Gå til innhold

Hjemmelagde Nyttegaver


*Lillian*

Anbefalte innlegg

Sitter her og funderer - har lest alle trådene her for å finne tips til noen gaver som jeg kan lage selv. Har funnet masse fine tips, men de fleste er liksom "pyntegjenstander" om dere skjønner.

Jeg vil gjerne lage hjemmelagde gaver, men gaver som kan være nyttige.

F.eks. har jeg til noen tenkt å lage veggklokker i tre som jeg maler på.

Har tenkt å brodere navn på håndklær.

Ellers vet jeg liksom ikke... Er det noen som har gode tips som ikke koster for mye å lage og som ikke er for vanskelig?

På forhånd takk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge ideene er fine synes jeg (klokke og håndklær). Sånt får man alltid bruk for.

Jeg blir alltid glad for sånne ting som oppvaskhåndklær. Kjøp en pakke med billige håndklær på IKEA. Disse kan du brodere en liten ting på (navn el). Oppvaskbørster i tre er fine å male på, men det er lurt å bruke mye lakk hvis de skal brukes.

Ellers: koster i tre med motiver på, malt postkasse (hvis du kjenner noen som har en bulkete, kjedelig grønn en), dekorert mini-kommode fra IKEA (alle har småting som ligger rundt omkring), en kryddelhylle osv.

Det meste av dette er jo treting som males da... kommer ikke på noe annet! Men hva med en sånn dings man setter vinkartonger i da? Mener å ha sett at de har sånne "bokser" på polet som man setter vinkartonger i.

Jeg trenger et tastatur som skriver riktig bokstav!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo slike ting som å lage såper, sukkertøy eller lys da, men det er kanskje ikke så spennende lenger? Det nyeste nå er er å lage kosmetikk, så kanskje det er verdt å prøve?

Forøvrig er det ikke alltid like enkelt å lage nyttige gaver, men hva med å lage noen småkaker/pepperkaker el.l. og legge de i en flott kakeboks eller egendekorert boks?

Ellers hva med å lage kalendere? Enten kjøpe kalendere man kan dekorere eller brodere en kalender.

Forøvrig er malte treting kjempeflotte og her kan du male på ting som:

-lysestaker

-isboksholder

-rømmeholder

-kleshengere

-dørskilt (ute og inne)

-vinholdere

-serviettholder

Ellers kanskje du kan lage en postholder?

http://www.geocities.com/kristinkol/postholder.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å dekorere små bokser/glass og fylle dem med hjemmelagde kransekake-figurer som du lager av kransekake-deig og bruker pepperkakeformer og trykker ut figurer!!! Passer godt for barna også å være med på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sylte/hermetisere grønnsaker ... Det er tiden for det nå.

Feks. hjemmelaget paprikasalat (sursyltet) - gjerne i et selvmalt syltetøyglass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

I stedet for å male på treting kan du jo prøve decoupage.

Spesielt bra hvis man ikke er så flink til å male motiver og slikt, synes nå jeg, da! ;)

Da overfører du motiver fra servietter eller annet papir over på treting, terrakottakrukker - alt mulig!

Og kjempeenkelt!

Mitt beste "nytte-tips" er trebrett. Blir kjempetøft med motiv fra noen tøffe servietter, du kan bruke noe med farger du ved den som skal få det har hjemme og det er noe man har bruk for!

Mvh. Kjersti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...