Gå til innhold

12 åringen fikk ferdigpakket påskeegg fra Europris.... og er misfornøyd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Enig i at påskeegget legger man omtanke i. Jeg synes det er gøy å lage påskeegg til barna. I år er de hos sin far da så jeg har ikke sagt noe. Regner med far fikser det😊 og de får bare et påskeegg hver på påskeaften. Pga korona kunne vi ikke reise til besteforeldre i år, dessverre. Der pleier de å få påskeegg.

Anonymkode: ab7cc...fa6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

2 egg fordi det er ett fra hvert av besteforeldreparene. Men da skal jeg ut og ordne egg jeg, så da blir forhåpentligvis ungen fornøyd når han får sitt 3. egg.... TS

Anonymkode: e7d24...0c1

Slutt å furte. Legg litt omtanke i det dere gir barnet deres til påske istedet. 

Anonymkode: 6bf4b...41a

• Liker 21
Skrevet

heller gi han et egg der du putter ting han liker, en ting han ikasnkje ikke liker.

AnonymBruker
Skrevet

Det er neste som at jeg har lyst å gi dere 150 kroner for og kjøpe et nytt egg med ting han liker oppi.. får dårlig samvitighet av dette.

Anonymkode: c0f7a...a64

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men da skal jeg ut og ordne egg jeg, så da blir forhåpentligvis ungen fornøyd når han får sitt 3. egg.... TS

Passiv aggressiv på en 12åring. Modent.... 

Anonymkode: 508fd...3ab

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

2 egg fordi det er ett fra hvert av besteforeldreparene. Men da skal jeg ut og ordne egg jeg, så da blir forhåpentligvis ungen fornøyd når han får sitt 3. egg.... TS

Det er ikke det jeg mener. Egg nr 3 løser lite, det blir som en trøstepremie for noe som burde vært lagt omtanke i fra starten av. Jeg ville heller snakket med ham og sagt at du forstår det ble upersonlig med ferdigpakket egg, og at dere sammen lager noe han liker godt i dag, og at neste år får han påskeegg med ting med favorittingene sine.

Anonymkode: a7803...a83

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg hadde også vært skuffet, selv om jeg er i 30-årene. Det sier noe om at han ikke føler seg sett, og kjenner at dere ikke har lagt ned omtanke om omsorg i egget hans. Det er mye mer stas om dere plukker ut favorittene hans, og ikke basre "rasker med" et ferdig. 

Anonymkode: 48bd6...acf

«Det sier noe om at han ikke føler seg sett, og kjenner at dere ikke har lagt ned omtanke om omsorg i egget hans.» Herrefred, ta deg en bolle, helt seriøst! Og du på over 30 skal vel bare være happy om du hadde fått  påskeegg i det hele tatt? 🥸🤨🤦‍♀️ For en verden vi lever i...🤦‍♀️ 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Herregud for en drittunge. Og dere andre må skjerpe dere. Et påskeegg er bare et egg fylt med godteri for å stappes i kjeften en langhelg. Er ikke akkurat så mye omtanke i eggene mine heller, selv om de er laget selv. Ferdigegg er lettvint og fint det, og om ungen er misfornøyd er det faktisk frivillig å spise godiset. La han være sur.

Anonymkode: 732e8...9ac

• Liker 17
Skrevet

Etter det jeg har forstått er det det ene paret med besteforeldre han fikk ferdigkjøpt av og ikke dere? Eller har jeg misforstått siden de fleste her virker som de skylder på deg for det? Det eneste jeg syns er rart er at det er besteforeldrene som gir og ikke dere foreldre, det er kanskje bare hva jeg er vant med. En grei løsning er jo om dere til neste år bruker penger på ett felles som du kan fylle med det du vet de liker. Det er jo mye hyggeligere å få noe med kjærlighet og omtanke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke det jeg mener. Egg nr 3 løser lite, det blir som en trøstepremie for noe som burde vært lagt omtanke i fra starten av. Jeg ville heller snakket med ham og sagt at du forstår det ble upersonlig med ferdigpakket egg, og at dere sammen lager noe han liker godt i dag, og at neste år får han påskeegg med ting med favorittingene sine.

I alle dager. Neste år er han tretten år. Hvorfor skal det forklares og uffes over at han har fått påskeegg bare fordi han ikke liker det egget???

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ferdigegg er kjipt rett og slett! MEN han har tross alt fått to egg, og jeg får litt dårlig samvittighet ovenfor besteforeldrene jeg. 
Det er ikke en selvfølge å få to påskeegg, han har lov å bli skuffet, det er bare sånn han føler det, men jeg ville tatt en prat med han at det er fint at han sier ifra men at det går an å si ifra på en fin måte, og at det er viktig å være takknemlig for at man får noe i det hele tatt. Så kan du heller si at dere skal gjøre det annerledes neste år. 

Det er et påskeegg.. Det er ikke SÅ nøye. Han har jo allerede fått et hjemmelagd.

Anonymkode: 3d2b8...48f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir helt matt av dette jeg... 😲  Har påskeegg og innhold blitt så superviktig på de få årene siden mine var barn?  Bare tanken på at ungene mine skulle blitt skuffet og følt på manglende omsorg av å få et ferdigfylt påskeegg er helt latterlig 😄  (Ingen krise om de ikke likte alt som var i egget, det er ikke sånn at det er livsviktig å få i seg kjempemye godteri. I verste fall hadde vi nok alltids hatt noe mer å ta av).

Anonymkode: a8aa2...942

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I alle dager. Neste år er han tretten år. Hvorfor skal det forklares og uffes over at han har fått påskeegg bare fordi han ikke liker det egget???

Mente det ikke sånn, men mer å anerkjenne det han følte. Det handler ikke om godteriet eller påskeegget i seg selv. 

• Liker 3
Skrevet

Hadde ikke blitt noe påskeegg neste år her for å si det sånn. Sutring over en gave man ikke egentlig har behov for. Jeg slenger det jeg husker barna liker i eggene. Hadde de klaget hadde vi ikke hatt påskeegg igjen (O lykke)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ferdigegg er kjipt rett og slett! MEN han har tross alt fått to egg, og jeg får litt dårlig samvittighet ovenfor besteforeldrene jeg. 
Det er ikke en selvfølge å få to påskeegg, han har lov å bli skuffet, det er bare sånn han føler det, men jeg ville tatt en prat med han at det er fint at han sier ifra men at det går an å si ifra på en fin måte, og at det er viktig å være takknemlig for at man får noe i det hele tatt. Så kan du heller si at dere skal gjøre det annerledes neste år. 

Det er et påskeegg.. Det er ikke SÅ nøye. Han har jo allerede fått et hjemmelagd.

Jeg hadde blitt litt skuffet om jeg bare fikk et ferdig påskeegg men jeg hadde ALDRI turt å sakt noe. Hadde fått så dårlig samvittighet. Besteforeldrene tenker jo at de gjør noe hyggelig for han. (Med mindre det er et slags press på at de må kjøpe siden de andre gjør det?) 

Neste år kan dere si til begge besteforeldrene at dere foreldre kan ordne påskeegg, da dere ikke vil at han skal få to. Så kan dere ordne et fint påskeegg til han og dere slipper å si til besteforeldrene at han ikke liker eggene. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert verdens dummeste spørsmål, men hvordan vet man om et egg er "ferdig" eller håndplukket? Er det pakket i plast med Europrislogo utenpå? Jeg hadde blitt glad uansett. :) 

Anonymkode: 54fe3...35b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja men, han har jo fått ett med omtanke fra andre besteforeldre?? Han trenger nå vel ikke TRE egg??

Anonymkode: bfc3d...50d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Utakknemmelig unge. 

Anonymkode: 33361...6cf

• Liker 4
Gjest Laffatus
Skrevet

Fikk alltid egg hjemme men mor og far kjøpte inn godteri  selv og lagde.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg blir helt matt av dette jeg... 😲  Har påskeegg og innhold blitt så superviktig på de få årene siden mine var barn?  Bare tanken på at ungene mine skulle blitt skuffet og følt på manglende omsorg av å få et ferdigfylt påskeegg er helt latterlig 😄  (Ingen krise om de ikke likte alt som var i egget, det er ikke sånn at det er livsviktig å få i seg kjempemye godteri. I verste fall hadde vi nok alltids hatt noe mer å ta av).

Anonymkode: a8aa2...942

Faktisk så er denne tråden tankevekkende. De som skjønner sønnen her, er opptatt av omsorgen ja. At sønnen blir sett. Et påskeegg er symbol for noe her. Det er ikke så overfladisk om du leser nøye her...

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...