AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #1 Skrevet 2. april 2021 Prøver å holde dette enkelt: Har barn fra før. Barnefar har eget liv, forlovet og venter barn, bor lengre unna. Ingen kontakt i det daglige. Evnt samtale v henting/bringing hver 2 helg. Vi prater aldri ellers. Samboer virker sjalu. Liker ikke barnefar. Spør stadig, graver. Må på en måte ha kontroll Jeg har ikke vært utro. Gjør mitt beste på å forklare hvorfor det er viktig m et foreldresamarbeid. Nå er han sur som en potte fordi han mener jeg forsvarer eksen. Atte, hjelpes! Hvor mye kontakt har dere? Kan denne sjalusien løses? Anonymkode: c77c7...17f
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #2 Skrevet 2. april 2021 Vi tekster flere ganger daglig, har tett kontakt. Omhandler i all hovedsak barna. Jeg hadde ikke giddet et forhold med noen som var sjalu av seg, sånn generelt. Anonymkode: 11500...318 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #3 Skrevet 3. april 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Vi tekster flere ganger daglig, har tett kontakt. Omhandler i all hovedsak barna. Jeg hadde ikke giddet et forhold med noen som var sjalu av seg, sånn generelt. Anonymkode: 11500...318 Hva handler det om? Jeg er den partneren som ser at det tekstes flere ganger daglig, har lurt litt på hva det handler om men ikke spurt. Kan du forklare, for nå er jeg helt uvitende og vil ikke tråkke over grenser og spørre. Blir supertakknenlig for innsikt 🙏 Anonymkode: 8bb0e...578
Gjest Kirsebæra Skrevet 3. april 2021 #4 Skrevet 3. april 2021 Har lite kontakt med han, selv når sønnen er der, men det er liksom ikke nødvendig i vårt tilfelle. Var mer nødvendig før, når han var yngre. Da var hans samboer (nå x) veldig sjalu. Sendte meg meldinger tilbake på det jeg opprinnelig spurte far om. Sånt orker jeg faktisk ikke. Og jeg hadde satt meg ned og forklart én gang, og bare én gang, at " dette er far til mitt barn. Vi må ha kontakt. Vi har/Jeg har kontakt som angår barnet vårt. Uansett om det gjelder en genser, en turdag, en artig historie om noe han gjorde som jeg vil dele med den forelderen som ikke var her å fikk oppleve det, eller sendte en snapchat av noe barnet gjorde. Men ikke, og jeg mener IKKE, begrens meg i hvor mye kontakt jeg "får lov" å ha med den andre forelderen fordi du er sjalu." Rota til sjalusien må partneren din identifisere, og så kan dere jobbe med det, men til syvende sist er det bare han som kan jobbe med det. Og hvis han reagerer på at du har kontakt med faren til barnet ditt, reagerer han da på venner av det motsatte kjønn? Jeg hadde vært sylskarp, og klar, på at du bestemmer hvem du har kontakt med uten at noen andre skal bestemme hvem, og hyppighet.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #5 Skrevet 3. april 2021 Lite kontakt. Det pleier å være ei melding eller to dagen før samvær, og om det er en beskjed som jeg får så videresender jeg den til han. Anonymkode: 1a7ae...955
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #6 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva handler det om? Jeg er den partneren som ser at det tekstes flere ganger daglig, har lurt litt på hva det handler om men ikke spurt. Kan du forklare, for nå er jeg helt uvitende og vil ikke tråkke over grenser og spørre. Blir supertakknenlig for innsikt 🙏 Anonymkode: 8bb0e...578 Alt fra bilder av barna til små drypp av hverdagsinfo, artige ting etc. Også mye praktisk rundt det ene barnet, som har spesielle behov. Det er ikke en kontakt vi MÅ ha, men jeg tror det er nyttig særlig for dette barnet at infoflyten er svært god. Det er mye mer kontakt enn mange har, men siden vi alle trives med det er det slik. Det er jo bare jeg og eks som digger barna våre som foreldre gjør, det er ikke noe jeg forventer av våre nye partnere. Vi har en vennskapelig relasjon, men jeg ser ikke for meg at vi vil ha særlig mye kontakt når barna blir så store at det ikke er naturlig å prate like mye om dem. Anonymkode: 11500...318 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #7 Skrevet 3. april 2021 Jeg har kontakt med bf hver dag. Vi gikk fra hverandre da barnet var 6mnd, under en mnd etterpå hadde bf ny samboer (utroskap, ja). Jeg er jo plutselig alene med verdens søteste baby, eksen får ikke sett barnet sitt så ofte, så det blir litt snapper og litt artige observasjoner. Han gjør det samme når barnet er hos han. Jeg føler egentlig selv at det er for mye kontakt, men samtidig er jeg jo sprekkeferdig stolt av alt den lille får til og har ikke lengre en å dele disse hverdagsøyeblikkene med. Og den eneste andre i verden som er like sprekkeferdig stolt av den lille er eksen, så da får han litt av det. Regner med det avtar 😊 Anonymkode: 573ef...d65
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #8 Skrevet 3. april 2021 Vi har typ 1-2 meldinger/beskjeder annenhver helg, siden det er da bf skal ha samvær. Ofte gir jeg bare en beskjed, eller spør om noe i forhold til bursdag/annet. Han svarer typ 1 av 3 ganger. Så kontakten er minimal. dama hans er så rasende sjalu at hun trappet opp her en dag og krevde at vi hadde mindre kontakt, ellers så var det på grensen til trakassering. så det blir ikke mer enn det vi har nå. Og det er et minimum, det er umulig med mindre kontakt enn dette. For å få til et samarbeid.. Anonymkode: 507c7...ee0
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #9 Skrevet 3. april 2021 Takk for svar! Leser at det praktiseres forskjellig, og dessverre kjenner jeg meg igjen i en del. Anonymkode: c77c7...17f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå