Gå til innhold

Til deg som jobber i fysisk dyrebutikk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det tillatt å ta med katter inn i butikken? Vet hunder er lov, hvertfall på min lokale musti..

Anonymkode: 671d3...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg vet ikke om reglene men jeg ser buddy og en annen i nærheten av meg ligger ut bilder av katter i butikken og musti har jo velvære avdeling for katter også så de må jo få lov. Jeg følger også en på insta som jobber på musti og hun har ofte med seg katten sin. 

Nyskjerring på hvorfor du lurer?🤣

Anonymkode: 88c75...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke om reglene men jeg ser buddy og en annen i nærheten av meg ligger ut bilder av katter i butikken og musti har jo velvære avdeling for katter også så de må jo få lov. Jeg følger også en på insta som jobber på musti og hun har ofte med seg katten sin. 

Nyskjerring på hvorfor du lurer?🤣

Det er for å kjøpe tursele 🤣 Så vil jo kjøpe en som passer katten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aha! Jeg har sett flere innlegg av katter som er i butikken i diverse dyrebutikker så er 99% sikker på at det er lov. (Men jeg vet jo ikke heeelt sikkert) Se musti og buddy butikker på ig, masse katter 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Aha! Jeg har sett flere innlegg av katter som er i butikken i diverse dyrebutikker så er 99% sikker på at det er lov. (Men jeg vet jo ikke heeelt sikkert) Se musti og buddy butikker på ig, masse katter 😅

Kunne ikke se noen katter som var i en av butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

2D97FA61-16B3-4125-B6B1-5B1FC1DACD05.jpeg

ECCB4CC8-0FC5-4EDD-BD62-D2B8AA10119E.jpeg

00E4E0F4-F99D-4C61-8B81-071146862B1B.jpeg

F6124EF3-90B7-4B47-8215-EC9DC953507E.jpeg

BBBA5BFA-6DA6-4611-A78B-F90E7FE15A82.jpeg

Se en gang til🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Se en gang til🤣

🤣 tenkte selvfølgelig ikke på å sjekke utafor musti’s hovedkonto

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å skjønne hvorfor det ikke skulle være lov, så lenge hunder får lov.😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i en Musti butikk og jeg ELSKER når det kommer katter innom, fordi vi ikke får så mye besøk av de i min butikk - da er det ekstra gøy når de er innom. Håper du tilhører min butikk ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke dyrebutikk eller ansatt i dyrebutikk. Men. En nærbutikk der jeg bodde før kunne folk gå inn i Post-i-butikk (altså IKKE der varene er) med hunden sin. Jeg kom med katten i bånd en dag, som jeg attpåtil bar i armene. Jeg ble jaget ut. Har tenkt lenge på å ringe daglig leder og klage på dette men har ikke giddet. Men synes det ofte er sånn at folk elsker hunder og hater katter, og det går utover katters muligheter for ferdsel offentlig. Teit spør du meg. Men er sikkert annerledes med dyrebutikker. 

Anonymkode: 6a9d5...190

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ble så inspirert av denne tråden at jeg sendte en e-post med klage til butikken. Vi lever i 2021, og det er vanligere og vanligere å gå med katt i bånd så det er sykt teit at det skal være så mye forskjellsbehandling rundt det. Også på kafeer og lignende, mange tillater hund men ikke katt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ble så inspirert av denne tråden at jeg sendte en e-post med klage til butikken. Vi lever i 2021, og det er vanligere og vanligere å gå med katt i bånd så det er sykt teit at det skal være så mye forskjellsbehandling rundt det. Også på kafeer og lignende, mange tillater hund men ikke katt. 

Hurra👏🏻👏🏻👏🏻 Vet du, jeg tror faktisk at det kommer til å bli mer og mer vanlig å ha katter i bånd og å ha de med i butikk. Ser som sakt mye av det på insta og ellers i kattegrupper. Det er en vei igjen å gå og mye fordommer fra uvitne personer å måtte «gå gjennom» men det hjelper at du sender mail og det hjelper at vi gjør det alikevell!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hurra👏🏻👏🏻👏🏻 Vet du, jeg tror faktisk at det kommer til å bli mer og mer vanlig å ha katter i bånd og å ha de med i butikk. Ser som sakt mye av det på insta og ellers i kattegrupper. Det er en vei igjen å gå og mye fordommer fra uvitne personer å måtte «gå gjennom» men det hjelper at du sender mail og det hjelper at vi gjør det alikevell!

Ja, jeg er helt enig med deg! 

Jeg har nettopp flyttet til et område (Groruddalen) der jeg faktisk ikke opplever særlig mange teite blikk eller kommentarer, slik jeg opplevde da jeg bodde på f.eks Oslo vest eller Holmlia. Vet ikke hvorfor det er sånn, men hadde vært veldig interessant å vite hvorfor. Her er det akkurat som om jeg gikk tur med hund, og de blikkene jeg får er utelukkende positive. Da jeg bodde på Oslo vest, kunne jeg oppleve at folk stod og glodde fra et vindu! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sportsidioten skrev (54 minutter siden):

Jobber i en Musti butikk og jeg ELSKER når det kommer katter innom, fordi vi ikke får så mye besøk av de i min butikk - da er det ekstra gøy når de er innom. Håper du tilhører min butikk ☺️

Jobber du i en av butikkene i Trondheim da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jobber du i en av butikkene i Trondheim da?

Nei, det gjør jeg ikke - så da besøker du ikke meg, men mine trivelige kollegaer enten på Lade eller Tiller i stedet ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg er helt enig med deg! 

Jeg har nettopp flyttet til et område (Groruddalen) der jeg faktisk ikke opplever særlig mange teite blikk eller kommentarer, slik jeg opplevde da jeg bodde på f.eks Oslo vest eller Holmlia. Vet ikke hvorfor det er sånn, men hadde vært veldig interessant å vite hvorfor. Her er det akkurat som om jeg gikk tur med hund, og de blikkene jeg får er utelukkende positive. Da jeg bodde på Oslo vest, kunne jeg oppleve at folk stod og glodde fra et vindu! 

Veldig spesielt😂

Jeg så en episode av wahlgrens og bianca ingrosso gikk på tur med hundene i hundevogn, hun fikk mange rare blikk så hun gikk et annet sted istedenfor 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er for å kjøpe tursele 🤣 Så vil jo kjøpe en som passer katten.

La nå katten få gå fritt. Det er det som er et godt katteliv.

Anonymkode: 0919f...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

La nå katten få gå fritt. Det er det som er et godt katteliv.

Anonymkode: 0919f...6c5

Dette viser bare at du ikke har satt deg inn i temaet og er uviten. Hadde du hatt et åpent sinn og lest om innekatter og mulighetene der så tror jeg du hadde innsett at det slett ikke er så værst. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...