Gå til innhold

Samboere, ikke kontakt i løpet av dagen, ingen samtale på kvelden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Generelt ingen kontakt mens han er ute av huset og minst mulig prat når han er hjemme. 

Litt videre fra en annen tråd jeg har om store problemer i forholdet. Etter en samtale i går så mener han at dette er helt normalt, å ha så lite kontakt i hverdagen selv med barn og alt. Han vil ikke ha sms, ring, snap mens han er ute av døra. Jeg går gjennom sms så gjelder det om han trenger å bli hentet eller om han sitter på med noen.

Vi har kun en bil nå for å spare penger frem til barnet er i bhg. En og annen gang har sms handlet om beskjeder eller spørsmål om han kan kjøpe med noe. Jeg tenker at han ser det når han ser det, svarer om han kan. Samme om jeg skal handle så spør jeg om han trenger noe. 

Sender jeg snap fra noe vi holder på med så sender jeg samme til alle på lista. Dette blir også sett på som mas, slitsomt og unormalt. Han vil ikke ha kontakt med meg når han er ute av døra. 

Når han kommer hjem så får han ro, utover så snakker jeg litt om dagen vår og planlegger neste dag/helg med han. Dette er slitsomt for han, han vil ikke planlegge alt mulig. Han har heller ingen interesse av å høre om hva jeg og barnet har drevet med. 

Er det virkelig normalt å ikke ha noe kontakt gjennom dagen, slik han ønsker? 

Anonymkode: 14e7c...105

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du i permisjon? Blir bedre når du kommer deg i jobb igjen og få truffet kollegaer osv og fokusert på andre ting enn bare han og familieliv 🙂

Anonymkode: bd4f0...22a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt at man ikke har kontakt i løpet av dagen, særlig hvis han er på jobb og vil fokusere på det. 

Manglende samtale og dialog på kveldstid hjemme, derimot, skjønner jeg at du reagerer på. 

Mulig de to tingene hører sammen. Hvis du maser for mye på dagtid, så skjønner jeg at han blir lei og ikke orker gnag når han kommer hjem. 

Jeg ville begynt med å slutte å ringe / sms når han er ute av huset, og se om det hjelper på kommunikasjon og imøtekommenhet på kveldstid.

Anonymkode: a869c...2d3

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Hva som er normalt er det jo det enkelte par som definerer. For han er dette normalt, for deg ikke. Det sagt, jeg reagerer på at det er direkte irritasjon om han får snapchat, eller en praktisk melding. Det er opp til han å skru av varsel på snap om det forstyrrer han i arbeidstiden, og praktiske beskjeder må man kunne formidle når som helst om man først er i en relasjon. 

For oss har det vært normalt at kontakt gjennom arbeidsdagen er begrenset til praktiske ting. Men nå under Korona blir det lange og ensomme dager for meg. Da aksepterer han selvfølgelig at jeg ringer et-par ganger gjennom dagen for litt sosial og moralsk støtte, om jeg føler behov for det. 

Manglende kontakt på fritiden ville imidlertid vært et stort problem for meg. Vi er begge opptatt av egentid, og kan fint spise middag foran hver vår skjerm. Men samtidig er det viktig med felles aktiviteter, som å spise middag sammen, eller gå en tur. 

Anonymkode: 28104...566

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du i permisjon? Blir bedre når du kommer deg i jobb igjen og få truffet kollegaer osv og fokusert på andre ting enn bare han og familieliv 🙂

Anonymkode: bd4f0...22a

Det var mye slik før vi fikk barn også, jeg savner uansett samtalen etter jobb. Da jeg jobbet så er det normalt når man kommer hjem, å snakke om dagen sin og planlegge helgen. Han vil ikke det, ting skal ikke planlegges for han vil være spontan. Mens jeg ønsker å ha rutiner og planlegging for ungen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det er helt normalt at man ikke har kontakt i løpet av dagen, særlig hvis han er på jobb og vil fokusere på det. 

Manglende samtale og dialog på kveldstid hjemme, derimot, skjønner jeg at du reagerer på. 

Mulig de to tingene hører sammen. Hvis du maser for mye på dagtid, så skjønner jeg at han blir lei og ikke orker gnag når han kommer hjem. 

Jeg ville begynt med å slutte å ringe / sms når han er ute av huset, og se om det hjelper på kommunikasjon og imøtekommenhet på kveldstid.

Anonymkode: a869c...2d3

En melding om han skal hentes og når det ikke jeg som så mye mas at han ikke skal prate på ettermiddagen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hva som er normalt er det jo det enkelte par som definerer. For han er dette normalt, for deg ikke. Det sagt, jeg reagerer på at det er direkte irritasjon om han får snapchat, eller en praktisk melding. Det er opp til han å skru av varsel på snap om det forstyrrer han i arbeidstiden, og praktiske beskjeder må man kunne formidle når som helst om man først er i en relasjon. 

For oss har det vært normalt at kontakt gjennom arbeidsdagen er begrenset til praktiske ting. Men nå under Korona blir det lange og ensomme dager for meg. Da aksepterer han selvfølgelig at jeg ringer et-par ganger gjennom dagen for litt sosial og moralsk støtte, om jeg føler behov for det. 

Manglende kontakt på fritiden ville imidlertid vært et stort problem for meg. Vi er begge opptatt av egentid, og kan fint spise middag foran hver vår skjerm. Men samtidig er det viktig med felles aktiviteter, som å spise middag sammen, eller gå en tur. 

Vi gjør aldri noe sammen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi gjør aldri noe sammen. 

Aldri felles måltid, eller en gåtur? Eller en samtale om noe som helst?

Da er det ikke et forhold. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Aldri felles måltid, eller en gåtur? Eller en samtale om noe som helst?

Da er det ikke et forhold. 

Felles måltid foran TV når jeg lager mat. Ingenting annet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spør han flere ganger hva vi skal dele da. Ingen samtaler eller aktiviteter. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ha kontakt i løpet av en arbeidsdag utover korte, praktiske beskjeder er helt normalt. Men å ikke snakke på kvelden er ikke normalt. Jeg hadde også en samboer som var slik, han var introvert og jobbet med kunder, og hadde «brukt» opp det sosiale på jobb. Kanskje det gjelder din samboer også? 

Anonymkode: 920db...eb6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det var mye slik før vi fikk barn også, jeg savner uansett samtalen etter jobb. Da jeg jobbet så er det normalt når man kommer hjem, å snakke om dagen sin og planlegge helgen. Han vil ikke det, ting skal ikke planlegges for han vil være spontan. Mens jeg ønsker å ha rutiner og planlegging for ungen. 

Han høres ut som han er sammen med deg for å være sammen med noen. Ha et hyggelig hjem uten å jobbe så mye for det selv, en viss service i form av husarbeid og mat osv, og tilgang på sex. Men han er ikke interessert i det utover det. Sikkert ikke det beste forholdet å få barn i, men gjort er gjort. Det kan jo tenkes at han blir mer interessert i barnet når det blir eldre, kanskje. 

Om han generelt er en ensom ulv, eller liker å være sosial med andre, er ikke så interessant så lenge han ikke vil være sosial med deg...

Anonymkode: aa208...4fb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke ha kontakt i løpet av en arbeidsdag utover korte, praktiske beskjeder er helt normalt. Men å ikke snakke på kvelden er ikke normalt. Jeg hadde også en samboer som var slik, han var introvert og jobbet med kunder, og hadde «brukt» opp det sosiale på jobb. Kanskje det gjelder din samboer også? 

Anonymkode: 920db...eb6

Nei, han er veldig sosial og kan skravle på tlf med kompiser mens han jobber. Så ringer han ene hver kveld og de prater 30-1t hver gang. Kaffebesøk flere ganger i uka også. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han høres ut som han er sammen med deg for å være sammen med noen. Ha et hyggelig hjem uten å jobbe så mye for det selv, en viss service i form av husarbeid og mat osv, og tilgang på sex. Men han er ikke interessert i det utover det. Sikkert ikke det beste forholdet å få barn i, men gjort er gjort. Det kan jo tenkes at han blir mer interessert i barnet når det blir eldre, kanskje. 

Om han generelt er en ensom ulv, eller liker å være sosial med andre, er ikke så interessant så lenge han ikke vil være sosial med deg...

Anonymkode: aa208...4fb

Ja, han vil ha sex omtrent hver kveld. Han prater med alle andre enn meg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han mener at jeg er slitsom å prate med for at han ikke kan prate med meg på samme måte som kompiser. Ene eksempelet hans var om han kommenterte utseende på ei dame så hender det jeg reagerer på det han sier og det blir slitsomt for han. Andre ganger så sier han at jeg ikke viser interesse for hans hobbyer uansett. Jo, det gjør jeg, jeg har jobbet i samme yrke. Jeg har hatt samme hobbyer som han hele mitt liv og spør ofte om vi skal drive med det. Nå har han en ny hobby og, noe jeg alltid har hatt lyst til å lære meg. Men så vil han ikke ta meg med på det. Så hva mer får jeg gjort?

• Liker 1
Skrevet

Ikke normalt.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke dette høres normalt ut! Selv om man har en slitsom jobb osv, så må det jo gå an å ha en samtale på kvelden? Høres jo ut som om han ikke er interessert i å være en del av familien.

Anonymkode: d2e9c...fa5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes ikke dette høres normalt ut! Selv om man har en slitsom jobb osv, så må det jo gå an å ha en samtale på kvelden? Høres jo ut som om han ikke er interessert i å være en del av familien.

Anonymkode: d2e9c...fa5

Godt at flere ser det samme som meg.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ikke varsling på snap/face/messenger/insta/e-post 

eneste jeg får opp på telefonen min er sms og anrop. Alle «some» må jeg aktivt gå inn på for å sjekke. 
det bety at disse tingene ikke blir noe forstyrrende igjennom døgnet.

be typen din også skru av all type varsling. 👍🏻

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke varsling på snap/face/messenger/insta/e-post 

eneste jeg får opp på telefonen min er sms og anrop. Alle «some» må jeg aktivt gå inn på for å sjekke. 
det bety at disse tingene ikke blir noe forstyrrende igjennom døgnet.

be typen din også skru av all type varsling. 👍🏻

Har sagt det, men han føler ikke at han kan det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...