Gå til innhold

Dyreparken i Kristiansand.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg lurer på for og imot for dyreparken i Kristiansand. Nå tenker jeg kun på den dyreparken, ikke forferdelig dårlige dyreparker i utlandet, seaworld eller reservat osv, kun dp i Kristiansand. Men om det er relevant så gjerne nevn andre ting. 

Er du for eller imot? Hvorfor? 
Har du noen gode argumenter? Begrunnelser og fakta? 
Om du skulle fått noen til å «bytte side» i saken, hva ville du sakt? 

Anonymkode: 46995...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I utgangspunktet mener jeg at dyr egentlig hører til i det fri, og er i utgangspunktet skeptisk.

MEN, det som gjør at jeg ikke er i mot Dyreparken i Kristiansand er at den er med i et utstrakt arbeid for bevaring av utrydningstruede dyrearter. Det drives også mye forskning i parken.

En annen ting er også at Dyreparken har store arealer for dyra, noe som gjør at jeg blir mer positivt innstilt.

Man kan lese mer om deres arbeid her; https://www.dyreparken.no/baerekraft/bevaring-av-dyr/

Det er altså, slik jeg ser det, milevis forskjell på Dyreparken i Kristiansand og diverse lugubre dyreparker hvor dyr bor i små innhegninger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SPOCA skrev (5 timer siden):

I utgangspunktet mener jeg at dyr egentlig hører til i det fri, og er i utgangspunktet skeptisk.

MEN, det som gjør at jeg ikke er i mot Dyreparken i Kristiansand er at den er med i et utstrakt arbeid for bevaring av utrydningstruede dyrearter. Det drives også mye forskning i parken.

En annen ting er også at Dyreparken har store arealer for dyra, noe som gjør at jeg blir mer positivt innstilt.

Man kan lese mer om deres arbeid her; https://www.dyreparken.no/baerekraft/bevaring-av-dyr/

Det er altså, slik jeg ser det, milevis forskjell på Dyreparken i Kristiansand og diverse lugubre dyreparker hvor dyr bor i små innhegninger. 

Det er det jeg også har tenkt, de dyrene som er utryddningstruet dør jo ut om vi ikke gjør noe, men jeg vet jo ikke om det holder med de «frie resorvatene» (jeg er usikker på hva det heter) der de har fokus på å bevare bestanden og at det derfor ikke er et godt argument at dyreparken holder på med det. 

Så jeg er enig men tenkte over det og om noen hadde sakt meg imot så hadde jeg faktisk ikke vist nok om det til å argumentere for, derfor jeg lurte. 

Så kan det jo være baksider som jeg ikke vet om eller har tenkt over.

Anonymkode: 46995...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...