AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #1 Skrevet 2. april 2021 Jeg blir ekstra deprimert rundt høytider og særlig nå om våren og sommeren, for da er ALLE ute. Alle ute med sine venner, familie og kjærester og de griller, bader, går i parken og ser ut til å ha det veldig koselig og hyggelig sammen. Jeg har ingen venner, ingen familie jeg kan være med. Det er så sårt, for det har vært sånn her i mange år. jeg hater å gå ut i sommerværet, for jeg elsker egentlig sola og varmen, men jeg har ingen jeg kan utnytte den med. Jeg har for mye angst til å gå til en park eller strand og ligge der alene, og jeg har heller ikke hage eller balkong jeg kan utnytte. Det ender opp med at jeg sitter inne uansett vær, og kaster bort livet på å scrolle meningsløst på en jævla telefon, og leve meg gjennom andre via instagram. Jeg er ei jente på 23 år, og det er sårt at man er så ung og kaster bort noen av de fineste årene i livet på den måten. Anonymkode: bc89f...ded 3
Gjest ABM Skrevet 3. april 2021 #2 Skrevet 3. april 2021 Stakkars deg kjære jente. Jeg tror ikke du er alene med dine utfordringer da, hva om du begynner å lete etter en kjæreste på din egen alder å oppleve verden sammen med? Når du sammenligner livet ditt med alle andre som koser seg i påsken tror jeg nok du ser livet litt for mye gjennom sort/hvitt filteret. Alle andre har det ikke bra heller..selv om de smiler på utsida. Jeg har vært på en hytte sammen med 12 personer i påska og sittet og kjent på en eksistensiell ensomhet jeg ikke trodde var mulig, fordi jeg aldri kan få hun ene jeg vil ha.. Ta tak i livet ditt i dag og begynn å lete venner/ kjæreste på nettet! ok?
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #3 Skrevet 3. april 2021 ABM skrev (4 timer siden): Stakkars deg kjære jente. Jeg tror ikke du er alene med dine utfordringer da, hva om du begynner å lete etter en kjæreste på din egen alder å oppleve verden sammen med? Når du sammenligner livet ditt med alle andre som koser seg i påsken tror jeg nok du ser livet litt for mye gjennom sort/hvitt filteret. Alle andre har det ikke bra heller..selv om de smiler på utsida. Jeg har vært på en hytte sammen med 12 personer i påska og sittet og kjent på en eksistensiell ensomhet jeg ikke trodde var mulig, fordi jeg aldri kan få hun ene jeg vil ha.. Ta tak i livet ditt i dag og begynn å lete venner/ kjæreste på nettet! ok? Ehh? Passiv aggressiv much? Anonymkode: bc89f...ded 1
Gjest ABM Skrevet 3. april 2021 #4 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ehh? Passiv aggressiv much? Anonymkode: bc89f...ded En liten vennskapelig tupp i ræ#" er akkurat det mange som sliter trenger, innlegg typ ditt er det ingen som trenger.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #5 Skrevet 3. april 2021 ABM skrev (8 minutter siden): En liten vennskapelig tupp i ræ#" er akkurat det mange som sliter trenger, innlegg typ ditt er det ingen som trenger. Du burde bare holde kjeft ig fortsette å være like miserabel og sur som vanligå Anonymkode: bc89f...ded
Gjest ABM Skrevet 3. april 2021 #6 Skrevet 3. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du burde bare holde kjeft ig fortsette å være like miserabel og sur som vanligå Anonymkode: bc89f...ded Er aldri sur og miserabel, pvøver å hjelpe men det er jo ikke alltid lett Endret 3. april 2021 av ABM
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #7 Skrevet 3. april 2021 Lag den en Tinder-profil da. Mens du venter på en brukbar match kan du kjøpe deg et kamera og gå ut og ta bilder av blåveis og padder. Anonymkode: 330c1...2c1 1
Pia Sofia Skrevet 3. april 2021 #8 Skrevet 3. april 2021 (endret) Jeg tolket ikke @ABM sitt innlegg aggressivt i det hele tatt, det er faktiskt du som virker aggressiv, ts. Og det er nok fordi du ikke har det så bra. Men ABM har jo rett, du må tvinge deg ut av dette, du kan ikke sitte og vente på at noen skal dra deg ut. Tenk på hvor mange andre som har det som deg! Dere kan ha SÅ mye gjensidig glede av hverandre hvis dere bare finner hverandre! Hva med å starte med å søke etter en venn her på KG? Er det ikke en tråd for det? Du er 23, du har hele livet ditt foran deg, men har kommet inn i en dårlig spiral, og jeg VET at det er vanskelig å komme ut av det. Men du KAN klare det, du er den eneste som bestemmer hva slags liv du skal ha! Kanskje det er lettere hvis du har noen å skravle med på nett som har det på samme måten. Kanskje er din fremtidige bestevenninne mye nærmere enn du tror! Bare gjør noe! Endret 3. april 2021 av Pia Sofia 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #9 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du burde bare holde kjeft ig fortsette å være like miserabel og sur som vanligå Anonymkode: bc89f...ded Åj da😯 Jeg syns innlegget til ABM var fint jeg? Personen prøver jo bare å hjelpe deg? Det er leit at du har det så vanskelig. Skjønner deg godt. Jeg har ikke de samme utfordringene som deg, men noe lignende kanskje; jeg har gode venner, men de er veldig opptatt med familie og barn. Selv er jeg singel og barnløs, den eneste i gjengen. Jeg har også mange fysiske hindringer grunnet flere kroniske sykdommer, som gjør at det ikke er så lett for meg å komme meg ut eller gjøre de tingene jeg har lyst å gjøre. Så ensomheten kjenner jeg masse på, jeg også. Og akkurat som du sier, høytider og vår/sommer er verst, det er tider man egentlig liker veldig godt, og man skulle ønske man hadde noen man kunne dele alt dette med. Jeg har kjent på den samme følelsen år etter år. Alle andre som er ute sammen, alle de fine bildene på SoMe.. som gjør følelsen enda verre. Jeg har tenkt at jeg måå finne meg en kjæreste hvis jeg skal kunne få et liv, en kjæreste må til for at jeg skal ha et liv jeg er fornøyd med. En å dele alt med, en som er min beste venn, som vil meg vel. Jeg tror, som ABM sier, at det hadde vær løsningen for deg også. Det er ikke lett, det vet jeg alt om, men vi må prøve. Om du finner en som bare vil deg godt, en du føler deg trygg hos, så vil også angsten bedre seg i forhold til det å gå ut i parken f.eks. Da vil du ha den andre personen der å lene deg på. Hva med å prøve nettdating? God klem💞 Anonymkode: 3fd50...50c 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #10 Skrevet 4. april 2021 Jeg er godt voksen og når jeg skal ut i finværet alene går jeg tur i skogen. Kan finne meg et fint sted under et tre og bare ligge og kikke opp i himmelen. Jeg treffer ikke noen andre der men jeg kan nyte vår og sommerværet, ihverfall. Jeg har bare en liten balkong og ingen hage hjemme. Anonymkode: 03162...341 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #11 Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (På 3.4.2021 den 1.14): Jeg blir ekstra deprimert rundt høytider og særlig nå om våren og sommeren, for da er ALLE ute. Alle ute med sine venner, familie og kjærester og de griller, bader, går i parken og ser ut til å ha det veldig koselig og hyggelig sammen. Jeg har ingen venner, ingen familie jeg kan være med. Det er så sårt, for det har vært sånn her i mange år. jeg hater å gå ut i sommerværet, for jeg elsker egentlig sola og varmen, men jeg har ingen jeg kan utnytte den med. Jeg har for mye angst til å gå til en park eller strand og ligge der alene, og jeg har heller ikke hage eller balkong jeg kan utnytte. Det ender opp med at jeg sitter inne uansett vær, og kaster bort livet på å scrolle meningsløst på en jævla telefon, og leve meg gjennom andre via instagram. Jeg er ei jente på 23 år, og det er sårt at man er så ung og kaster bort noen av de fineste årene i livet på den måten. Anonymkode: bc89f...ded Jeg forstår godt at du opplever det slik, men De fineste årene i livet kan like gjerne være foran deg. Du har mange år igjen som kan bli fantastiske. Bruk sårheten du føler som en veiviser for at du skal forandre livet. Lag en plan. Anonymkode: a06cf...cb6 3
Gjest supernova_87 Skrevet 4. april 2021 #12 Skrevet 4. april 2021 Aiaiai, voldsomt aggressivt og ufint du svarer til ABM. Det er nok viktig å jobbe med hvordan du tolker andre i forsøket på å øke nettverket ditt. Får du noen hjelp hos profesjonelle? Hvis man f.eks sliter med angst har man lett for å tolke ting negativt fordi man frykter at andre er ute etter å "ta en". Dette plukker så andre opp og de skremmes vekk, noe som vil hindre deg fra å øke nettverket ditt. Selv innså jeg for en del tilbake at akkurat å gjøre noe med hvorvidt jeg hadde en venn å gå i parken med var vanskelig (på det tidspunktet ), men jeg kunne gå dit alene. Så jeg begynte å fylle livet mitt mer med de tingene jeg ønsket meg, selv om jeg gjorde det alene og med skyhøy angst. Fordi jeg som deg ikke ville sitte inne på telefonen livet til ende. Jeg endte med mange fine opplevelser. Noen av de ensomme og svært vonde, men uansett bedre enn å bare sitte hjemme. Husker jeg satt på en strand i Spania, og spiste pizza på en italiensk restaurant og skrev med noen i en av dagbøkene her inne. Annerledes enn det jeg kunne ønske meg, men jeg var lykkelig. Jeg sliter også med å bruke telefonen for mye til drit, og periodevis prøver jeg digital detox, og det hjelper veldig. Når man minimerer skjermbruk økes automatisk tid brukt til og initiativet til andre aktiviter. Skal prøve dette fremover da jeg føler meg fastlåst i et liv jeg ikke ønsker. Kanskje det går an å dele problemet opp? Ønsker du venner, ønsker du mer aktiviteter. Angrip det som et problem du skal løse og bli din egen redningsmann. Heier på deg! Dette inspirerte meg også til å ta litt mer tak, for det er bare oss selv som kan gi oss livene vi ønsker.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #13 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (På 3.4.2021 den 1.14): Jeg blir ekstra deprimert rundt høytider og særlig nå om våren og sommeren, for da er ALLE ute. Alle ute med sine venner, familie og kjærester og de griller, bader, går i parken og ser ut til å ha det veldig koselig og hyggelig sammen. Jeg har ingen venner, ingen familie jeg kan være med. Det er så sårt, for det har vært sånn her i mange år. jeg hater å gå ut i sommerværet, for jeg elsker egentlig sola og varmen, men jeg har ingen jeg kan utnytte den med. Jeg har for mye angst til å gå til en park eller strand og ligge der alene, og jeg har heller ikke hage eller balkong jeg kan utnytte. Det ender opp med at jeg sitter inne uansett vær, og kaster bort livet på å scrolle meningsløst på en jævla telefon, og leve meg gjennom andre via instagram. Jeg er ei jente på 23 år, og det er sårt at man er så ung og kaster bort noen av de fineste årene i livet på den måten. Anonymkode: bc89f...ded Kan du ikke droppe IG og sosmedier? Jeg selv har kuttet ut det meste, blir sykt dårlig av internett som fokuserer på fasade, forhold og barn. Kan du dra et sted der det er lite folk? Jeg pleier å gjøre det og spesielt på kveldene. Drar man på stranden eller kjøpesenteret mitt i sesongen så er det mye folk eller familier og vennegjenger. hvorfor har du ikke venner eller familie? Jeg ble først ganske ensom etter jeg ble voksen. Er vanskelig å finne nye venner og kjæreste. Jeg synes også det er vanskelig å gå ute der det er masse folk og «lykkelige» barnefamilier og spesielt hvis de er unge som oss. Men bare fordi folk har barn, familie og venner, er ikke det dermed sagt at de er lykkelige og komplette, mange er i forhold med noen bare for å ikke være alene og ikke med en de er tiltrukket av/elsker og å få barn er mye slit. Anonymkode: 8f045...c7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå