Gå til innhold

Folk som går mot strømmen...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenkere dere om folk som går mot strømmen? Opplever ofte at i samfunne at det er sett på som at man skal «jøre som alle andre». Bo i storbyen, ha fint hus, ha bil, ha scooter osv. Hvis man derimot leve et annerlede liv blir det sett på som «unormalt/rart». Hva tenker dere.

Anonymkode: 158bb...62d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ulykkelig før i tro at eneste vei å gå var å få seg bra jobb, finne samboer, kjøpe hus og bil, få barn og så hund. Jeg følte livet var meningsløst. 

Men så gikk det opp for meg.... faen ta alt det der! Jeg vil ikke. Jeg nekter! Og nå ser jeg mye lysere på fremtiden 😍 føler det er mer rom til at jeg kan være meg selv! 

Anonymkode: 8c8ac...197

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

f8866fec1199ca36823c269eb01f376b.png

Anonymkode: 988a5...f92

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det å være unormal er jo nettopp det å ikke gjøre som alle andre. Hvis ikke hadde man jo vært normal.

Jeg er ikke normal selv, det vet jeg, men samtidig så ser jeg en del som prøver å være unormale/gå mot strømmen, av prinsipp. Det synes jeg blir dumt i en del tilfeller, fordi det er jo en grunn til at noe blir normalt, det er ofte det som er fornuftig å gjøre.

Men jeg er en godt voksen person som leier et sted som nok passer best til en i 20-åra, jeg tok utdanning i 30-åra, jeg har ikke bil og bor ikke i storby osv. Jeg prioriterer nok annerledes enn de fleste, og vet det nok er mange som vil ha meninger om det, men det tar jeg ikke så tungt.

Anonymkode: cff62...5ca

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva tenkere dere om folk som går mot strømmen? Opplever ofte at i samfunne at det er sett på som at man skal «jøre som alle andre». Bo i storbyen, ha fint hus, ha bil, ha scooter osv. Hvis man derimot leve et annerlede liv blir det sett på som «unormalt/rart». Hva tenker dere.

Ja, jeg var en slik en. Kan trygt si at ingenting gav meg så mye lykke som å være selvstendig og å gå motstrøms.

Var så uvitende om gruppementalitet at jeg ikke skjønte en dritt da jeg møtte folk med slik mentalitet, syntes det bare var så usexy og trodde de hadde problemer og at de trengte støtte. Som om at folk innad gruppementalitetsflokken bare går rundt og lager problemer for hverandre. Hvis jeg skulle oppført meg slik hadde jeg følt et enormt ansvar for å følge opp det jeg hadde sluppet ut av munnen min. Men de folka bare babler bare for å bable, totalt uinteressant. Mye snakk, lite handlinger.

Anonymkode: 8088f...08a

Skrevet

Jeg tenker at du har rett. Det er regler og forventninger i alle lag i samfunnet. Også her på forumet. Over alt hvor det kan betraktes som et "samfunn"

Det kan bli tatt godt i mot om du ikke "tar for mye plass"  Tar du for mye plass eller provoserer for mange, så blir du forsøkt ekskludert eller mobbet. Så skiller du deg ut, må du sørge for å ha troen på deg selv og selvsikkerhet.

Der går mange såkalte influencere i fella. De takker ikke dritten de får, og fremstår som offer. Det de burde gjort er å be folk fuck off 

Det er folk som går mot strømmen som forandrer ting. Så det er bare et pluss. Det er alltids noen som gir en tommelen opp, og det er dem en bør bry seg om hva mener. Stå på 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Det er først når du går mot strømmen på den måten at du driter i hva andre synes om deg, at det er en god ting. 

Anonymkode: cff62...5ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg var ulykkelig før i tro at eneste vei å gå var å få seg bra jobb, finne samboer, kjøpe hus og bil, få barn og så hund. Jeg følte livet var meningsløst. 

Men så gikk det opp for meg.... faen ta alt det der! Jeg vil ikke. Jeg nekter! Og nå ser jeg mye lysere på fremtiden 😍 føler det er mer rom til at jeg kan være meg selv! 

Det er det viktigste av alt. Å være seg selv. Da slipper man mange psykiske issues og stress. Frihet er viktig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Det er det viktigste av alt. Å være seg selv. Da slipper man mange psykiske issues og stress. Frihet er viktig. 

Jeg er meg selv, men det blir ikke mindre stress og issues. Folk liker ofte ikke at du er deg selv, at du er ærlig, direkte. 

Anonymkode: 0c021...ebc

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er meg selv, men det blir ikke mindre stress og issues. Folk liker ofte ikke at du er deg selv, at du er ærlig, direkte. 

Du må lære deg å gi f.... i hva andre mener, for de har ikke rett. Jeg lærte av meg selv at det betyr ingenting hva andre mener og tror. Absolutt ingenting. For andres meninger og tanker og ord er noe jeg selv bestemmer om jeg vil ta inn over meg. Det kan alle. Ingen kan forandre livet ditt og dine tanker om deg selv om du ikke tillater det.

Ta vare på de som liker deg. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, de gjør ikke det. Folk vil helst at man degger med dem og bekrefter realiteten deres.

Overraskende mange som vil at man nærmest skal hyle over at de eksisterer: Tenk at du eksisterer! Tenk at du er SÅ BRA! Tenk at du sier SÅ MYE BRA! Tenk at du SA akkurat DET! For noen GULLKORN du kommer med, så hysterisk MORSOM du er! Så ekstremt VAKKER du er!

Som om de er Justin Bieber, eller noe ...

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre så blir man fort stemplet ja😂

Men jeg sluttet å bry meg som voksen❤️ Jeg bor i mitt eget lille eventyrhus, med dyr, barn og "hagebruk".  Og jeg jobber ikke som jeg skal, eller er sosial på samme måte som andre. Jeg er direkte, prater mye og prater om alt. 

Jeg er barnslig og elsker livet. ❤️  Og jeg digger komplimenter, og å få bekreftet min egen realitet, så derfor gir jeg det samme tilbake til andre. 😬🤷‍♀️ 

Anonymkode: 2ee6a...4ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tøft å høre at det faktisk fins noen mennesker som tør å stå for den de er. Jeg har i voksen alder begynt å kjenne etter hva som er viktig for meg og hvilken verdier jeg ønsker å leve etter. Men allikavel føler jeg at det konstant blir stilt spørsmålstegn ved det jeg gjør. Akkurat som folk over her sier «ikke lever etter normalen». Det er forventet at man skal følge strømmen og bo i storbyen og alt det som høre med for det er vist stien til lykken. Mange ganger tenkt at slike folk ikke nødvendigvis ikke er så lykkelig slik som fasen skulle tilsto.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Tøft å høre at det faktisk fins noen mennesker som tør å stå for den de er. Jeg har i voksen alder begynt å kjenne etter hva som er viktig for meg og hvilken verdier jeg ønsker å leve etter. Men allikavel føler jeg at det konstant blir stilt spørsmålstegn ved det jeg gjør. Akkurat som folk over her sier «ikke lever etter normalen». Det er forventet at man skal følge strømmen og bo i storbyen og alt det som høre med for det er vist stien til lykken. Mange ganger tenkt at slike folk ikke nødvendigvis ikke er så lykkelig slik som fasen skulle tilsto.

Hehe, ja. Basert på oppførselen deres virker det ikke så fristende å gå medstrøms. Jeg hadde blitt flau hvis jeg hadde vært slik mot andre.

Slike folk får meg til å føle meg som om jeg er en neger på utstilling i 1847, elns.

AnonymBruker
Skrevet

Litt langt å gå mot Strømmen fra Oslo. Lettere fra Lillestrøm.

Anonymkode: 09502...0d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Litt langt å gå mot Strømmen fra Oslo. Lettere fra Lillestrøm.

Anonymkode: 09502...0d6

Omg 😂

Skrevet

Tror ikke helt jeg skjønner problemet. Jeg har aldri følt noe forventningspress om å bo i storbyen og ha stort hus osv. Har alltid tatt mine egne veivalg. Hvem er det som har forventninger? Foreldre? Venner?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre så er nordmenn ekstreme der, jeg har møtt mye motstand i mine valg. Som ikke er standardpakken med mann, barn, hus, hund, bil og hytte på fjellet. Eller en drømmejobb.

Som godt voksen så er det godt å være rakrygget, nå i dag unngår jeg alle som ønsker å rakke ned på meg. De som maser om når du skulle har barn eller gifte deg.

I dag går jeg kun mine egne veier. Omgås naturligvis ikke A4-mennesker privat. Men frie sjeler.

Anonymkode: 016d4...fe7

AnonymBruker
Skrevet

På dette forumet er man jo unormal om man bruker sokker og hettegenser, så de fleste jeg kjenner er helt unormale. 

Anonymkode: 8afb8...0b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er overflod av folk som bare "jeg er spesiell og unik og gjør ikke som alle andre..." 

🙄

Her er en låt til dere. 

"Du er ikke bare en i mengden, du er en dråpe i havet" 

Anonymkode: 5084a...c11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...