AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #1 Skrevet 3. april 2021 Jeg og samboer har begge lyst på stor familie, da vi kommer fra søskenflokker på 5 begge to. Vi har per nå 3 barn. Siste barn ble født med en kromosomfeil som gir henne en del utfordringen. Hun har allerede litt assistenter fra hjemmetjenesten, men har et godt opplegg rundt seg allerede (hun er 2,5 år). Hun har en del timer på sykehus og oppfølginger i spesialisthelsetjenesten. Det er ikke noe sjanse for gjentagelse ved flere svangerskap, da dette var nyoppstått, altså ikke nedarvet fra meg eller far. Jeg kjenner veldig på en slags sorg over at jeg ikke fikk en «normal» babytid med yngstejenta, at jeg ikke kunne amme henne, at vi var innlagt 2 mnd på nyfødtintensiven, ikke kunne gå på barselgrupper og at vi på sett og vis ble fratatt denne spesielle tiden. Derfor kjenner jeg spesielt på et slags behov for å få ett barn til, for å få oppleve alle disse tingene, og på en normal måte. Jeg skammer meg for disse tankene, for jeg elsker jo datteren min. Jeg er mye alene med barna, da mannen min jobber offshore. Men når han er hjemme får jeg mye hjelp. Jeg jobber redusert og lever og ånder for barna våre. Jeg tror vi kan håndtere en baby til, men jeg er også redd for at vi tar oss vann over hode med en til. Men så vet jeg at hadde det ikke vært for yngste jentas utfordringer hadde vi nok allerede vært gravide igjen. Vi har et godt samarbeid med kommunene og vi får den hjelpen vi trenger med henne. Hun kommer til å trenge hjelp hele livet. noen tanker?? Er det egoistisk å få flere, eller burde vi kjøre på? Anonymkode: 4a689...b8c
Mamacita83 Skrevet 3. april 2021 #2 Skrevet 3. april 2021 Forstår godt at du har lyst på flere barn, men jeg personlig ville ikke gått for en til med tanke på situasjonen din. Jeg hadde nok heller fokusert på å bruke tiden min på de barna jeg allerede har fått, og vært takknemlig for de. Synes selv det var overraskende stor forskjell på det å ha tre og det å ha fire barn. Mye større overgang enn fra to til tre. Jeg er skilt så er alene med barna, slik du er når mannen din er på jobb. Det kan til tider være krevende, og jeg føler at det er veldig mye lettere når jeg kun har tre av. Dette er min erfaring, mulig andre er helt uenige med meg. Ønsker deg uansett lykke til, hva enn du ender opp med å velge💛
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #3 Skrevet 3. april 2021 Jeg har fire barn, og kjenner flere med fire. Vi er veldig enige om at det er mye med fire, og at vi burde stoppet på tre. Det skyldes økonomi, tidsklemma, lenger tid før barna krever mindre osv. Men det er ikke likt for alle, så om barna er det viktigste for deg, så kjør på! Det er også veldig kjekt med stor familie. Anonymkode: e26ba...135
baldrian Skrevet 3. april 2021 #4 Skrevet 3. april 2021 Jeg kopierer noe jeg skrev i en tråd der en annen trebarnsmor lurte på det samme: Jeg vil bare nevne en ting dere bør ta med i avveiningen: Skolebarn med lekser og fritidsaktiviteter krever mye oppfølging. Det varierer nok fra skole til skole (og med hvor mye man lar barna få være med på), men "jobben" er ikke over når de slutter med bleier og sover hele natten. Spesielt i desember og mai/juni kan det være mange pliktløp med skolebarn. Så spol noen år fram i tankene og se hvordan dere klarer logistikken med én til. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #5 Skrevet 3. april 2021 Hvordan vil du klare deg som alenemor for disse 4 om faren stikker? Er du godt sikret økonomisk? Anonymkode: 8604b...a4b
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #6 Skrevet 3. april 2021 Jeg har fire barn og har valgt å få flere. Syns det vanskelige var å få nr 3. Etter det er alt "ødelagt" uansett mtp bil etc. Jeg har ganske stor aldersforskjell på mine og det hjelper jo. Men jeg ville fått flere. Anonymkode: df76d...65b
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #7 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan vil du klare deg som alenemor for disse 4 om faren stikker? Er du godt sikret økonomisk? Anonymkode: 8604b...a4b Om far stikker, så får han ta med seg to av barna. Det er enkel matematikk. Anonymkode: ecae3...54a
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #8 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvordan vil du klare deg som alenemor for disse 4 om faren stikker? Er du godt sikret økonomisk? Anonymkode: 8604b...a4b Vi eier to hus, en leilighet, campingvogn, to biler og båt og har en solid sparekonto så økonomisk ville det gått greit ja. TS Anonymkode: 4a689...b8c
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #9 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi eier to hus, en leilighet, campingvogn, to biler og båt og har en solid sparekonto så økonomisk ville det gått greit ja. TS Anonymkode: 4a689...b8c Du skriver «vi eier», så så lenge du står som 50% eier på papiret så går det bra ja. Dersom kun far står som eier så blir det mer trøblete. Anonymkode: ff027...f11 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #10 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du skriver «vi eier», så så lenge du står som 50% eier på papiret så går det bra ja. Dersom kun far står som eier så blir det mer trøblete. Anonymkode: ff027...f11 Ja, vi eier 50/50 ja TS Anonymkode: 4a689...b8c
Belima Skrevet 4. april 2021 #11 Skrevet 4. april 2021 TS, siden du allerede har to eldre friske barn, så ville jeg ikke satset på en til. Du skriver selv at nr 3 trenger mye hjelp fremover, så bruk det overskuddet du har igjen på de to som er friske. I og med at du er mye alene med barna, så er det etter min mening ikke lurt å få et nytt barn som vil trenge deg mye den første tiden. Alle spedbarn gjør jo det. Tenk igjennom en situsasjon der nr 3 blir innlagt på sykehus og du er hjemme med en baby og mannen på jobb, hvordan vil du takle det? Et sykt søsken må alltid bli prioritert foran de friske, noe som de eldre etter hvert vil føle på. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #12 Skrevet 4. april 2021 Jeg syns dere skal gå for et barn til hvis dere ønsker og har kapasitet til det 🙂 Anonymkode: a863b...afe 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #13 Skrevet 4. april 2021 Hei:) Dette synes jeg du skal finne ut sammen med din kjære. Sorgen over barseltiden som ikke ble som du drømte om vil nok alltid være der likevel. Ikke få en til hvis det er grunnen. Hvis dere derimot skulle ønske et barn av andre grunner ville jeg personlig ha gjort det. Jeg har vokst opp i en søskenflokk med fire og vi har utrolig stor glede av og støtte i hverandre. I fremtiden vil nok kanskje også noe av omsorgen på lillesøster falle på de friske søsknene og da kan det være godt for dem å være flere. Jeg vet ikke jeg. Jeg har tre barn og ville gått for nr fire om mannen også hadde villet😅❤️ Har du tid til å tenke på dette? Og hva sier mannen din? Klem til deg. Anonymkode: d2415...941
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #14 Skrevet 4. april 2021 Såklart du ikke skal ha nr.4. Såpass må du jo forstå selv. Tenk på all den belastningen du skaper for samfunnet, bruk hodet ditt litt. Legg bort egoismen din. Anonymkode: b3900...349 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #15 Skrevet 4. april 2021 26 minutter siden, AnonymBruker said: Såklart du ikke skal ha nr.4. Såpass må du jo forstå selv. Tenk på all den belastningen du skaper for samfunnet, bruk hodet ditt litt. Legg bort egoismen din. Anonymkode: b3900...349 Typisk kvinneguiden å sable hverandre ned. Ville du sagt dette ansikt til ansikt mon tro? Eneste grunnen til at du tør å snakke så spydig og nedlatende er at du gjemmer deg som en ansiktsløs på Internett. Anonym bruker er du også. Sprekt. Anonymkode: d2415...941 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #16 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Såklart du ikke skal ha nr.4. Såpass må du jo forstå selv. Tenk på all den belastningen du skaper for samfunnet, bruk hodet ditt litt. Legg bort egoismen din. Anonymkode: b3900...349 Erna vil ha flere barn😝 Anonymkode: 96357...cf3 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #17 Skrevet 4. april 2021 Jeg har 4 barn. Det er 15 år mellom eldste og yngste. Vi klarer det helt fint, men får også litt hjelp til f.eks barnepass av eldste. Økonomisk klarer vi oss bra. Vi eier også flere hus, hytte osv. Jeg jobber redusert så slipper travle morgener og ungene kommer stort sett hjem til folk i huset. Jeg har aldri angret på fjerdemann, men så har jeg ikke kjent på verken tidsklemme eller bekymring for økonomien heller. Ville nok tenkt annerledes hvis jeg ikke hadde hatt dette greit. Anonymkode: 73b81...47b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå