noe som var tvert i mot din smak og stil. Ville du følt deg sett? Ville du trodd at de kjente deg? Og så kunne du jo bare latt være å klage og brukt kjolen for det er ikke alle som har råd til ny kjole. Right? At dere ikke skjønner at dette ikke kun handler om et påskeegg med godteri. Endret 3. april 2021 av SoWhat? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #51 Del Skrevet 3. april 2021 Synes de ferdigkjøpte eggene fra Europris hadde masse godt i seg i år, velfylte i en flott pakke med standard godteri fra vanlige merker inni. Har dere som klager på det egentlig sett innholdet? Jeg har kjøpt sånne til mine barn og er helt sikker på at de blir fornøyde! Anonymkode: 14e7e...d61 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #52 Del Skrevet 3. april 2021 Mange får store påskeegg med mer en bare godteri i. Kanskje har han fått snapper av venner å da hatt en forventning om att han skulle få mer? Hadde tatt en prat rundt forventning, å sagt att sånn gjør vi det her nå. Anonymkode: 9d84d...b6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 3. april 2021 #53 Del Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Synes de ferdigkjøpte eggene fra Europris hadde masse godt i seg i år, velfylte i en flott pakke med standard godteri fra vanlige merker inni. Har dere som klager på det egentlig sett innholdet? Jeg har kjøpt sånne til mine barn og er helt sikker på at de blir fornøyde! Anonymkode: 14e7e...d61 Les første setning i HI nøye en gang til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #54 Del Skrevet 3. april 2021 SoWhat? skrev (1 minutt siden): Les første setning i HI nøye en gang til... Poenget er at de ferdige eggene er supre og det er ingenting å være misfornøyd over. Anonymkode: 14e7e...d61 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #55 Del Skrevet 3. april 2021 SoWhat? skrev (9 minutter siden): Som at du ønsket deg en kjole, og din beste venn eller kjæresten ga deg noe som var tvert i mot din smak og stil. Ville du følt deg sett? Ville du trodd at de kjente deg? Og så kunne du jo bare latt være å klage og brukt kjolen for det er ikke alle som har råd til ny kjole. Right? At dere ikke skjønner at dette ikke kun handler om et påskeegg med godteri. Nei vet du hva, dette handler bare om et priviligert barn som har skaamvett nok til å klage på et påskeegg Anonymkode: 732e8...9ac 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 3. april 2021 #56 Del Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Poenget er at de ferdige eggene er supre og det er ingenting å være misfornøyd over. Anonymkode: 14e7e...d61 Nei, det er ikke poenget i det hele tatt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 3. april 2021 #57 Del Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei vet du hva, dette handler bare om et priviligert barn som har skaamvett nok til å klage på et påskeegg Anonymkode: 732e8...9ac Nei. Dere skjønner ikke! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #58 Del Skrevet 3. april 2021 SoWhat? skrev (Akkurat nå): Nei. Dere skjønner ikke! Jo, vi gjør det! Dere legger så mye sykt i er jævla egg! Anonymkode: 732e8...9ac 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #59 Del Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ærlig talt. Her snakker vi om en unge som er så heldig å ha to sett med besteforeldre som gir ham et påskeegg. Det er garantert ingen krise om han ikke liker alt innholdet, jeg er sikker på at foreldrene har kjøpt inn litt godis til påsken også. Å ta fra besteforeldrene denne gleden synes jeg ville være litt stygt gjort, bedre å lære ungene folkeskikk. Man har ikke krav på gaver, så hvis man likevel får det er man takknemlig og glad! Anonymkode: a8aa2...942 Jeg tenker bare at for min del så hadde ikke jeg ville forklart til besteforeldrene at han ikke satt pris på det og om de heller kunne kjøpt noe annet. Det er frekt og ubehagelig. Og jeg ser heller ingen grunn for å late som ingenting og at besteforeldrene år på år skal kjøpe et egg som ikke blir spist eller satt pris på. Det er bortkastet. Ungen blir 13 neste år, han trenger ikke to påskeegg, spesielt ikke når han ikke setter pris på det en gang. Besteforeldrene har vell andre muligheter til å bidra å få glede på en den ene gangen i året. Anonymkode: 3d2b8...48f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 3. april 2021 #60 Del Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo, vi gjør det! Dere legger så mye sykt i er jævla egg! Anonymkode: 732e8...9ac 😄 vel, det er jo nettopp det. At det egentlig ikke kun handler om det egget! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå