Gå til innhold

Gode sko med demping?

Anbefalte innlegg

Gjest Kirsebæra
Skrevet

Jeg trenger noen tips til sko jeg kan sjekke ut (etterhvert når det åpner opp). 

Skal på rehabilitering (inne og ute) og trenger "gode sko for inne og utebruk. Innesko bør ha god demping" 

Siden det er rehabilitering vil jeg anta uteskoene også trenger det. Blir neppe hardkjør med 3000 meter løping, men en del gåing, og sikkert noe bakker for motstand. Siden det er rehabilitering for muskel/skjelett/revmatisme så vil jeg jo ha gode sko. 

Jeg hadde noen gode asics i 2018 (og siden noen hagløfs, Adidas, men ingen som var like god) men jeg finner ikke disse igjen. 

Noe av det VERSTE jeg vet er å prøve sko 😂😂 så det er fint om jeg har noen valg med meg å kan plukke ut disse, å ikke gå å vandre som en hodeløs høns på butikken 😜

Hvilke sko er dere fornøyd med? 

Info: brei over rista og, vanlig pronering i følge forrige skobutikk, men høy fot(?). Trenger litt støtte opp ankelen om det er å oppdrive. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Kirsebæra
Skrevet

Mulig jeg la dette på feil forum? I såfall - beklager 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Hoka Clifton eller Hoka Bondi.

Anonymkode: 45d96...c42

• Liker 2
Skrevet

Hoka Bondi eller Clifton som nevnt over.

Nike Vomero

Asics Gel Nimbus

Alle disse er joggeskomodeller med veldig god demping og som passer for normalt steg og en litt høy eller brei fot.

Sko med ankelstøtte er jeg mer usikker på. Jeg ser mange elsker Salomon sine terrengsko, men selv hater jeg dem som pesten. Jeg har god erfaring med noen fra Mammut, men jeg husker ikke modellnavnet i farten. 

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt basketsko i lignende situasjoner, og min fysioterapeut anbefalte store nok til to par tykke sportsokker. Det fungerte bra for meg. Litt klamt de første gangene men det vendte jeg meg fort til. Har brukt Reebok og Nike sko. Og Champion og Nike sokker. Kjøpt på nett, tykkere enn de i sportsbutikkene. Championsokkene kjøpte jeg hos Timarco, Nike på Ebay. Basketsokker det også. Ingen sport har mer belastning på knær med de høye hoppene sa min fysioterapeut. Problemer med å finne basketsko i Norge, så jeg prøvde flere sko i butikk med sokkene på for å finne størrelsen hos produsenten, og fant sko på Ebay. Tok litt tid, men vel verd innsatsen når jeg fant riktig. Har hatt treningsopplegget i noen år så jeg kunne prøve sko før coronaen. Viktig med fler par sko så de får hvile mellom hver økt. Bruker også skoene til lengre handleturer eller om jeg skal gå litt mer enn vanlig på asfalt. Har egne sko til det så man ikke drar grus etc inn. Basketsko er høye som også støtter ankelen. 

Anonymkode: a1077...257

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...